رسیدن به رتبه های بالای گوگل و قرار گرفتن در صفحه یک: اصلی ترین چالش وب سایت های اینترنتی

رسیدن به رتبه های بالای گوگل و قرار گرفتن در صفحه یک: اصلی ترین چالش وب سایت های اینترنتی

بدون شک هدف اصلی از راه اندازی یک وب سایت، کسب در آمد از طریق سایت است (به جز موارد استثنا) و این مهم، بدون قرار گرفتن در صفحه اول گوگل به واقعیت نخواهد پیوست. در این مطلب در مورد روش های رسیدن به صفحه یک موتور جستجوی گوگل در عبارات کلیدی مورد نظر شما صحبت خواهیم کرد.شکی وجود ندارد، که اگر یک وب سایت استاندارد، از نظر فنی داشته باشید و محتوای مناسبی در آن منتشر کنید، در نهایت به صفحه اول گوگل خواهید رسید. البته این امر مستلزم نکاتی است که به منظور بهینه سازی وب سایت انجام می شود. هدف نهایی از بهینه سازی وب سایت، افزایش شانس و سرعت قرار گرفتن در صفحه اول گوگل است. این امر یک کار کاملاً تخصصی است که از آن با نام سئو یا SEO به معنای بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو یاد می شود.برای رسیدن به صفحه اول گوگل و قرار گرفتن در آن، باید نیاز کاربران را به بهترین نحو ممکن پوشش داده و رفع کنید. اگر نمی دانید سئو چیست توصیه می کنیم، یک مطلب مناسب و جامع در مورد آن پیدا کرده و مطالعه کنید، بهترین مطالب این حوزه به زبان انگلیسی یافت می شوند، که البته به دلیل ساده بودن ادبیات نویسندگان به واسطه جهانی بودن، برای افرادی که انگلیسی را دست و پا شکسته متوجه می شوند نیز مناسب است. یکی از بهترین مقالات این حوزه مربوط به وب سایت moz است که می توانید آن را با کلیک بر روی نام این وب سایت پیدا کنید.در ادامه به ارائه توضیحات لازم در این زمینه خواهیم پرداخت که شامل موارد موجود در لیست زیر هستند. ضمناً لازم است بگویم که در تهیه این مطلب از مطلبی مشابه در ایران وب آکادمی به عنوان منبع استفاده شده است:شناخت جامعه ای که قرار است کالا یا خدمات خود را به آن ها ارائه دهیدپیدا کردن بهترین کلمات کلیدیرفع نیاز کاربران جستجو کننده این کلمات با تولید محتوای مناسبرفع مشکلاتی که می تواند استفاده کاربران از سایت را دشوار کندافزایش شهرت سایت در سایر منابع و افزایش ورودی و جستجوی نام برندرعایت نکات مذکور می تواند مسیر شما برای رسیدن به صفحه اول گوگل را هموار کند. اگر می خواهید قرار گرفتن در صفحه اول گوگل را تجربه کنید، ادامه این مطلب را نیز مطالعه کنید.اصلی ترین گام در مسیر قرار گرفتن در صفحه اول گوگل، شناخت کاربرانی است که قرار است نیاز آن ها را رفع کنید. برای مثال اگر قصد فروش یک کالای لوکس به افراد میانسال را داشته باشید، ملزم به استفاده از ادبیات مناسب این رده سنی را خواهید داشت. این در حالی است که یک فروشگاه بازی های کامپیوتری به ادبیات و لحن بیان دیگری احتیاج خواهد داشت. علاوه بر این موارد، باید در نظر داشته باشید که جامعه هدف شما دقیقاً به چه توضیحاتی بیشتر واکنش مثبت نشان خواهند داد.قرار گرفتن در صفحه اول گوگل بدون انتخاب کلمه کلیدی مناسب، عملاً هیچ بازده ای برای شما نخواهد داشت. در واقع، این کلمات کلیدی است که کاربران هدف را به سایت شما می کشاند. تصور کنید که یک سایت فروش کامپیوتر دارید. در چنین شرایطی، اگر در کلمه ای مانند تعمیر کامپیوتر در صفحه اول هم باشید، نمی توانید میزان قابل توجهی سود دهی از عبارت مورد نظر داشته باشید و به همین دلیل است که انتخاب کلمه کلیدی مناسب یکی از اصلی ترین نکات سئو سایت در نظر گرفته می شود.اگر به صفحه اول گوگل برسید اما نتوانید کاربران را راضی نگهدارید، بدون شک، به سرعت رتبه های خود را از دست خواهید داد. به همین دلیل است که توصیه می شود، برای قرار گیری در صفحه اول گوگل، به صورت دقیق، به جزئیات محتوای منتشر شده نیز فکر کنید. استفاده از تکنیک های ایجاد محتوای کاربر پسند می تواند شما را برای رسیدن به صفحه اول و ماندن در رتبه های بالا کمک کند. توصیه می شود، در این مسیر کاربر را الویت قرار دهید و دید تجاری را به صورت غیر مستقیم بر روی صفحات خود اعمال کنید، تا با دریافت بازخورد مناسب سود سرشار حضور در صفحه یک گوگل را به سمت خود روانه کنید.یکی دیگر از موانع موجود در راه رسیدن به صفحه یک قرار گرفتن در صفحه اول گوگل است. به صورت پیش فرض و با توجه به بدیهی جات از دید گوگل، یک سایت دارای مشکلات فنی و امنیتی، می تواند کاربران را به اوج نارضایتی بکشاند. به همین دلیل است که اگر سایتی مشکلات سرعت، ظاهر و امنیت را داشته باشد، به هیچ عنوان شانس کسب رتبه ای مناسب در گوگل را نخواهد داشت.وقتی کاربران در خارج از سایت، نام شما را تکرار کنند، به شما لینک بدهند و یا در شبکه های اجتماعی داده های مرتبط با شما را به اشتراک بگذارند، این پیش فرض در دید موتور جستجو ایجاد می شود، که شما در حوزه کاری خود، فرد یا مجموعه ای مهم هستید. به همین دلیل توصیه می شود، پس از رفع موانع موجود در موارد قبلی، به فکر توسعه جنبه های سئو خارجی سایت خود باشید. سئو خارجی و به ویژه سیکنال های مثبت شبکه های اجتماعی می تواند سرعت بهینه سازی و قرار گرفتن در صفحه اول گوگل را دو چندان کند.قرار گرفتن در صفحه اول گوگل می تواند بسیار شیرین و جذاب باشد اما نیازمند دانش پایه ای و اصولی سئو است. اگر پس از مطالعه این مطلب باز هم دچار دوگانگی هستید، توصیه می کنم، حتماً دو لینک داده شده به منابع معتبر در ابتدای متن را باز کرده و به بررسی توضیحات ذکر شده در آن وب سایت ها بپردازید. بدون شک هرچقدر که بیشتر با این حوزه آشنا شوید، می توانید نفع بیشتری از آن ها برده و برای رسیدن به صفحه یک نتایج جستجوی گوگل یا serp شانس بیشتری داشته باشید.

Author: admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *