ترجمه مقاله راه حل های هوش مصنوعی برای بازاریابی دیجیتال

ترجمه مقاله راه حل های هوش مصنوعی برای بازاریابی دیجیتالراه‌حل‌های هوش مصنوعی برای بازاریابی دیجیتالدان دومتیرو، میرونا آنا-ماریا پوپسکوچکیدهتکامل فناوری در سال‌های اخیر صنایع را وادار به حرکت کرده است. بازاریابی به نقطه‌ای در سیر تکاملی خود رسیده که تطبیق یافتن با روندهای دیجیتال یک ضرورت است. هر چند به نظر می‌رسد که برای بازاریابان اجباری است، در واقع همه اپلیکیشن‌ها و سیستم‌های خودکار که بر مبنای هوش مصنوعی هستند تنها پیچیدگی هدف‌گذاری کلاسیک و فرایندهای تولید سفارشی را کمرنگ می‌کنند. در خیلی از موقعیت‌ها پلتفرم‌های مورد استفاده برای ارتقای آنلاین شامل الگوریتم‌هایی به منظور شناسایی بهترین ترکیب‌ها هستند؛ در سایر موقعیت‌ها شرکت‌ها پیشقدم می‌شوند تا سیستم‌های سفارشی داخلی را توسعه داده و پیاده‌سازی کنند. هدف نویسندگان توضیح وضعیت فعلی هوش مصنوعی در فرایندهای بازاریابی و ارائه یک مدل ترتیبی چهار مرحله‌ای است که از راه‌حل بازاریابی هوشمند استفاده می‌کند و می‌تواند بازدید یک وبسایت را از طریق کلمات کلیدی بهبود دهد.کلمات کلیدی: هوش مصنوعی، بازاریابی هوشمند، شخصی‌سازی بازاریابی، خودکارسازی فرایند، یادگیری عمیق1. مقدمههوش مصنوعی (AI) نحوه جستجوی کلمات کلیدی را تغییر خواهد داد. حضور هوش مصنوعی آنقدر در همه جا پررنگ می‌شود که متخصصان بهینه‌سازی موتور جستجو (سئو) دانش مرتبط با یادگیری خودکار و خودکارسازی را درک می‌کنند.تعداد فزاینده‌ای از مردم شروع به هدف‌گذاری روی جستجوی صوتی کرده‌اند بنابراین متخصصان سئو وادار خواهند شد که خود را با این جستجوی نسبتاً جدید تطبیق دهند. دشواری موضوع به خاطر این واقعیت است که تقاضاهای صوتی با درخواست‌های عادی تفاوت دارند و فرایند جستجوی کلمه کلیدی به احتمال زیاد تغییر می‌کند. جستجوی صوتی نه تنها شامل کلمات بیشتری است بلکه می‌تواند آنچه که مقصود کاربر است را بهتر هدف بگیرد.کلمات کلیدی در کنار سایر اجزا یکی از مهم‌ترین عناصر یک راهکار مناسب سئو هستند، تفاوتی ندارد که کسب و کار آنلاین باشد یا سایت ارائه.کلمات کلیدی عبارات هستند، عبارات و کلمات کلیدی استفاده شده توسط کاربر برای پیدا کردن سایت در موتورهای جستجو. اساساً یک سایت بهینه باید به زبان مردم تکلم شود، با استفاده از همان کلمات کلیدی مورد استفاده کاربران در محتوا، متاها، نوشته جایگزین تصاویر و غیره.در این محیط متغیر یکی از معدود چیزهایی که ثابت مانده است مطالعه کلمات کلیدی، و پیدا کردن صحیح‌ترین و مرتبط‌ترین کلمات برای شناسایی سایت یک کسب و کار خاص است. نیاز به پیدا کردن کلمات کلیدی ثابت باقی مانده است اما نحوه انجام آن تغییر یافته است.با مطالعه کلمات کلیدی مورد استفاده در یک بازار خاص می‌توان الگوی عبارات و جملاتی را که باید در راهبرد سئو به کار روند تعیین کرد و همچنین چیزهای بیشتری را درباره مشتریان بالقوه تعیین کرد: امیال، نیازها، انتظارات، منافع و غیره.مهم‌ترین موضوع جذب بازدیدکنندگان با احتمال تغییر زیاد است. مطالعه کلمه کلیدی به ما امکان می‌دهد که تغییرات بازارگاه را پیش‌بینی کنیم، با این تغییرات منطبق شویم و محصولات، خدمات، و پیشنهاداتی را ایجاد کنیم که پیوسته توسط کاربران جستجو می‌شوند.این مقاله پژوهشی است برای برجسته کردن وضعیت فعلی بازاریابی دیجیتال و این که آیا محققانی هستند که به استفاده از جستجوی صوتی در بازاریابی یا روش‌های شناسایی کلمه کلیدی نزدیک شده باشند. نویسندگان برای شروع سراغ تمایل به استفاده از جستجوی صوتی در بازاریابی دیجیتال می‌روند و یک مدل چهار مرحله‌ای را برای تعیین کلمات کلیدی مرتبط برای یک شرکت پیشنهاد می‌کنند. این‌ها یکی از پایه‌های ایجاد جستجوی صوتی هستند.2. پیشرفته‌تریناز طریق تحلیل رسانه‌های اجتماعی در مقاله 1 تأثیر منفی بازاریابی دیجیتال در صورت عدم انجام بهینه مشخص شده است. مقاله روش‌های تحلیل به کار رفته مرتبط با کلمات کلیدی، هشتگ، و عواطف را مطرح می‌کند تا محتوای کاربری تولید نماید. برای اعتبارسنجی یافته‌ها نویسندگان یک مطالعه موردی کیفی انجام دادند تا روی مزایا و معایب بازاریابی موتور جستجو (SEM) تأکید کنند.در 2 عواملی بررسی می‌شوند که می‌توانند با استفاده از تجارب کاربر در یک صفحه وب، هم داخلی و هم خارجی، روی این موتورها تأثیر بگذارند. در نتیجه نویسندگان با پیروی از یک نظرسنجی بزرگ صورت گرفته توسط شرکت‌های بخش دیجیتال عوامل دسته‌بندی SE را مستندسازی کردند.شناسایی عواطف و تعاملات انسان در آینده توسط دستگاه‌هایی که هوش مصنوعی دارند در 3 مطرح شده است؛ هدف این است که این دستگاه‌ها بتوانند به تقاضاهای انسان پاسخ دهند و جواب‌های مناسبی تولید کنند. جستجوها به خاطر تلفیق بات مکالمه بسیار هوشمند می‌شوند و رابطه بین ماشین‌هایی که AI دارند و بازرگانان به وسیله نویسنده مطرح شده است.عوامل انتخاب سایت در باکس پاسخ گوگل در 4 پژوهش شده‌اند. برای بررسی وزن رخداد در آخرین صفحه تولید شده جستجوها در گوگل از شبیه‌سازی استفاده می‌شود. از طریق چارچوب ارزیابی عامل کلمات کلیدی مختلف می‌توانند شناسایی شوند تا به دستیابی به راهبرد بازاریابی برای افزایش بازدید کمک کنند.بازاریابی خودکارسازی گامی است در راستای نتایج بهتر کسب و کار. در نتیجه در 5 نقش AI در شخصی‌سازی راهکارهای بازاریابی ارائه شده که از طریق کاربردش دیدی بهتر نسبت به مشتریان را برای بازرگانان ارائه می‌دهد. روابط بین شرکت و کاربران بیشتر عمقی هستند و طبیعی می‌شوند.تصمیمات پیچیده‌ای که متخصصین هنگام پیاده‌سازی کمپین بازاریابی با آنها روبرو می‌شوند در 6 مطرح شده است. روش خودکار تولید کلمه کلیدی پیشنهاد شده است که بر اساس نظریه رفتار جستجوی مشتری است و به عنوان لاگ جستجوی داخلی برای سایت به منظور استخراج آنها استفاده می‌شود. رویکرد به صورت تجربی تست شده است و نتایج مثبت هستند.برای تحقیق راجع به سئو، کلمات کلیدی، محتوا در مقاله 7 یک تحلیل مستقل انجام شده است و فرایند گواهی تحلیل گوگل و نیز الگوریتم رتبه‌بندی صفحات که صاحبش گوگل است را ارائه می‌دهد. این مقاله از رویکردی زبانی و ریاضی استفاده می‌کند تا تأکید کند که چطور در یک محیط همیشه متغیر کار می‌کنند.تحلیل سرمایه‌گذاری‌های گذشته و حال برای هر کانال بازاریابی در 8 صورت می‌گیرد. طبق نتایج به دست آمده یک سرمایه‌گذاری جدید به عنوان بودجه بازاریابی با استفاده از تخته امتیاز و ذخیره اطلاعات در پایگاه داده بازاریابی پیشنهاد می‌شود.اهمیت زیاد شناسایی یک وبسایت رتبه‌بندی آن جزو بالاترین‌های جستجوی گوگل است. تحقیقات 9 درباره استفاده از ابزار سئو برای افزایش ترافیک در وبسایت استفاده می‌کند که منجر به فروش و درآمد بالا می‌شود. تحقیقات روی ارتباط بین سئو و SEM متمرکز بود و بر تأثیر کلمات کلیدی در بازاریابی دیجیتال تأکید داشت.برای این که ارائه وب در هر کسب و کاری درست باشد، موتورهای جستجو نقشی حیاتی دارند و الگوریتم‌های استفاده شده توسط آنها در طول زمان تکامل یافته است.در 10 نویسنده راجع به نقش فناوری و دستگاه‌های هوشمند در کمپین‌های بازاریابی به منظور ارتقای محصولات و خدمات صحبت می‌کند. محصول پیشنهادی اپلیکیشن‌های صوتی تعاملی را ارائه می‌کند که فرایند کسب مشتری بالقوه را تسهیل می‌کنند.محققان در 11 روش عکس کلمه کلیدی را تعیین می‌کنند تا فهرست خود را گسترش دهند و هدف‌شان حل مسائل پردازش سئو است. با تحلیل عامل کلیدی که روی کلمات کلیدی رقابت از قبیل سابقه داده‌ها تأثیر می‌گذارد، محقق روی تحلیل سئوی بلادرنگ و خودکار تمرکز می‌کند تا پردازش آن را بهبود دهد.3. روش‌شناسیهمچنین با در نظر گرفتن مسائلی که قبلاً ذکر شد برای تعیین کلمات کلیدی مورد استفاده در موتورهای جستجو با کمک هر نوع دستگاهی که دارای اینترنت سالم باشد مدل ترتیبی پیش رو شامل 4 مرحله پیشنهاد شد (شکل 1).https://s17.picofile.com/file/8417196642/1.pngشکل 1. مدل ترتیبی 4 مرحله‌ای پیشنهادیمرحله 1. تعیین موضوعات مرتبط برای این که احتمال جستجو در سایت بالا بروددر ابتدا فیلدهای معنایی و گروه‌هایی که کلمات کلیدی در قالب آنها ساختاربندی می‌شوند ایجاد خواهند شد. ساده‌ترین راه استفاده از اسامی محصول یا دسته‌های خدمات است.فهرست‌های کلمات کلیدی با اسم هر دسته از محصولات یا خدمات مبادله شده ایجاد می‌شوند. به علاوه ضرورتی ندارد که تنها دسته‌های موجود در سایت را در نظر بگیریم. این مشخصات ایده‌آل مشتری را مشخص می‌کند – شخصیت خریدار و یک بازه از کلمات کلیدی را که برای جستجگو در سایت استفاده می‌کند به آن ضمیمه می‌نماید.با استفاده از Google Sheets در گوگل درایو می‌توان یک صفحه گسترده اکسل جدید ایجاد کرد. برای هر دسته یک تب در انتها ایجاد می‌شود. مزیتش توزیع سند به هر فردی است که در فرایند مشارکت دارد و می‌تواند در هر زمانی تغییر یابد، و هر دفعه که در آن کار می‌کنند یک نسخه بروز شده را نگهداری نماید. (شکل 2)https://s16.picofile.com/file/8417196650/2.pngشکل 2. فهرست کلمات کلیدی در مایکروسافت اکسلمرحله 2. استفاده از ابزارهای آنلاین برای پیدا کردن کلمات کلیدی که واقعاً مرتبط هستندشناخته‌شده‌ترین و پرکاربردترین ابزار آنلاین برای پیدا کردن کلمات کلیدی برنامه‌ریز کلمه کلیدی گوگل (گوگل کی‌ورد پلنر) است. با در اختیار داشتن یک حساب کاربری AdWords گزینه «کی‌ورد پلنر» قابل استفاده است. به عنوان یک مثال برای «کفش‌های بانوان» 801 نتیجه/کلمه کلیدی به دست آمدند (شکل 3) اما اطلاعات اضافی راجع به هر کلمه مثل رقابت‌پذیری، جستجوهای ماهانه، هزینه تقریبی در هر کلیک (CPC) غیره نشان داده شدند.https://s16.picofile.com/file/8417196668/3.pngشکل 3. نتایج کی‌ورد پلنراز فهرست نشان داده شده می‌توان کلمات کلیدی مطلوب را انتخاب کرد زیرا کلمات کلیدی منفی نیز وجود دارند که سایت به خاطر آنها نباید پیدا شود. برای مثال اگر پاپوش جدید فروخته شود قطعاً در نتایج کفش‌های دست دوم ظاهر نخواهد شد.برای ارسال کلمات کلیدی انتخاب شده می‌توانیم روی دانلود کلیک کنیم و فرمت ترجیحی را از لیست فرمت‌های در دسترس انتخاب نماییم. کلمات کلیدی در کی‌ورد پلنر در جدولی که قبلاً ایجاد شده کپی خواهند شد.فهرست باید کلمات کلیدی‌ای را که شامل اسم برند، اسم محصولات/خدمات فروخته شده، عبارات از فیلد معنایی یکسان (کفش‌ها، چرم، پاشنه، چکمه‌ها غیره) یا عبارات محصولات پاپوش مکمل را نیز در بر بگیرند.یک راهبرد خوب برای جستجوی کلمات کلیدی این است که همه را در گوگل ترندز بررسی کنیم تا تکامل و فروش فصلی در طول سال را ببینیم (شکل 4، شکل 5، و شکل 6).https://s17.picofile.com/file/8417196676/4.pngشکل 4. نتایج گوگل ترندز در ارتباط با منفعت در طول سالhttps://s17.picofile.com/file/8417196684/5.pngشکل 5. نتایج گوگل ترندز در ارتباط با منفعت ناحیه‌ایhttps://s17.picofile.com/file/8417196700/6.pngشکل 6. نتایج گوگل ترندز در ارتباط با جستجوهای مرتبطکی‌ورد پلنر تنها ابزار آنلاین قابل استفاده برای پیدا کردن کلمات کلیدی مرتبط نیست، ابزارهای زیاد دیگری نیز وجود دارند از قبیل: اوبرساجست[1]، کی‌ورد تول[2]، سوول[3]، اس‌ای‌ام‌راش (پریمیوم)[4]، ورداستریم کی‌ورد تولز (پریمیوم)[5]، مز کی‌ورد دیفیکالتی (پریمیوم)[6]، که هر کدام مزایا و/یا معایب خاص خودشان را دارند. در نتیجه ترجیح یکی به دیگری به علاقه شخصی و تجارب قبلی بستگی دارد.مرحله 3. جستجوی کلمات کلیدی مرتبط با آن موضوعات در موتورهای جستجوی اصلیهنگامی که فهرست نتایج از ابزارهای بالا تکمیل شد، در موتورهای جستجو و کلمات کلیدی دنباله‌دار ممکن قابل شناسایی که می‌توانند در محتوا استفاده شوند بررسی می‌شود. عبارات دنباله‌دار عبارات بلندتری هستند که حداقل 3 کلمه دارند.ایده ایجاد فهرست نهایی از همه کلمات کلیدی صحیح نیست بلکه فکر کردن به عبارات ممکنی است که مشتریان بالقوه برای پیدا کردن محصولات/خدمات فروخته شده استفاده می‌کنند.کنسول جستجوی گوگل می‌تواند برای کشف کلمات کلیدی استفاده شود که جستجو در سایت بر مبنای آنها صورت می‌گیرد و پیدا می‌شود. باید به جستجوهای داخلی در سایت و همچنین کامنت‌ها در بلاگ صفحات رسانه‌های اجتماعی توجه نمود. اینها می‌توانند منبع اطلاعاتی ارزشمندی باشند که با استفاده از آن می‌توان هم کلمات کلیدی و هم داده‌های مشتری را پیدا کرد.کانال دیگری که با آن کلمات کلیدی مرتبط را می‌توان پیدا کرد و مشابه کانال‌های شناسایی شده در این مرحله سوم است، جستجوهای گوگل هستند. به عنوان مثال برای «کفش‌های بانوان» جستجویی در گوگل انجام شد (شکل 7) و کلمات کلیدی مشابه در انتهای صفحه پیدا شدند.https://s17.picofile.com/file/8417196726/7.pngشکل 7. جستجوهای انجام شده در گوگل با استفاده از کلمات کلیدیمرحله 4. تحلیل کلمات کلیدی استفاده شده توسط رقبای اصلی در حوزه فعالیتحتی اگر شرکت‌های رقیب از راهکارهای معینی استفاده می‌کنند معنایش این نیست که باید مورد استفاده قرار بگیرند و عموماً صرف نظر از حوزه فعالیت آن برای هر شرکتی معتبر هستند. در مورد کلمات کلیدی نیز همین موضوع صادق است.حتی اگر یک کلمه کلیدی برای رقابت اهمیت داشته باشد به این معنا نیست که برای شرکت مورد نظر نیز مهم است. در مقابل اگر بفهمیم چرا اینقدر برای رقابت اهمیت دارد ارزیابی فهرست‌های ایجاد شده در این مرحله آسان‌تر خواهد بود.در نتیجه تعیین می‌شود که چرا یک سری کلمات خاص رتبه‌بندی نشده‌اند به ویژه اگر سازمان‌های رقابت‌کننده در این حوزه اختیار و تجربه داشته باشند. شناسایی کلمات کلیدی خاصی که توسط آنها مورد بی‌اعتنایی قرار می‌گیرند، و شاید بهینه کردن محتوای پیرامون آنها.برای کشف شدن، یک جستجوی ناشناس قابل انجام است تا ببینیم رقابت در کجا واقع شده است. اگر مشخص کردن آمار رتبه‌های رقابت مورد نیاز است، اس‌ای‌ام‌راش قابل استفاده است. این ابزار اجازه ارسال تعدادی از گزارش‌های رایگان را می‌دهد که کلمات خاصی دارند و سایتی را که در مستطیل جستجو وارد شده رتبه‌بندی می‌کند.آگاهی از کلمات کلیدی استفاده شده توسط رقبای اصلی و حفظ توازن بین بهینه کردن آنها و بهینه کردن آنهایی که مورد بی‌اعتنایی قرار می‌گیرند کمک می‌کند به خاطر بسپاریم که توازنی بین کلمات کلیدی دنباله‌دار و بدون دنباله وجود دارد.4. نتیجه‌گیریقسمت هوش مصنوعی یک محصول نرم‌افزاری باید بتواند یاد بگیرد که خودش را پیوسته بهبود بدهد. یادگیری ماشین وقف فراهم کردن نرم‌افزار با توانایی یادگیری شده است؛ این هدف با استفاده از الگوریتم‌هایی که الگوها را در داده‌های دریافتی شناسایی می‌کند قابل دسترسی است، و سیستم نرم‌افزاری بر مبنای آنها تصمیماتی می‌گیرد یا پیش‌بینی‌هایی انجام می‌دهد. در صنعت بازاریابی مدرن و به دنبال پیاده‌سازی الگوریتم‌های هوشمند امروزه یک شاخه از زیرصنعت به اسم بازاریابی خودکار رشد کرده است.بازاریابی دیجیتال مرتبط با آخرین روندهای فناوری است. بنابراین نتایج نویسنده در این مقاله تغییر جهت از بازاریابی دیجیتال به سمت بازاریابی هوشمند از طریق کاربرد هوش مصنوعی را نشان می‌دهند که قلمرو خود را تا حوزه‌های بیشتر و بیشتری توسعه داده است.روش‌شناسی شامل تحقیقی بود که هدفش برجسته کردن روندهای جدید در بازاریابی دیجیتال بود، یعنی کاربرد کلمات کلیدی و اهمیت آنها برای داشتن یک کسب و کار پایدار. نویسنده همچنین یک مدل چهارمرحله‌ای را با هدف شناسایی لغات کلیدی و تلفیق آنها با بازدید وبسایت از طریق تکنیک‌های سئو پیشنهاد داد. شناسایی کلمات کلیدی صحیح همچنین به تلفیق جستجوی صوتی در گوگل کمک می‌کند زیرا عبارات طولانی یا مبهم تکلم شده با لهجه‌های گوناگون ممکن است تبدیل به مانعی بر سر پیدا کردن محصولات/خدماتی شوند که مطلوب هستند. مشارکت نویسنده عبارت است از جستجو و مرتب‌سازی اطلاعات مرتبط با کاربرد هوش مصنوعی در حوزه بازاریابی که شروع به تکامل کرده است. عنصر اصالت با پیشنهاد مدل ترتیبی شناسایی کلمات کلیدی مناسب در فرایند سئو برآورده می‌شود تا یک بازاریابی هوشمند، شخصی شده و خودکار به دست بیاید.منابعwww.elsevier.com[1] R. Aswani, A. K. Kar, P. V. Ilavarasan, Y. K. Dwivedi, Search engine marketing is not all gold: Insights from Twitter and SEOClerks.International Journal of Information Management, 38(1) (2018) 107-116.[2] L.L.D. Carvalho, Search engine ranking factors analysis: Moz digital marketing company survey study (Doctoral dissertation), 2018.[3] S. Dimitrieska, A. Stankovska, T. Efremova, Artificial Intelligence and Marketing. Entrepreneurship, 6(2) (2018) 298-304.[4] A. Miklosik, A., Search Engine Marketing Strategies: Google Answer Box-Related Search Visibility Factors. In Handbook of Research onEntrepreneurship and Marketing for Global Reach in the Digital Economy, IGI Global, (2019) 463-485.[5] C. Olson, J. Levy, Transforming marketing with artificial intelligence. Applied Marketing Analytics, 3(4) (2018) 291-297.[6] M. Scholz,C. Brenner, O. Hinz, AKEGIS: automatic keyword generation for sponsored search advertising in online retailing. DecisionSupport Systems, 119 (2019) 96-106.[7] M. Spencer, “Just Google It:” Keywords, Digital Marketing, and the Professional Writer, 2019.[8] M. Symons, A. Roytman, S. D. Kirkby, A. Umblijs, J. Srivastava, M. J. Williams, U.S. Patent Application No. 10/332, 042, (2019).[9] A. R. Terrance, S. Shrivastava, A. Kumari, Importance of Search Engine Marketing in the Digital World. In Proceedings of the FirstInternational Conference on Information Technology and Knowledge Management (ICITKM), 14 (2017) 155-158.[10] C. B. Tomes, Marketing a business employing voice and speech recognition technology. U.S. Patent Application 10/712,973, 2004.[11] X. Zhu, Z. Tan, September. SEO keyword analysis and its application in website editing system. In IEEE 2012 8th International Conferenceon Wireless Communications, Networking and Mobile Computing, (2012) 1-4.مقاله اصلی از لینک زیر قابل دانلود استhttps://s16.picofile.com/file/8417196950/Article1642.pdf.htmlارائه این مقاله توسط بندهhttps://aparat.com/v/sdMDx

Author: admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *