نکات مهم در طراحی سایت شرکتی (2)

نکات مهم در طراحی سایت شرکتی (2)

طراحی وب سایت از یک سری اصول استاندارد پیروی می‌کند که رعایت آن موجب بهبود عملکرد سایت در ارتباط با کاربران مجازی می‌شود. در این مقاله شما را با نکات مهم طراحی سایت و طراحی پورتال آشنا خواهیم کرد.تعداد بازدیدکنندگان هر وب‌سایت به راحتی قابل مشاهده است و هر بازاریاب می‌داند که چه مقدار ترافیک دریافت می‌کند. اما آنچه پس از آن اتفاق می‌افتد به وضوح آشکار نیست.به همین دلیل نکات طراحی سایت سخت است و تحت تاثیر عوامل زیادی قرار دارد. حتی پس از انجام دادن 1000 پروژه موفق وب دشوار است که بدانیم چه چیزی به بهترین وجه کار می‌کند.در مقاله قبل به 9 نکته اشاره کردیم و در این مقاله به 10 نکته طراحی وب سایت برای شما آورده شده است. بسیاری از این نکات طی تحقیقات انجام شده است و می‌تواند برای طراحان مبتدی و مشاغل کوچک و بزرگ کارآمد باشد.اهمیت تصاویر در طراحی سایتدر اینجا بیایید کمی به نکات مربوط به تصاویر بپردازیم:چهره‌ها تصاویری منحصر به فرد و قدرتمند هستند. از زمان به دنیا آمدن ما به چهره‌های دیگر بیشتر نگاه می‌کنیم. قدرت مغناطیسی تصاویر افراد در طراحی وب‌سایت بسیار مفید است.چهره‌ها توجه را جلب می‌کنند. مطالعه موردی معروفی نشان می‌دهد که نتایج حاصل از ترکیب چهره و توصیفات در یک صفحه فروش بسیار چشم‌گیر است.یک زمان و مکان برای عکس‌های ذخیره شده وجود دارد، اما بهتر است از عکس‌های ذخیره شده استفاده نکنید. آن‌ها هرگز احساس واقعی بودن ندارند و بنابراین موجب جلب اعتماد نخواهند شد.شرکت‌ها به دلیل کیفیت بالا برای استفاده از عکس‌های ذخیره شده وسوسه می‌شوند. اما بازدیدکنندگان شما بیشتر به واقعیت اهمیت می‌دهند. آن‌ها درواقع ترجیح می‌دهند افراد واقعی را ببینند.تصاویر افراد فرصتی ویژه برای توجه بازدیدکنندگان به شما می‌دهد. یک محقق به نام جیمز نسیم طرح‌هایی را به 106 نفر نشان داد و پس از آن به قدرت چهره‌ها در موقعیت‌های مناسب پی برد. چهره‌ها قدرت این را دارند که توجه بازدیدکنندگان را به سمت سایر عناصر سوق دهند.یک مطالعه مشهور با استفاده از چهره کودک صورت گرفته است، وقتی کودک به دوربین نگاه می‌کند بازدیدکنندگان به کودک نگاه می‌کنند. وقتی کودک به عنوان یا تیتر نگاه انداخته باشد بازدیدکنندگان به تیتر نگاه می‌کنند.چهره‌ها می‌توانند توجه بازدیدکنندگان را جلب کنند، اما تنها راه کنترل و هدایت چشم بازدیدکننده نیستند. حتی ممکن است فلش‌های کوچک کشیده شده با دست موثرتر از آن باشد. در این مطالعه نشان داده شده است که حتی یک پیکان ساده در جذب CXL چشم بازدیدکنندگان یک عنصر قدرتمند در صفحه است.اگر می‌خواهید بازدیدکنندگان شما به چیزی نگاه کنند، با فلش به آن اشاره کنید.رنگ‌ها دارای مفاهیم احساسی و عاطفی هستند(مثلا قرمز فوری، آبی آرام و غیره) و بخشی از استانداردهای یک برند می‌باشند. رنگ‌ها همچنین فرصتی هستند که بازدید کنندگان را به سوی اقدام و خرید سوق دهند.یک مطالعه درمورد رنگ دکمه‌های فراخوانی به اقدام نشان داده است که قدرت رنگ و کنتراست درخشندگی جلب توجه را زیاد می‌کند. برای درک این مورد می توانید به صفحه طراحی سایت در قم نگاهی بیاندازیداهمیت لینک ها در طراحی سایتدر اینجا توصیه‌هایی برای لینک‌ها و پیمایش سایت از جمله منوها، دکمه‌ها و لینک‌هایی که باعث می‌شود بازدیدکنندگان شما نسبت به آن جلب شوند آورده‌ایم:پیمایش‌ها همیشه از نظر بصری برجسته هستند بنابراین فرصتی برای برقراری ارتباط می‌باشند. بازدیدکنندگان به طور معمول بازدید خود را با اسکن در بالای هدر شروع می‌کنند. هر چیزی که در قسمت هدر باشد از جمله منوهای شما به احتمال زیاد دیده خواهد شد.اگر لینک خانه یا هوم دارید آن را در سمت راست قرار دهید. چراکه رایج‌ترین مکان برای قرار دادن آن است، بنابراین بازدیدکنندگان انتظار دارند که خانه را در هر وب‌سایتی در آنجا پیدا کنند.تحقیقات نشان می‌دهد که ترتیب مهم نیست. دو مطالعه مختلف برای ردیابی چشم مخاطب وجود دارد که ارتباط کمتری بین ترتیب موارد فهرست و موفقیت در تعداد بازدیدکنندگان را نشان می‌دهد. بنابراین وقت خود را صرف نگرانی برای ترتیب قرار دادن موارد فهرست نکنید.اگر بازدیدکنندگان در یک صفحه از خدمات یک وب‌سایت قرار داشته باشند هدف آن‌ها خدمات آن وب‌سایت است. اگر برروی وبلاگ خود لینک‌هایی از از صفحات دیگر قرار دهید آن‌ها را به صفحات دیگر نیز سوق می‌دهد. پست‌های وبلاگ به طور طبیعی حواس‌پرتی، فرصت‌ها و نرخ تبدیل پایین‌تری دارند.شما باید با مواردی مرتبط باشید و به آن‌ها لینک دهید که به بازدیدکننده در رسیدن به اهداف خود کمک می‌کند. در پست‌‎های وبلاگ لینک‌دهی معمولا به یک منبع یا پیوند خارجی است. این پست ممکن است به ده مقاله خارجی لینک داده شود.اما در صفحات سرویس و در صفحه اصلی وب‌سایت باید لینک‌دهی به سایت‌های دیگر را با دقت انجام دهید. برای لینک‌دهی در صفحات اصلی این سوال‌ها را از خود بپرسید: آیا واقعا می‌خواهید بازدیدکنندگان روی آن کلیک کنند؟ آیا این لینک‌دهی شما را در رسیدن به اهدافتان کمک خواهد کرد؟نمادهای رنگارنگ رسانه‌های اجتماعی موجود در هدر برای اهداف شما خوب نیستند. اگر بازدیدکنندگان برروی هر یک از این دکمه‌های رنگارنگ کلیک کنند حواس آن‌ها از سایت پرت می‌شود و بعید است که به سایت بازگردند.ادغام رسانه‌های اجتماعی به طور کلی کار اشتباهی است. اگر به یک شبکه اجتماعی لینک می‌دهید این کار را از طریق پاورقی خود انجام دهید. بازدیدکنندگان می‌توانند در صورت مشاهده این لینک‌ها از آن‌ها استفاده کنند اما شما با این کار به آن‌ها پیشنهاد نمی‌دهید که سایت را ترک کنند.

Author: admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *