چگونه تحقیق کلمات کلیدی را انجام دهیم و از اشتباهات رایج دوری کنیم؟

چگونه تحقیق کلمات کلیدی را انجام دهیم و از اشتباهات رایج دوری کنیم؟

در حالی که گوگل با به روزرسانی مداوم الگوریتم هایش ما را غافل گیر می کند. یک چیز برای افرادی که به دنبال بهینه سازی وب سایت شان برای  موتور های جستجو هستند ، ثابت مانده است. آن چیزی نیست جز تحقیق در مورد کلمات کلیدی. جستجوی عبارات کلیدی، فرآیندی برای یافتن و تجزیه و تحلیل اصطلاحات جستجو است. هم چنین کمک میکند تا عبارت هایی را که مخاطبِ هدف شما در گوگل جستجو میکند، متوجه شوید. و با استفاده از آن، استراتژی تولید محتوا و حتی استراتژی بازاریابی تان را تعیین کنید. جستجوی عبارت های کلیدی به شما خواهد گفت که افراد به چه موضوعاتی اهمیت می دهند و این موضوعات در بین مخاطبان شما تا چه اندازه محبوب هستند.تحقیق کلمات کلیدی کاری سخت و زمان بر است و کوچک ترین خطا می تواند کل فرایند سئو را مختل کند. به همین دلیل، به عنوان یکی از سه وظیفه مهمِ متخصصان سئو شناخته می شود. در ادامه به چند مورد از اشتباهات رایج که هر سئو کاری ممکن است مرتکب شود، اشاره شده است. https://virgool.io/d/d28qdj8td7xr/%F0%9F%93%B7 فرض کنید رستورانی در قزوین هستید و میخواهید وب سایت شما تا جای ممکن در دید اکثر مردم باشد. برای سئوی وب سایت شما اگرچه کلمات کلیدی با حجم  جستجوی بالا مهم هستند، اما نباید تمام تلاش و تمرکز خود را صرف این عبارات کلیدی کنید. کلمات کلیدی طولانی تر اما با حجم جستجوی کمتر، مانند “رستوران های دارای موسیقی زنده در قزوین” اغلب نادیده گرفته می شوند. کلمات کلیدی طولانی، سه یا چند کلمه ای هستند. آنچه آنها را منحصر به فرد می کند این است که مشتری های خاص تری را مورد هدف قرار می دهند. در مثال بالا، مشتریانی که این جستجوها را انجام می دهند به دنبال امکانات خاصی هستند که رستوران شما ارائه می دهد. با این حال، نباید کلمات کلیدی کاملا رقابتی را حذف کنید. در عوض، انتظارات خود برای رتبه گرفتن در آنها را در حد معقول تعیین کنید.تکیه بیش از حد بر زبانِ تخصصی صنعت تان، بدون در نظر گرفتن زبان عامیانه مردم، اشتباه دیگری است که هنگام انجام تحقیق درباره کلمات کلیدی ممکن است مرتکب شوید. در مثال رستوران، کلمات کلیدی ای مانند “غذا های با مواد اولیه بدون اصلاح زنتیکی” ممکن است چیزی نباشد که هر مشتری ای هنگام سفارش غذا از رستوران شما به آن فکر کند. از اصطلاحات تخصصی صنعت تان فراتر بروید. باید از خود بپرسید که عموم مشتریان چگونه کسب و کار و خدمات شما را جستجو می کنند. زیرا تنها راهی که می توانید مشتریان حقیقی را به سمت وب سایت تان هدایت کنید این است که از کلمات کلیدی مرتبط با نیازهای آنها استفاده کنید.الگوریتم مرغ مگس خوار و رنک برین (Rank Brain) گوگل، عبارت های جستجو شده توسط کاربران را تفسیر می کنند. حتی معنا، مفهوم و مترادف عبارات جستجو شده را نیز در نظر میگیرند. پس نیازی نیست که در مورد کلمات کلیدیِ مشابه وسواس زیادی به خرج دهید. این کار را به الگوریتم های گوگل بسپارید تا وب سایت شما را برای کلمات کلیدی مشابه به طور یکسان رتبه بندی کنند. فرض کنید شما عبارت “سالن های ورزشی در قزوین” را جستجو میکنید. گوگل دست به کار می شود و برای عبارت سالن های ورزشی کلمات “اماکن ورزشی”، “باشگاه های ورزشی”، “مجموعه ورزشی” و برای عبارت قزوین، مناطق نزدیک قزوین مانند تاکستان و آبیک را در نظر می گیرد. آموزش ساخت فروشگاه اینترنتیابزارهای جستجوی کلمات کلیدی نقطه شروع هرگونه فعالیت سئو هستند. این ابزارها به شما یک چشم انداز کلی از جستجو می دهند. حتی ممکن است کلمات کلیدی جدیدی را ارائه دهند که شاید فکرش را هم نکرده باشید. اما صد درصد دقیق و قابل اعتماد نیستند. دقت این ابزارها برای عبارت های کلیدی طولانی تر، بسیار کمتر نیز می شود. باید کلمات کلیدی ای را که برای آنها رتبه بندی می کنید مرتبا ارزیابی کنید. و بکوشید محتوایی ایجاد کنید که در مقابل رقبا حرفی برای گفتن داشته باشد. تمرکز بیش از حد بر روی اعداد و ارقام ابزارهای جستجوی عبارات کلیدی و نادیده گرفتن مشتریان بالقوه ای که واقعا در جستجوی آنها هستید، به جای اینکه به شما کمک کند، به بهینه سازی سایت شما آسیب می رساند.چه یک وبلاگ متمرکز بر محتوا یا یک کسب و کار اینترنتی داشته باشید، برای شروع بهینه سازی محتوای خود به تحقیق کلمات کلیدی نیاز خواهید داشت. انجام تحقیق درباره عبارات کلیدی می تواند کاری خسته کننده و وقت گیر باشد. اما بیشتر اوقات، در درازمدت نتیجه می دهد. در ادامه یک راهنمای مرحله به مرحله برای انجام تحقیق مناسب و کامل درباره کلمات کلیدی آورده شده است.قبل از اینکه بفهمید بهترین عبارات کلیدی برای بهینه سازی وب سایت شما کدامند، اطلاعات بیشتری در مورد جایگاه دقیق کسب و کار خود کسب کنید. برای مثال می توانید با مشتریان فعلی خود صحبت کنید و از اصطلاحاتی که آنها هنگام توصیف نام تجاری، شرکت، محصول یا خدمات شما استفاده می کنند، مطلع شوید. هم چنین به این موضوع فکر کنید که اگر به جای یکی از مشتریان وفادارتان بودید، چگونه کسب و کارتان را به دوستان و آشنایان معرفی می کردید؟تعریف هدف مهم است، چرا که برنامه و استراتژیِ سئو شما را هدایت می کند و به آن جهت می دهد. عبارات کلیدی ای که در نهایت استفاده خواهید کرد باید مطابق با اهداف شما باشد. زیرا این کلمات کلیدی هستند که چارچوب محتوای وب سایت و استراتژی بازاریابی آنلاین شما را تعیین می کنند. با پاسخ دادن به سوالاتی مانند زیر، اهداف خود را بیشتر خواهید شناخت.برند شما چیست؟چه چیزی کسب و کار شما را خاص می کند؟تجارت شما چه محصولات یا خدماتی را ارائه میدهد؟آیا وب سایت تان تنها برند شما را معرفی خواهد کرد یا قصد فروش کالا یا خدمات از طریق آن را دارید؟آیا می خواهید تعداد مخاطبان خود را افزایش دهید؟ یا تا تاریخ مشخصی، هدف فروش خاصی دارید؟با توجه به دسته بندی محصولات و خدمات کسب و کار خود و اهدافی که قصد رسیدن به آنها را دارید، دسته بندی اصلی خود را به عناوین فرعی مختلف تقسیم کنید. باید عنوان هایی باشند که برای تجارت شما مهم هستند و به مشتریان شما مربوط می شوند. به این فکر کنید که مخاطبان هدف شما، در گوگل چه نوع عناوینی را بیشتر جستجو می کند؟ سپس باید این عنوان ها را به کلمات کلیدی مرتبط با آنها تقسیم کرد. بهترین هاست برای افزایش سرعت سایتاکنون که دسته اصلی خود را به سطوح مختلف عناوین فرعی تقسیم کردید، می توانید لیستی از کلمات کلیدی متمرکز را ایجاد کنید. این عبارات کلیدی باید با موضوعات مختلف شما مرتبط باشند. فرض کنید شما صاحب یک فروشگاه تلفن هوشند هستید. در این صورت کلمه ی “مبایل” برای شما یک کلید واژه ی متمرکز محسوب می شود. عبارات کلیدی متمرکز اهمیت ویژه ای دارند زیرا :پایه و اساس تحقیقات کلمات کلیدی شما می شوندجایگاه شما و برند تان را مشخص می کنندرقبای تان را شناسایی می کننداگر از خود می پرسید که چگونه می توانید کلمات کلیدی متمرکز برای برند یا محصول خود پیدا کنید؟ تنها کاری که باید انجام دهید این است که محصولات یا خدمات خود را به ساده ترین شکل ممکن توصیف کنید و آنها را در گوگل جستجو و نتایج را به دقت تحلیل کنید.هنگامی که اهداف، عناوین و لیستی از کلمات کلیدی متمرکز خود را شناسایی کردید، وقت آن است که برای اصلاح بیشتر عبارات جستجوی خود، از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی کمک بگیرید. یک گزینه استفاده از Google Keyword Planner است. اما گوگل تنها تعداد جستجوهای تقریبی را نشان می دهد. در عوض، می توانید از ابزاری مانند Keyword Tool نیز استفاده کنید. که به شما جزئیات و ایده های بیشتری در مورد کلمات کلیدی مرتبط ارائه می دهد.سعی کنید خود را به جای مخاطبان هدفِ خود قرار دهید. آنها از چه اصطلاحات و عباراتی برای جستجو شما استفاده می کنند؟ چه قصد و نیتی ازاین جستجو دارند؟ آیا به دنبال خرید چیزی هستند یا تنها به دنبال خدماتی برای حل مشکل خاص خود می گردند؟ هنگامی که ایده خوبی در مورد قصد و هدف جستجوی مشتریان بالقوه داشته باشید، می توانید از آن برای تنظیم دقیق تحقیقات کلمات کلیدی خود استفاده کنید. اینکه لیستی از عبارات کلیدی با حجم جستجوی بالا، مرتبط با برند یا موضوع تان پیدا کنید، مفید خواهد بود. اما یافتن کلمات کلیدی ای که مستقیما با هدفِ جستجوی مخاطبان خاص شما مطابقت داشته باشند، بسیار بهتر است.انجام تحقیقات کلمات کلیدی در گوگل به تنهایی کافی نیست. در کنارش باید از آنچه رقبا انجام می دهند آگاه باشید. درک رقابت در کلمات کلیدی مختلف به شما امکان شناسایی عبارات جستجویی را می دهد که رتبه بندی در آنها بسیار دشوار است. اما از همه مهم تر، می توانید خلا فرصتهای کلمات کلیدی را پیدا کنید. برای مثال می توانید عبارات کلیدی ای را پیدا کنید که مربوط به برند یا صنعت شما هستند اما سطح رقابت در آنها پایین یا متوسط ​​است.تحقیق در مورد کلمات کلیدی، اولین و مهمترین قسمت استراتژی سئو سایت شماست. قبل از شروع به نوشتن محتوا برای وب سایت خود ، باید عبارات کلیدی با حجم جستجوی مناسب را شناسایی کنید. این کار زمانبر است و زحمت زیادی می برد اما انجام آن به طرز باورنکردنی ای مهم است. هم چنین در این راه اشتباهات رایجی وجود دارد که باید از آنها پرهیز کنید. چراکه این کلمات کلیدی هستند که جهت محتوای شما را تعیین می کنند و از طریق آنها است که می توانید مطمئن شوید محتوای شما به راحتی در گوگل قابل جستجو است.منبع : متسون

Author: admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *