گپ و گفت بیزنسی ها

گپ و گفت بیزنسی ها

ما بیزینس خونده‌ها رو سر و ته مون رو که بزنی همیشه می‌خواهیم درباره اینکه چه طوری توی فروش بیشتر موفق باشید و بهتر کسب درآمد کنید حرف بزنیم و بنویسیم.مدل (4p) آمیخته بازاریابییه مدل ساده و خیلی معروف که کسی رو نمی شناسم توی فضای کسب و کار نوین فعالیت کرده باشه اما ازش چیزی نشنیده باشه مدل مشهور آمیخته بازاریابی یا همون مدل 4p هست. میدونم خیلی ها اومدن نقدش کردن یا چیزی بهش اضافه کردن یا کلا گذاشتنش کنار و یه مدل دیگه‌ای رو ارائه دادن خیلی ها درباره‌اش حرف زدن، مقاله‌ها نوشتن، خیلی از کسب و کارها سعی کردن ازش تبعیت کنن و خیلی و خیلی ها… منم نمی‌خوام الان بیام مثل بقیه بگم 4p چی هست و چی شد که یه دنیا اومد (!) چه جایگاهی در علم مدیریت داره و بلاخره چه قوانین و کاربردهایی داره … نه! می خوام اون چیزی رو که تو جامعه مون امروزه خیلی احساس می‌کنم که نیازه رو درباره‌اش حرف بزنم. خیلی از کسب و کارها به خصوص کسب و کارهای نوپا و استارتاپ ها فکر می‌کنن صرف اینکه یه مدل رو انتخاب کنن و سعی کنن مُرّ دستورات اون عمل کنن کافیه تا رشد و موفقیت خوبی رو کسب کنن. در حالیکه از یه عامل خیلی مهم دارن غفلت میکنن و اون چیزی نیست جز محیط. یعنی اول باید خوب یک مدل رو فهمید بعد با توجه به شرایط خاصی که توش داری زندگی میکنی و فعالیت تجاری خودت رو انجام میدی اون رو بسنجی و یه کم سبک سنگین کنی. ببینی که روی چه بخشی باید بیشتر زوم کنی یا چه بخشی اصلا الان توی فضای کسب و کارت (مثلا کشور و محیط جغرافیایی، مشتری‌ها و ….) مهم نیست و هزار حرف دیگه.من نظرم اینه که توی این چندساله که اوضاع اقتصادی خیلی قاراش میشه و معلوم نیست به کدوم ناکجاآباد می‌خواد بره، مساله قیمت و قیمت گذاری( price یکی از pهای مدل 4p) خیلی مهم شده و تو کسب و کارهای داخلی اهمیت بالایی پیدا کرده.همه داریم درباره قیمت گذاری و چالش های که درست کرده می‌شنویم و همه درباره‌اش دارن حرف میزنن من توی این دو تا نوشته ای قصد دارم درباره مساله مهمی به نام تخفیف گذاری صحبت کنم که یکی از بحث های داغ و جنجالی و طبیعتا پر اهمیت قیمت گذاری هست. از همه خوانندگان محترم هم عذرمی‌خواهم که انقدر مساله طولانی شد اما به نظرم لازم بود (بماند که خیلی اش رو هم سانسور کردم!)

Author: admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *