ارائه ترجمه از مقاله انگلیسی تحت عنوان راهنمای سریع شروع به کار با توسعه iOS در سال 2020

ارائه ترجمه از مقاله انگلیسی تحت عنوان راهنمای سریع شروع به کار با توسعه iOS در سال 2020ارائه دهنده : شایان یاوریتحصیلات : دانشجوی رشته کامپیوتر – شاخه نرم افزارنام استاد : استاد حمید علیزادهدانشگاه : شمسی پور تهراندرس : زبان فنیبرای دیدن منبع اینجا کلیک کنین ، توجه داشته باشین اگر سایت باز نشد ، به دلیل تحریم بودن ممکن است جهت بازنمایی لینک نیازمند به استفاده از VPN باشد ؛ منبع جهت مشاهده زبان اصلی مقالهراهنمای سریع شروع به کار با توسعه iOS در سال 2020 :آیا شما مک دارید ؟ اگر که بله ، بنابراین در این صورت ، شما تقریباً از قبل تمام چیزی که نیاز هست را دارید برای شروع به نوشتن برنامه ها برای iPhone و iPad و سایر دستگاه هایی که سیستم عامل iOS را اجرا می کنند . در این راهنما من شما را با هر آنچه که نیاز دارید درباره راه اندازی یک محیط توسعه ، نوشتن یک برنامه و توزیع آن برای کاربران بدانید ، آشنا می کنم .برنامه های جدید برای iOS معمولاً با استفاده از زبان برنامه نویسی Swift نوشته می شوند . اگر شما با زبان Swift آشنا نیستید ، در اینجا منابع بسیاری موجود و در دسترس برای کمک به شما در آموزش است . اگر شما در زمینه برنامه نویسی (کد نویسی) تازه وارد هستید و به دنبال یک رویکرد سرگرم کننده هستید ،Swift Playgrounds را بررسی کنید . اگر شما یک توسعه دهنده باتجربه هستید که قبلاً با زبانهایی مانند C آشنا هستید ، ممکن است ترجیح دهید این کار را با صفحه ای مانند این یا این صفحه شروع کنید .زبان Swift از زمان انتشار در سال 2014 بسیار پیشرفت کرده است ( تکامل یافته ) . نسخه فعلی Swift نسخه 5.2 است که در 24 مارس 2020 منتشر شد. همانطور که به دنبال منابع یادگیری Swift هستید ، توجه داشته باشید که Swift از چه نسخه ای استفاده می شود . به هنگام عرضه Swift 3 تغییرات عمده ای رخ داده است و زمانی که Swift 4 عرضه شد به درجه کمتری رسید . از آن زمان ، سازگاری منبع در سراسر انتشارها حفظ شده است . از این رو ، منابعی که Swift 4 یا بالاتر را پوشش می دهند ، احتمالاً هنوز هم مرتبط هستند . آنهایی که نسخه های قبلی را پوشش می دهند ممکن است کمتر مفید باشند .همین طور برنامه های مربوط به iOS را می توان با استفاده از زبان برنامه نویسی Objective-C نیز نوشت . Objective-C تنها زبان پشتیبانی شده برای نوشتن برنامه iOS بود ، در حین بین زمانی که اولین بار iOS SDK در سال 2008 و Swift در سال 2014 منتشر شد . شما اغلب در منابع توسعه یافته قدیمی iOS با کد Objective-C مواجه خواهید شد . برنامه های قدیمی iOS که توسط شرکت های بزرگ تر نگهداری می شوند اغلب با Objective-C نوشته می شوند . یافتن منابع به روز در مورد توسعه Objective-C دشوار است و من به شدت از شما می خواهم که ابتدا روی Swift تمرکز کنید .محیط Xcode یک محیط توسعه یکپارچه (IDE) است که برای نوشتن ، اجرا ، اشکال زدایی ، آزمایش و توزیع نرم افزار iOS استفاده می شود . شما می توانید آن را به صورت رایگان از فروشگاه Mac App Store در اینجا بارگیری کنید . برای سفارش بارگیری و استفاده از Xcode به شناسه اپل نیاز خواهید داشت . اگر از قبل شناسه Apple ندارید می توانید یکی را به صورت رایگان در اینجا ایجاد کنید .برای نوشتن نرم افزار iOS باید بیش از زبان Swift بدانید . شما همچنین باید ابزارها و چارچوب ها را درک کنید . ویدیو شروع کار اپل با ایکس کد ( Apple’s Getting Started with Xcode video ) معرفی خوبی برای محیط توسعه است .اگر یک مبتدی کامل برای iOS و Swift هستید ، دوره رایگان ویدئویی Your First iOS and SwiftUI App Video از raywenderlich.com می تواند گزینه خوبی برای آموزش اینکه چطور اولین برنامه خود را بنویسیم ، باشد .اگر ترجیح می دهید آموزش های شما به جای ویدئو مبتنی بر وب باشد ، بنابراین یک گزینه خوب می تواند کار کردن از طریق مجموعه آموزش های ( آموزش اپل برای ساختن برنامه ها با سوییفت یو آی ) Apple’s Learn to Make Apps with SwiftUI tutorial series باشد .هر سه این منابع از چارچوب جدید SwiftUI اپل برای ساخت رابط کاربری استفاده می کنند . با این حال ، بسیاری از محتوای موجود iOS که شما به صورت آنلاین پیدا می کنید مبتنی بر چارچوب UIKit خواهد بود . اگر شما پیش بینی می کنید که نیاز به کار با پروژه های مبتنی بر UIKit دارید ، ممکن است بخواهید در عوض با دوره ویدیویی Your First iOS and UIKit App Video از raywenderlich.com شروع کنید .برای اجرا ، اشکال زدایی و آزمایش نرم افزار iOS می توانید ، یا از یک شبیه ساز iOS که روی Mac شما کار می کند یا یک دستگاه iOS متصل به Mac خود استفاده کنید . شبیه سازها و دستگاه های متصل با استفاده از Xcode مدیریت می شوند .برای توزیع نرم افزار iOS شما به عضویتبرنامه توسعه دهنده Apple نیاز دارید. این هزینه 99 دلار در سال است. می توانید در اینجا ثبت نام کنید ، اما در صورت تمایل منتظر ثبت نام باشید تا زمانی که شما چیزی نوشته اید که می خواهید توزیع کنید .رایج ترین راه برای توزیع نرم افزار iOS از طریق App Store است. با این وجود دستورالعمل های زیادی وجود دارد که باید دنبال کنید ، و این کاملاً ممکن است که برنامه شما ممکن هست در اولین تلاش از بررسی برنامه عبور نکند و یا هرگز موفق به عبور نشود ( نتواند پاس کند یا قبول شود ) .خوشبختانه روش های توزیع دیگری نیز در دسترس است . به عنوان مثال ، می توانید از توزیع Ad Hoc برای توزیع برنامه خود تا حداکثر 100 دستگاه خاص iOS استفاده کنید . با این حال این روش خسته کننده است ، اگر مالک همه دستگاه هایی نیستید که می خواهید برنامه را روی آن توزیع کنید .روش دیگر TestFlight است ، یک سرویس رایگان از اپل است که به شما امکان ( اجازه ) می دهد برنامه خود را همراه با به روزرسانی ها ، حداکثر 10 هزار آزمایش کنندگان بتا به انتخاب شما و دعوت اشخاص توسط شما از طریق آدرس ایمیل ، توزیع کنید . اگر فقط می خواهید برنامه خود را با خانواده و دوستان خود به اشتراک بگذارید و نمی خواهید با بررسی App Store اذیت شوید ( به زحمت بیفتید ) ، بنابراین توزیع TestFlight قصد دارد ساده ترین گزینه باشد .قبل از اینکه شما برنامه iOS خود را توزیع کنید ، شما باید آماده سازی برنامه خود برای توزیع و توزیع کردن برنامه خود برای آزمایش کنندگان بتا و انتشار راهنماهایی از اپل ، را بررسی کنید .تا زمانی که تنظیمات ” مدیریت خودکار امضا ” در پروژه Xcode شما فعال باشد ، شما احتمالاً ( شاید ) نیازی به درک و فهمیدن اطلاعات کامل و دقیق درباره چگونگی امضای گواهینامه ها و نمایه های ( پروفایل های ) تهیه کننده نداشته باشید . حتی در این صورت ، خواندن راهنمای ” امضای برنامه چیست ” هم ضرورتی نخواهد داشت.اکنون App Store Connect از برنامه ها درخواست می کند تا آیکون های برنامه را در یک فهرست دارایی داشته باشد ، قبل از اینکه آنها برای توزیع پذیرفته شوند . برای اطلاعات بیشتر ، ساخت فهرست های دارایی را بررسی کنید و راهنما برای اطلاعات بیشتر قرار دهید . ابزار رایگان Icon Set Creator از Nicolas Miari برای ایجاد تمام اندازه های مختلفی که شما نیاز دارید واقعا مفید است .من توصیه ( پیشنهاد ) کردم که شما برنامه خود را برای آزمایش کنندگان بتا از طریق روش TestFlight توزیع کنید ، قبل از تلاش کردن برای توزیع برنامه از طریق App Store .برای توزیع برنامه خود از طریق روش TestFlight ابتدا باید از Xcode برای بارگذاری یک نمونه ساخته شده از برنامه خود در App Store Connect استفاده کنید . جریان کار در اینجا شرح داده شده است . اطلاعات مفید بسیاری در این صفحه وجود دارد ، اما نکته کلیدی که باید بدانید این است که قبل از اینکه بتوانید یک نمونه ساخته شده از برنامه خود را از Xcode آپلود کنید ، شما باید یک رکورد برنامه در App Store Connect ایجاد کنید .بعد از اینکه شما برنامه خود را با استفاده از روش TestFlight آزمایش کردید ، می توانید توزیع یک برنامه از طریق راهنمای App Store را دنبال کنید ، برای انتشار برنامه خود در App Store .امیدوارم مفید بوده باشد . در اینجا چیزهای زیادی برای یادگیری وجود دارد ، اما که باید شما شروع کنید . وقتی آماده آموختن بیشتر هستید ، معتبرترین منبع اطلاعات در مورد فناوری های خاص iOS تقریباً همیشه فیلم های توسعه دهنده اپل خواهند بود . شنیدن مستقیم از مهندسان ، کسانی که این فناوری ها را ساختند اغلب ارزشمند هستند .

Author: admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *