تاثیر شتاب دهنده های کسب و کار در انگلیس

تاثیر شتاب دهنده های کسب و کار در انگلیس

تاثیر شتاب دهنده های کسب و کاردر چندسال گذشته، تعداد شتاب‌دهنده‌ها در انگلیس با سرعت زیادی درحال رشد بوده است. بودجه‌های عمومی در این روند نقش تسهیل‌کننده داشته‌اند. به‌طوری‌که در این مطالعه تخمین زده شده است که سالانه 20 تا 30 میلیون پوند از بودجه عمومی (انگلیس و اتحادیه اروپا) صرف شتاب‌دهنده‌ها و انکوباتورها می‌شود.در این مطالعه بررسی می‌کنیم که شتاب‌دهنده‌ها چگونه از استارتاپ‌ها پشتیبانی می‌کنند و چه تأثیراتی می‌توانند روی آن‌ها داشته باشند.طبق این گزارش با بررسی 428 استارتاپی که قبلاً تحت پشتیبانی شتاب‌دهنده‌ها و انکوباتورها بوده‌اند، متوجه می‌شویم که سهم شتاب‌دهنده‌ها در موفقیت استارتاپ‌ها 64درصد بیشتر از سایر استارتاپ‌هاست. مشارکت شتاب‌دهنده‌ها در بقای استارتاپ، رشد کارمندان و سرمایه‌های به دست آمده نقش اساسی دارد.با بررسی‌های انجام شده دریافتیم که استارتاپ‌ها بودجه مستقیم را به عنوان مفیدترین پشتیبانی می‌دانند. این امر تنها بخشی از برنامه شتاب‌دهنده‌ها برای توسعه استارتاپ‌هاست؛ دسترسی به فضای اداری، فضای آزمایشگاهی و فراهم آوردن امکانات و تجهیزات فنی از دیگر خدماتی است که در اختیار استارتاپ‌ها قرار می‌گیرد.شتاب‌دهنده‌ها برای نخستین بار در سال 2005 در ایالات متحده به وجود آمدند. شتاب‌دهنده‌ها نسبت به انکوباتورها پدیده‌های جدیدتری هستند و برخلاف آن‌ها خدمات خود را از طریق یک برنامه فشرده مبتنی بر کوهورت با مدت زمان محدود (معمولاً سه تا 12ماه) ارائه می‌دهند.خدمات شتاب‌دهنده‌ها فراتر از ایجاد فضای فیزیکی برای استارتاپ‌هاست. دسترسی به همتایان، مربی‌گری، توسعه شخصی، کمک‌های مالی، برنامه‌ریزی استراتژیک، توسعه و جذب کارمندان و مشارکت با سازمان‌های خارجی از جمله فعالیت‌های پشتیبانی شتاب‌دهنده‌هاست.شتاب‌دهنده‌ها معمولاً از استارتاپ‌هایی پشتیبانی می‌کنند که پتانسیل بالایی برای رشد داشته باشند و هدف آن‌ها معمولاً این است که یا به سرعت رشد کنند یا سریع شکست بخورند تا هدررفت منابع را به حداقل برسانند.در سال‌های اخیر میزان علاقه شرکت‌ها به شتاب‌دهنده‌ها بسیار افزایش یافته است. تخمین زده شده که در انگلیس، 3660 شغل جدید در هر سال توسط شتاب‌دهنده‌ها پشتیبانی می‌شود. بیشتر شتاب‌دهنده‌ها در انگلیس بین‌بخشی هستند.طبق شواهد موجود و ارزیابی‌های انجام‌شده شتاب‌دهنده‌ها تأثیرات مثبت زیادی روی شرکت‌ها دارند. شتاب‌دهنده‌ها می‌توانند سرعت رشد سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌ها را افزایش دهند، مشتری‌های زیادی جذب کنند، تعداد کارمندان خود را بیشتر کنند و زمان رسیدن به نتایج و دستاوردها را کاهش دهند.در بعضی موارد شتاب‌دهنده‌ها توانسته‌اند به رشد درآمد شرکت‌ها سرعت بخشند. از دیگر تأثیراتی که شتاب‌دهنده روی استارتاپ‌ها می‌گذارد، می‌توان به درک ایده‌های کسب‌وکاری اشاره کرد. شرکت‌های نوپا می‌توانند با کمک شتاب‌دهنده‌ها ایده‌های جدید مطرح کنند، آن‌ها را بیازمایند و ایده‌های بد را سریعاً به شکست برسانند تا از هدر رفتن بیشتر منابع جلوگیری کنند.برنامه‌ها و فعالیت‌های شتاب‌دهنده‌ها برای پشتیبانی از استارتاپ‌ها طراحی شده‌اند. ارائه فرصت‌های شبکه‌سازی، مربی‌گری، نظارت و همچنین آموزش چگونگی مدیریت کمک شایانی به آن‌ها می‌کند تا استارتاپ‌ها را به اهدافشان برساند. سایر اشکال پشتیبانی مانند فراهم کردن فضای اداری و بودجه مستقیم هم تأثیرات هرچند کوچک ولی مثبتی روی استارتاپ‌ها دارند.شتاب‌دهنده‌ها برای رشد و بازدهی بیشتر استارتاپ‌ها به‌وجود آمده‌اند. طیف گسترده پشتیبانی‌های شتاب‌دهنده‌ها چه به صورت مستقیم و چه غیرمستقیم تأثیرات قابل توجهی روی رشد سرمایه‌گذاری‌ها، شبکه‌سازی‌های مؤثر، جذب بهتر مشتری و افزایش تعداد کارکنان دارند. مطالعات انجام‌شده در این حوزه نشان می‌دهد که بیشتر انواع پشتیبانی‌ها حداقل یک نتیجه مثبت را به همراه دارد، اما ترکیب چند نوع پشتیبانی می‌تواند تأثیرات شگفت‌انگیزی در بهبود تحقیق و توسعه استارتاپ‌ها و موفقیت نهایی آن‌ها داشته باشد.منبع: Bone, J., Gonzalez-Uribe, J., Haley, C., & Lahr, H. (2019). The impact of business accelerators and incubators in the UK.

Author: admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *