تفکر طراحی: چهار راه وارد کردن همدلی با طراحی سازمان

تفکر طراحی: چهار راه وارد کردن همدلی با طراحی سازمان

چهار راه وارد کردن همدلی با طراحی سازمانی (تفکر طراحی)همه ما می‌دانیم موضوعی که هنگام طراحی هر چیزی بسیار مهم است قرار گرفتن مشتری در مرکز هدف و برنامه ریزی هاست، همین امر در طراحی سازمان نیز صادق است. چه یک شریک تجاری داخلی باشد و چه مشتری خارجی، و هرچه بهتر نیازها و انگیزه های مخاطبان خود را درک کنید، بهتر می توانید سازمان خود را برای پاسخگویی به این نیازها طراحی کنید. قلب این درک “همدلی” است.در حین طراحی سازمان، داشتن مخاطب هدف ایده‌آل است، اما اغلب عملی نیست. اینجاست که تکنیک‌های تفکر طراحی بسیار موثر هستند. آن‌ها با ایجاد طرز فکر کنجکاوی، راهکارهای حل مسئله و استقبال از همدلی با مشتری داخلی یا خارجی به تیم‌ها کمک می‌کنند.مصاحبه: هدف از مصاحبه یادگیری چگونگی دیدن مسائل از دیدگاه مصاحبه‌شونده استمشخصات شخصی: با اطلاعات حاصل ار مصاحبه ها و دیگر منابع داده، پروفایل تک صفحه ای شخصی مشتری را طراحی میکنیم (اهداف، انگیزه های کلیدی، نقاط درد، چالش های کلیدی، موانع که این سند در نظر می گیرند. تمرین‌های همدلی: هدف این بخش کمک به طراحان جهت بازسازی حس و تجربه مخاطبان، فراتر از فرضیات طراح نگاه کند و با کمک بخش قبلی سفر مشتری پس از ایجاد یک درک مشترک میان گروه جلسات طراحی، ترسیم خواهد شد. به طور کلی هدف به دست آوردن دیدگاه‌های مشترک جذاب است. این بینش روشن می‌کند که مردم واقعا به چه چیزی نیاز دارند و می‌خواهند.داستان سرایی: یک روش مهم تفکر طراحی است که بینش ما را به عنوان طراح در سراسر سازمان تقویت می‌کند و یک سازمان را در یک جهت جدید تاثیرگذار گرد هم می‌آورد.استفاده از تکنیک‌های تفکر طراحی مانند مصاحبه‌ها، پروفایل های شخصی و تمرینات همدلی همراه با داستان‌سرایی به ما اجازه می‌دهد تا سازمان بهتری را طراحی کنیم، سازمانی که نه تنها ساختار نمودار سازمانی را تغییر می‌دهد، بلکه تجدید نظر درباره مهم‌ترین نیازهای مخاطبان هدف و سازماندهی برای ارائه آن نیازها است.سوده محمدآبادیکلیه حقوق منتشر شده از مطلب متعلق به خانه تفکر طراحی است

Author: admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *