هر آنچه من درباره محتوا و استراتژی محتوا آموخته ام

هر آنچه من درباره محتوا و استراتژی محتوا آموخته ام

در دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال اولین مطلبی که یادگرفتیم “چگونگی یاد گرفتن هر مطلبی” است. یادگرفتیم تنها به یک موضوع و مطلب بسنده نکنیم. تشنه یادگرفتن باشیم. اگر شما هم به مسیر یادگرفتن علاقمند هستید در این سفر با من همراه شوید تا از تجربیات خودم برای شما بگویم.در طی این دوره ما یادگرفتیم که با همه سرفص‌های دیجیتال مارکتینگ آشنا شده و درنهایت بر دو الی سه موضوع مورد علاقه خود تمرکز ویژه داشته باشیم. موضوع محتوا، بازاریابی محتوایی و استراتژی محتوا از جذاب‌ترین موضوعاتی هستند که جزء اولویت‌های من بوده و برایم جذابیت خیلی بالایی دارند. در طول دوره بارها و بارها درباره محتوا صحبت شد. یاد گرفتیم حرف‌های مختلف و در حوزه‌های مختلف را بشنویم، سرچ کنیم و با توجه به مخاطب و کسب و کار خود انتخاب کنیم کدام محتوا و چگونه می‌تواند به کسب و کار ما کمک کند.من در ادامه قصد دارم تا ایستگاه به ایستگاه از وقتی که سوار بر این قطار شدم تا یک سفر شگفت انگیز را شروع کنم و تجربیاتی را کسب کنم، برای شما از این تجربیات صحبت کنم. امیدوارم که بیان این تجربیات و نحوه تلاش برای یادگیری بتواند به شما دوستان عزیز کمک کند. اگر شما هم تجربیات مشابهی دارید خوشحال می‌شوم زیر همین پست با دوستان خود به اشتراک بگذارید یا این پست را برای دوستان خود بفرستید تا آن‌ها هم درصورت نیاز استفاده کنند.در ادامه به موارد زیر خواهم پرداخت.ایستگاه اول : همراه با حامی غفاریایستگاه دوم : آشنایی با شاهین کلانتری عزیزایستگاه سوم : چرخه محتوا از دیدگاه عادل طالبیایستگاه چهارم : استراتژی محتوا با هادی مرادیایستگاه اول : جلسه 14در ایستگاه اول با جناب آقای حامی غفاری همراه بودیم از تعریف محتوا شروع شد، به ویژگی‌های محتوا پرداخته شد. اهمیت و کاربرد محتوای متنی در عمل عنوان شد. با من همراه باشید تا گوشه ای از این محتوا را با شما به اشتراک بگذارم.محتوا انواع مختلفی دارد که محتوای متنی یکی از این گونه‌ها است. هدف از تولید محتوای متنی Convert کردن مخاطب به مشتری است. دلایل اهمیت محتوا به شرح ذیل است.هنوز بسیاری از افراد عاشق مطالعه کردن هستند.محتوای متنی به دیده شدن، برندسازی و آگاهی از برند شما کمک می‌کند.محتوای متنی جزء جدانشدنی SEO (سئو) است.محتوای متنی ترافیک ورودی و فروش را افزایش می‌دهد.محتوای متنی از تنوع بسیار بالایی برخوردار است.و…..بلاگ نویسی یکی از انواع محتوای متنی است که مزایای بسیاری برای افرادی که علاقه مند به تولید محتوا هستند دارد، این مزایا را از دیدگاه حامی غفاری باهم مرور خواهیم کرد.مهارت نوشتاری و تولید محتوای متنی شما را تقویت می‌کند.رزومه واقعی و قابل ارائه ایجاد می‌کند.برندسازی شخصی شما را تقویت می‌کند.باعث افزایش درآمد می‌شود.و……در این بخش حامی غفاری 20 ویژگی یک محتوای متنی را عنوان کردند که در ادامه به برخی از این ویژگی‌ها اشاره خواهم کرد.منحصر به فرد باشد.تخصصی و حرفه‌ای باشد.مستمر و پیوسته باشد.محتوای متنی می‌بایست متناسب با فرهنگ و زبان مخاطب باشد.و…..یک تولید کننده محتوا برای ابزار نوشتن نیازمند مهارت‌هایی است که عبارتند از :محتوا نویس می‌بایست نویسندگی را بداند.تولید کننده محتوا باید مهندس خوبی باشد.بازاریابی و مدیریت بداند.معمار خوبی باشد و مرحله به مرحله محتوا را اصولی بالا بیاورد.تفکر پزشکی داشته باشد تا بتواند برای مخاطب و مشکلش نسخه بپیچد.کتاب بخواند.فیلم ببیند.اخبار را دنبال کند.دنبال یادگیری باشد.و در ادامه جناب آقای غفاری به آموزش محتوای متنی و انواع محتوای متنی پرداختند که توضیح بیشتر در حوصله این متن نمی‌گنجد. در صورت تمایل می‌توانید به این صفحه سری بزنید.ایستگاه دوم : شاهین کلانتریپس از فهمیدن ویژگی‌ها و مهارت‌های یک نویسنده خوب، نوبت به این مطلب رسید که چگونه می‌توانم مهارت نوشتاری خود را بهبود بخشم. در این مسیر با مدرسه نویسندگی و جناب شاهین کلانتری عزیز آشنا شدم. آنجا بود که آموختم نوشتن و نویسندگی مسیر طولانی دارد و نیاز به همت و تلاش بالایی دارد.برای نویسنده خوب شدن می‌بایست گام‎‌های زیر را طی کنید.باید بفهمید رابطه شما با زبان چگونه است.همینگوی می‌گوید : نویسنده فردی است که به اهمیت و شگفتی زبان واقف است.می‌بایست یاد بگیرید با سدمعبری به‌نام “اگر استعداد نداشته باشم…” چگونه برخورد کنید.رابرت بنچلی می‌گوید: «پانزده سال طول كشيد تا بفهمم استعداد نوشتن ندارم، اما ديگر نتوانستم اين كار را رها كنم چون بيش از حد معروف شده بودم.»یادداشت‌نویسی روزانه همه چیز را دگرگون می‌کند. حتما آن را تست کنید معجزه می‌کند.بر چگونگی انجام کار تمرکز کنید.مشق بنویسد. با تحولی بزرگ روبرو خواهید شد.سوال نویسی خلاقانه را امتحان کنید.و…..در این نوشته استاد کلانتری عزیز 55 نکته کاربردی در باره نویسندگی و نوشتن را بیان کرده اند که اگر شما هم مانند بنده به نوشتن و نویسندگی علاقه دارید می‌توانید آن را مطالعه کنید. مدرسه نویسندگی دانشگاه بسیار بزرگی است برای یادگیری، توصیه می‌کنم حتما به آن سری بزنید.ایستگاه سوم : در محضر معلم عزیز آقای طالبیجلسه 26 – چرخه محتواتعریف محتوا از دیدگاه عادل طالبی : “هرآنچه پیامی را منتقل کند محتوا است”چرخه محتوا از دیدگاه عادل طالبیتولید محتوا (Content Production):از آنجائیکه تولید محتوا در ابتدای شوع کسب و کار هزینه مالی بالایی دارد، زمان زیادی می‌گیرد، نیاز به متخصص دارد و احتمال کپی شدن توسط رقیب قدرتمند وجود دارد از این رو کس و کارهای کوچک و متوسط قبل از Content Production می‌بایست سراغ Content Curation بروند.کانتنت کیوریشن (Content Curation) یعنی مجموعه ای از موسیقی‌ها، محتواها و … را یکجا جمع‌آوری کنید.در مدل آقای طالبی Content Curation به 3 صورت انجام می‌شود که عبارتند از :تجمیع / گردآوریمجموعه ای از محتواها را متناسب با نیاز مخاطب گردآوری کرده و منتشر می‎‌کنید. در ابتدای امر که هیچ بازخوردی از مخاطب خود ندارید این روش می‌تواندبسیار راهگشا باشد. برای حفظ کپی رایت لینک دهی فراموش نشود.نمونه هایی از تجمیع :بازاریابی درونگرا در برابر برونگرا7 پیشنهاد جذاب برای داستان سرایی در بازاریابی محتوامعرفی ۱۰ کتاب از بهترین رمان های فانتزی عاشقانهاقتباس یعنی دورباره نویسی و متناسب کردن متن با مخاطب فعلی خود. از چند مطلب استفاده کرده و برداشت خود را در ک مطلب می‌نویسید.نمونه هایی از اقتباس:هر آنچه درباره IGTV اینستاگرام لازم است که بدانید.تست A/B، گامی مهم جهت بهبود کسب و کاراین نوع از محتوا به نوعی تولید محتوا است ولی هیچ‌کدام از محتواها را شما تولید نکرده‌اید. چند محتوا را با سلیقه خودتان کنار هم چیده‌اید.نمونه‌هایی از ترکیب:اعتراف‌های یک تبلیغات چی و چند نکتهچرخه محتوا چرخه موفقیت برای کسب و کارهای نوپا است. برای مشاهده این ارائه می‌توانید اینجا کلیک کنید.ایستگاه چهارم : همراه با هادی مرادیجلسه 28- استراتژی محتوابازاریابی محتوا : محتوایی که نوشته شده است را بازاریابی کنیم.بازاریابی محتوایی : با استفاده از انواع محتوا در حوزه فروش، برندینگ و … بازاریابی کنیم.کانتنت مارکتر : کسی که بتواند از طریق یک برنامه و استراتژی تولید محتوا و بازاریابی محتوایی یک برند یا یک مجموعه را هدایت کند. فردی که مارکتینگ بلد باشد، با بخش‌های مختلف دیجیتال مارکتینگ آشنا باشد و رفتار مصرف کننده آنلاین را بشناسد.برای تدوین استراتژی محتوا :قدم اول تدوین استراتژی محتوا تحلیل و شناسایی رقبا است. تحلیل رقبا اهمیت بسیار بالایی دارد. یک کسب و کار زمانی در حوزه تولید محتوا موفق می‌شود و می‌تواند از رقبا پیشی بگیرد که Content Gap موجود در حوزه خود را شناسایی کند. موضوعاتی که در حوزه کسب و کار شما دررابطه با آن محتوا کم یا محتوایی تولید نشده است.شناسایی رقبابا شناسایی رقبا گام بزرگی در تدوین استراتژی محتوا بردارید.محتوا تمام شدنی نیست.متن حاضر تنها بخشی از سفر لذت بخش در یادگیری است. محتوا و یادگیری هیچ وقت تمام شدنی نیستند. از افراد مختلف، نوشته‌های مختلف یادبگیرید و سپس شخصی‌سازی کنید.

Author: admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *