انتخاب رنگ در طراحی گرافیکی

انتخاب رنگ در طراحی گرافیکی

رنگ طراحی گرافیکی امروزه در محتوای دیداری بیش هر نوع دیگری از محتوا موردتوجه مخاطبان است. ویدئوها، عکس‌ها و اینفوگرافی‌ها بیشتر توجه مخاطبان را به خود جلب می‌کنند.بنابراین تلفیق محتوای متنی با محتوای دیداری نتایج شگفت‌انگیزی را برای شما به دنبال خواهد داشت.در تولید محتوای تصویری انتخاب رنگ از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. عکس‌ها، اینفوگرافی‌ها و نمودارها باید ترکیب رنگ مناسبی داشته باشند تا بیشتر موردتوجه مخاطبان قرار گیرند. در پلتفرم بازاریابی دیجیتال بومران مقاله های طراحی را دنبال کنید.پایه‌ای‌ترین مفهوم در شناخت رنگ‌ها چرخه‌ی رنگ است.  چرخه رنگ طراحی گرافیکی از سه بخش رنگ‌های اولیه، رنگ‌های ثانویه و رنگ‌های مرتبه‌ی سوم تشکیل‌شده است.رنگ‌های اولیه شامل سه رنگ قرمز، آبی و زرد هستند که از ترکیب هیچ رنگ دیگری به‌دست نمی‌آ یند.از ترکیب دوبه‌دوی رنگ‌های اولیه، رنگ‌های ثانویه به‌دست می‌آیند.به همین ترتیب از ترکیب دوبه‌دوی رنگ‌های ثانویه، رنگ‌های مرتبه‌ی سوم حاصل می‌شوند.برای هر رنگ چهار مشخصه‌ی hue، tint، shade و tone تعریف می‌شود. این مشخصه‌ها به ویژگی‌های زیر اشاره دارند:hue: نوع رنگ (قرمز، زرد و آبی و …)shade: میزان رنگ سیاه ترکیب‌شده با رنگ پایهtint: میزان رنگ سفید ترکیب‌شده با رنگ پایهtone:  میزان رنگ سفید و سیاه ترکیب‌شده با رنگ پایهدر سایت انجام پروژه میتوانید پروژه فریلنسری گرافیک دریافت کنید.در بخش قبل به مفاهیم اصلی در مورد رنگ‌ها اشاره کردیم. شما می‌توانید از این مفاهیم برای انتخاب رنگ مناسب بهره ببرید.برای انتخاب رنگ در طراحی‌های خود به نکات زیر توجه کنید:رنگ زمینه تأثیر بسیار زیادی در دیده شدن رنگ انتخابی شما دارد.در شکل زیر رنگ‌های دایره‌های مرکزی یکسان است. اما تغییر رنگ زمینه موجب می‌شود تا رنگ‌های دوایر مرکزی شفاف یا کدرتر دیده شوند.به یاد داشته باشید که هرچه رنگ انتخابی شما با رنگ زمینه در تضاد باشد، بهتر دیده می‌شود.برای انتخاب رنگ‌های مشابه می‌توانید از یک رنگ اصلی و دو رنگ بعدازآن در چرخه‌ی رنگ استفاده کنید.اگر به بیش از سه رنگ احتیاج دارید، دو رنگ دیگر را نیز در ادامه‌ی سه رنگ قبلی انتخاب کنید.دسته رنگ‌های مشابه الزاماً با یکدیگر متضاد نیستند. برای مثال مجموعه‌ی زیر یک دسته رنگ مشابه را نشان می‌دهد..سایت فریلنسری دورکار بومران بهترین انتخاب برای برون سپاری پروژه است.وابسته به نوع طرح و کاربرد آن می‌توانید از رنگ‌های گرم یا سرد برای دسته رنگ‌های مشابه استفاده کنید.همچنین میزان تضاد رنگ‌ها نیز به کاربرد آنها وابسته است.استفاده از رنگ‌های مکمل در طراحی‌ به شما کمک می‌کند تا بر روی نکات مهم بیشتر تأکید کنید. این رنگ‌ها برای طراحی نمودارها و گراف‌ها مناسب است.اگر از رنگ‌های مکمل برای طراحی اینفوگرافی استفاده می‌کنید، حتماً باید درزمینه طرح خود از رنگ‌های روشن بهره ببرید. استفاده از دو رنگ مکمل به‌تنهایی منجر به خوانا نبودن طرح شما می‌شود.انتخاب یک دسته رنگ با hue یکسان و shade  و tint متفاوت نیز در بعضی از طراحی‌ها مناسب است. این دسته رنگ‌ها برای زمانی مناسب است که نیازی به نشان دادن تفاوت‌ها نیست.اگر نیاز دارید توجه مخاطب را به یک نکته خاص جلب کنید از این روش برای انتخاب رنگ استفاده نکنید.برای بهره مندی از بهترین مشاور بازاریابی آنلاین با ما تماس حاصل نمایید.برای انتخاب یک طرح رنگی سه‌گانه چرخه‌ی رنگ را به سه قسمت تقسیم کنید. رنگ‌های قرارگرفته در محل جدایی این سه قسمت می‌توانند ترکیب‌های رنگی زیبایی را  برای شما ایجاد کنند.اگر از ترکیب‌های رنگی سه‌گانه برای اینفوگرافی استفاده می‌کنید، رنگ روشن‌تر را برای زمینه به‌کار ببرید.

Author: admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *