ساخت برنامه گرافیکی با پایتون(قسمت دوم)

ساخت برنامه گرافیکی با پایتون(قسمت دوم)سلامی دوباره…اگه قسمت اول رو نخوندی بهتره بری قسمت اول رو بخونی و بعد بیای اینجا تا یک چیزایی رو یاد گرفته باشی https://virgool.io/@maziyar_adibifar/%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%81%DB%8C%DA%A9%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D9%BE%D8%A7%DB%8C%D8%AA%D9%88%D9%86%D9%82%D8%B3%D9%85%D8%AA-%D8%A7%D9%88%D9%84-jwyqfaizsh1u خب حالا باید یک دکمه برای برناممون در نظر بگیریم تا با زدن روی دکمه اطلاعات وارد شده در ورودی یک خطی ما ارسال بشه به یک فانکشن یا همون تابع ماپس برای ایجاد دکممون از Button استفاده میکنیم دقت کنید B باید بزرگ باشهb1=Button(root,text=&quotenterr&quot)b1.pack()میبنیم که دکمه ما ایجاد شدحالا باید یک فانکشن تعریف کنیم تا با زدن دکمه اطلاعاتمون وارد اون بشه تا متنی که نوشتیم رو نشون بدهdef click(): r=Label(root,text=e.get()) r.pack()اسم فانکشنمون رو گذاشتم clickو درون اون یک Label در نظر گرفتم که اطلاعات رو با استفاده از تابع get دریافت میکنه و با قرار دادن در قسمت text اون رو نمایش میدمو با قرار دادن command در دکمه خودمون اطلاعات ارسال میکنیم به فانکشنی که در نظر گرفتیم براشb1=Button(root,text=&quotenterr&quot,command=click)b1.pack()دمو آخر مااا اینهفک میکنم تا همینجا کافیهنمیخوام بیشتر از این گیج بشیدبرای اینکه نحوه غیر فعال کردن دکمه ها رو یاد بگیرید بهتره ویدیو من رو از آپارات دنبال کنیدسعی میکنم از این به بعد هر ویدیویی که میگیرم اینجا هم برنامم رو پیاده سازی کنماگه مشکلی داشتید همینجا بگید و با لایک کردن بهم انرژی بدیدمرسی عزیزان:) https://www.aparat.com/v/Oy7Wp

Author: admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *