رازهای قیمت گذاری روی محصول یا خدمات

رازهای قیمت گذاری روی محصول یا خدمات

در پست ارزش گذاری روی محصول در رابطه با اینکه چه ویژگی‌هایی باعث ارزشمند شدن محصول میشوند آشنا شدیم در این پست قصد دارم در رابطه با نحوه قیمت گذاری و ویژگی های یک قیمت خوب بنویسم. لطفا تا انتهای این پست با من همراه باشید.قیمت گذاری روی محصول و خدماتبررسی کنید محصول شما چقدر ارزش مادی دارد؟ باید قیمت گذاری طبق ارزش واقعی محصول انجام شود و این یعنی شما نباید قیمت را خیلی بالاتر یا خیلی پایین تر در نظر بگیرید قیمت باید طوری در نظر گرفته شود که در نهایت مشتری را راضی کند و همچنین شما هم از قیمت ارائه شده رضایت داشته باشید.استفاده از اعداد رُند در قیمت گذاری به هیچ عنوان توصیه نمیشود معمولا افراد، دیدگاه‌های خوبی درمورد اعداد رنُد ندارند. اعدادی که رُند هستند در ذهن فرد عددی بزرگ دیده میشوند و ذهن انسان بصورت ناخودآگاه اجازه خرید به شخص نمیدهد و همواره فرد احساس میکند محصول گران است.زمانیکه شما محصولی با قیمت ۵۰ هزار تومان تولید کرده‌اید بهتر است قیمت را ۴۹ هزار تومان یا ۴۷ هزار تومان در نظر بگیرید. این قیمت گذاری حسِ کمتر از ۵۰ هزار تومان بودن را به فرد منتقل میکند و در نهایت احساس نمیکند این محصول قیمت بالایی دارد. محصولاتی که قیمت آن به عدد ۹ و ۷ ختم میشوند معمولا فروش بیشتری را تجربه میکنند.زمانی که شما قصد دارید روی محصول تخفیف اعمال کنید باید در نظر داشته باشید که این تخفیف باید واقعی بنظر برسد این یعنی اول بررسی کنید محصول شما چقدر می ارزد و در نهایت تخفیف را روی قیمت واقعی محصول اعمال کنید تا فرد حس کند واقعا تخفیف روی محصول اعمال شده.توجه داشته باشید قیمت نهایی محصول باید به اعداد ۹ یا ۷ ختم شود. قیمت یک محصول ۴۹۹ هزار تومانی که با تخفیف، به قیمت ۴۵۰ هزار تومان عرضه شده، گران تر بنظر میرسد. بهتر است درصورتی که قصد دارید تخفیف اعمال کنید دقیقا بر عکس عمل کنید یعنی قیمت واقعی محصول باید بزرگتر احساس شود.تخفیف نباید پشت سر هم تکرار شود. اینکار باعث میشود فرد تخفیف را باور نکند و بر این عقیده باشد که این تخفیف همیشه روی این محصول هست و من هروقت بخواهم میتوانم خریداری کنم. اگر روی یک محصول تخفیف اعمال کردید لطفا تا چند ماه دیگر این تخفیف را تکرار نکنید مگر مناسبت یا رویداد خاصی رخ دهد.زمانی که شما مثلا ۵۰٪ تخفیف روی محصول اعمال کردید باید قیمت اصلی و قیمت تخفیف خورده را به کاربر نمایش دهید به خصوص زمانی که یک کد تخفیف ارائه میدهید. کاربر باید دقیقا متوجه باشد که این محصول را درنهایت چقدر قرار است خریداری کند. بهتر است تخفیف را روی محصول اعمال کنید تا کاربر قیمت قبلی و قیمت تخفیف خورده را باهم مشاهده کند این روش بیشتر از کد تخفیف جواب میدهد.اگر پیشنهاد شما یک فرصت عالی برای کاربر است لطفا این زمان را به او اعلام کنید. اینکار باعث ایجاد اضطراب و ترسِ از دست دادن میشود. البته بهتر است زمان دقیق اعلام نشود. طبق بررسی ها مثلا اگر فقط تا دوشنبه تخفیف روی محصول اعمال شده باشد، فروش شما در ساعات پایانی روز دوشنبه افزایش پیدا میکند ولی اگر زمان تعیین نکنید و فقط از عباراتی مثل فرصت محدود است استفاده کنید ایجاد اضطراب بیشتری میکند و درنهایت فروش شما افزایش پیدا خواهد کرد.یکی از مواردی که باید همیشه در قیمت گذاری به آن توجه داشته باشید قیمتی است که رقبای شما روی محصولات خود اعمال کرده‌اند. اگر شما تنها فروشنده یک محصول هستید میتوانید آزادانه باتوجه به ارزش محصول قیمت مناسبی را برای آن در نظر بگیرید. اما اگر فروشنده‌های دیگری وجود دارند باید قیمت را بصورت رقابتی در نظر بگیرید. بهتر است در چنین شرایطی اگر قیمت شما پایین از رقبا هست یا بالاتر، یک دلیل قانع کننده برای کاربر داشته باشید. اینکه چرا قیمت من پایین تر است؟ یا چرا قیمت من بالاتر است؟ زمانیکه قصد دارید قیمت را بالاتر در نظر بگیرید حتما باید یک ارزش افزوده به محصول اضافه کرده باشید تا کاربر قانع شود.بنظر شما چه موارد دیگری برای فروش بیشتر در قیمت گذاری محصول یا خدمات باید رعایت شوند؟لطفا کامنت کنید و اگه از این نوشته خوشتون اومد لایکش کنید.

Author: admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *