۵ اشتباه بزرگ در سئو و روش های مقابله با آن

۵ اشتباه بزرگ در سئو و روش های مقابله با آن

ایجاد یک استراتژی قوی SEO یک فرآیند ارزشمند است، اما این فقط یک فرآیند است! در طول راه، اشتباهات رایجی وجود دارد که بسیاری از بازاریابان مرتکب می‌شوند. با این حال، اگر هوشیار بمانید و از ابزار مناسب استفاده کنید، می توانید از افتادن در همان دام‌ها جلوگیری کنید. ۵ اشتباه بزرگ را با هم بررسی می‌کنیم و مسیر درست آن را نیز به شما می‌گوییم:یک استراتژی SEO قوی، مبتنی بر کلمات کلیدی قوی است، بنابراین آیا می‌دانید کلمات مناسب را انتخاب می‌کنید یا خیر؟ یکی از اشتباهات رایج در سئو، انتخاب کلمات کلیدی است که در تنظیمات موتور جستجو و کلمات کلیدی دنباله‌دار در نظر گرفته نمی‌شود. مهم است که به خاطر داشته باشید چطور می‌خواهید محصول خود را موقعیت بندی کنید و مشتری‌های بالقوه چگونه باید آن را دنبال کنند. اگر کلمات کلیدی خیلی عمومی را انتخاب کنید یا عبارتی متفاوت از اهداف جستجوی مشتری داشته باشید، موفقیت استراتژی SEO شما به خطر می‌افتد.راه حل: بهترین راه برای جلوگیری از اشتباهات رایج در سئو این است که قبل از شروع نوشتن استراتژی SEO خود، در مورد کلمات کلیدی خود به دقت تحقیق کنید. یک راه ساده برای شروع تحقیق در مورد کلمات کلیدی این است که برای الهام گرفتن به Google یا YouTube بروید. هر دو سیستم هنگام جستجو در نوارهای جستجوی آنها موضوعات معمول را پیشنهاد می‌کنند. بنابراین می‌توانید از آنچه دیگران جستجو می‌کنند، ایده بگیرید.روش دیگراین است که، شما می‌توانید به گوگل بروید و تحقیق کنید که اصطلاحات جستجوی رقبای شما برای برنده شدن در بازدید چیست و شما هم از آن‌ها استفاده کنید. با استفاده از ابزار ایجاد کلمات کلیدی مانند گوگل ترند می‌توانید لیستی از کلمات کلیدی مرتبط با هر کلمه کلیدی را بدست آورید که شما را از افتادن به دام خطای بهینه سازی نجات می‌دهد.بیشتر موتورهای جستجو، از جمله Google، از نظر اولویت بندی کلمات کلیدی، جستجوی محلی را متفاوت از جستجوی جهانی انجام می‌دهند. اگر یکی از مشاغل محلی هستید، باید مطمئن شوید که کلمات کلیدی خاص منطقه را در عنوان، توضیحات متا و محتوای خود وارد کرده‌اید تا بتوانید مشتریان مناسب را جذب کنید. همچنین باید اطمینان حاصل کنید که تجارت شما در سایت‌های محلی بررسی شده است که به وبسایت شما پیوند می‌یابند. این مسئله‌ای است که متاسفانه خیلی‌ها به آن توجه نمی‌کنند.راه حل: با استفاده از گوگل آنالیتیکس می‌توانید برای کلمات کلیدی در سطح کلان تحقیق کنید و یکی از اشتباهات رایج در سئو از بین ببرید. این به شما کمک می‌کند موضوعاتی را که در کشورهای موردعلاقه شما پرطرفدار است، بررسی و درک کنید. همچنین باید با استفاده از همان ابزار تحقیقات سطح خرد را انجام دهید. پس یکی دیگر از راه‌های مقابله با اشتباهات رایج در سئو، اهمیت دادن به جستجوهای محلی است.متأسفانه، حتی بهترین استراتژی SEO نیز فوراً به وبسایت شما جواب نمی‌دهد. SEO یک استراتژی بلند مدت است که بر رشد ترافیک جستجوی ارگانیک شما متمرکز است. به طور معمول، دیدن تغییرات واقعی در ترافیک وبسایت شما بین سه ماه تا یک سال طول می‌کشد. با این حال، وبسایت‌هایی که دارای مرجع قدیمی‌تر هستند، می‌توانند سریعتر از سایت‌های جدید نتایج را انتظار داشته باشند. این تأخیر برای سایت‌های جدید به این دلیل است که وبسایت شما برای ایجاد محتوای با کیفیت بالا، جلب نظر کاربران و جعل لینک‌های قوی از جمله پارامترهای دیگر به زمان نیاز دارد.راه حل: البته، در حالی که ادامه کار بهینه سازی استراتژی سئو در اختیار شماست، اما چند ابزار وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند پیشرفت خود را ردیابی کنید و به شما در مسیر درست کمک کند. در مرحله اول، می‌توانید خود Google را بررسی کنید تا ببینید آیا محتوای شما از رتبه بالاتری برخوردار است یا خیر. به خاطر داشته باشید که ممکن است به سرعت به صفحات اول نرسید، اما با گذشت زمان، شاهد بهبودی خواهید بود. گزینه دوم این است که به داشبورد گوگل آنالییکس خود بروید و عملکرد وبسایت خود را ردیابی کنید. با این ابزار می‌توانید حجم ترافیک جستجوی ارگانیک و سهم بازار خود را ببینید.محتوا هنوز شاه است؛ بنابراین با آن به همین ترتیب رفتار کنید! البته، شما باید هدف خود را تولید محتوای بهینه شده به طور منظم برای بهبود اقتدار دامنه، شاخص و آگاهی از نام تجاری وبسایت خود قرار دهید، اما نباید به هر قیمتی محتوا را منتشر کنید زیرا بیشتر به معنای بهتر نیست. هر یک از مطالب ایجاد شده باید در یک استراتژی کلی جای بگیرد زیرا محتوای مستقل در نهایت اتلاف منابع شما است. برای اطمینان از اینکه همه محتوای شما در یک استراتژی منسجم ادغام شده است، هر قسمت را در اطراف کلمات کلیدی قرار دهید که می‌خواهید برای آنها در موتورهای جستجو رتبه بندی کنید. اطمینان حاصل کنید که موضوعاتی را که انتخاب می‌کنید متناسب با مخاطبان هدف شما باشند و با استفاده طبیعی از کلمات کلیدی تمرکز خود را در هدرهای H2 و متن آسان کنید. اگرچه همیشه باید به این فکر کنید که چگونه می‌توانید متون کوتاه‌تری را برای پیروزی‌های سریع تولید کنید، اما تولید محتوای بلند، همیشه سبز و قابل اجرا به همان اندازه مهم است.راه حل: برای جلوگیری از ایجاد محتوایی که منابع را تخلیه می‌کند و هیچ گونه بهبودی به همراه ندارد، چند ابزار جستجوگر وجود دارد که می‌توانید بررسی کنید. ابتدا می‌توانید Google Trends را بررسی کنید تا ببینید افراد به دنبال کدام موضوعات هستند. سپس، نگاهی به مکانی که فرصت‌های کلمات کلیدی در آن دارند، داشته باشید. بعد از اینکه هر دو گزینه را برای الهام گرفتن، بررسی کردید، به این فکر کنید که چگونه می‌توانید با نتایج عملیات موفقیت آمیزی انجام دهید. به عنوان مثال، برای یک شرکت خرده فروشی یا تجارت الکترونیکی ممکن است یک کلمه کلیدی برای کلمه “لباس” داشته باشید، بنابراین اگر متوجه می‌شوید که یک فرد مشهور و خاص مانند آدل رو به پیشرفت است، ممکن است بتوانید یک وبلاگ درست کنید که چگونه لباس‌های افراد مشهور مقرون به صرفه باشد.آخرین گزینه که مطمئنم خیلی‌ها آن را نادیده می‌گیرند، تجزیه و تحلیل سایت است. اغلب اوقات، بازاریاب‌های موفق، به ردیابی دقیق نمی‌روند، که این یک اشتباه بزرگ است. شما باید مرتباً تجزیه و تحلیل خود را مرور کنید تا درک کنید که SEO شما در کجا بهبود می‌یابد و کجا باید تلاش خود را متمرکز کنید. به علاوه، با وجود تمام تحقیقات انجام شده در مورد استراتژی بازاریابی، هنوز عنصر تعجب وجود دارد. شما هرگز واقعاً نمی‌دانید که یک محتوا تا زمان پخش زنده چگونه کار خواهد کرد.راه حل: Google Analytics و Google Webmaster Tools دو ابزار عالی هستند که می‌توانید از آنها برای ردیابی عملکرد وبسایت استفاده کنید و به شما اطلاعاتی در مورد عملکرد مناسب انواع محتوا می‌دهند. لطفا از این خطای بهینه سازی جدا دوری کنید.

Author: admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *