راهنمای شروع بهینه سازی موتور جستجو (SEO)

راهنمای شروع بهینه سازی موتور جستجو (SEO)

اگر محتوای آنلاین را از طریق جستجوی Google مالک ، مدیریت ، درآمد زایی یا تبلیغ می کنید ، این راهنما برای شما مناسب است. شما ممکن است صاحب یک تجارت در حال رشد و شکوفایی باشید ، صاحب وب سایت دوازده سایت ، متخصص سئو در یک آژانس وب یا یک نینجا SEO DIY علاقه مند به مکانیک جستجو: این راهنما برای شما منظور شده است. اگر شما علاقه مند به داشتن یک نمای کلی از اصول SEO با توجه به بهترین اقدامات ما هستید ، واقعاً در جای مناسب قرار دارید. این راهنما هیچ اسراری را ارائه نمی دهد که به طور خودکار سایت شما را در Google در رتبه اول قرار دهد (متأسفم!) ، اما پیروی از بهترین روش های ذکر شده در زیر ، امیدوارم که موتورهای جستجو بتوانند راحت تر به جستجوی محتوای شما بپردازند.بهینه سازی موتور جستجو (SEO) اغلب در مورد ایجاد تغییرات کوچک در بخشهایی از وب سایت شما است. به صورت جداگانه مشاهده می شود ، این تغییرات به نظر می رسد پیشرفت های افزایشی است ، اما اگر با سایر بهینه سازی ها ترکیب شود ، می تواند تأثیر قابل ملاحظه ای بر تجربه کاربر سایت و عملکرد شما در نتایج جستجوی ارگانیک داشته باشد. شما احتمالاً از قبل با بسیاری از مباحث این راهنما آشنا هستید ، زیرا این مواد برای هر صفحه وب ضروری است ، اما ممکن است در این زمینه نهایت استفاده را نکنید.شما باید به نفع کاربران خود یک وب سایت درست کنید و هرگونه بهینه سازی باید در جهت بهتر کردن تجربه کاربر باشد. یکی از این کاربران موتور جستجو است که به کاربران دیگر کمک می کند محتوای شما را کشف کنند. بهینه سازی موتور جستجو در واقع کمک به موتورهای جستجو برای درک و ارائه محتوا است. سایت شما ممکن است کوچکتر یا بزرگتر از سایت نمونه ما باشد و محتوای کاملاً متفاوتی را ارائه دهد ، اما موضوعات بهینه سازی که در زیر بحث خواهیم کرد باید در سایت ها از هر اندازه و نوع مختلفی اعمال شوند. ما امیدواریم که راهنمای ما ایده های تازه ای در مورد نحوه بهبود وب سایت شما ارائه دهد ، و ما دوست داریم سوالات ، بازخورد ها و داستان های موفقیت شما را در انجمن راهنمای جستجوی Google 1 بشنویم .امیدواریم از مطالب لذت ببرید و امیدواریم که از طریق تالارهای گفتمان پشتیبانی Google ما نظرات شما را بشنویم و تلفیق کنیمبا خیال راحت می توانید راهنما را ذخیره کنید ، با مسئولیت پذیری آن را چاپ کرده و مجدداً به اشتراک بگذارید: بیایید کیفیت وب را بهبود ببخشیم.امضا شده ،تیم کیفیت جستجوی Google· شروع شدن· به Google کمک کنید محتوای شما را پیدا کند· به Google بگویید کدام صفحات نباید خزیده شوند· به Google (و کاربران) کمک کنید محتوای شما را درک کنند· ظاهر خود را در نتایج جستجوی Google مدیریت کنید· سلسله مراتب سایت خود را سازماندهی کنید· مطالب خود را بهینه کنید· تصاویر خود را بهینه کنید· سایت خود را موبایل پسند کنید· وب سایت خود را تبلیغ کنید· عملکرد جستجو و رفتار کاربر خود را تجزیه و تحلیل کنید· ضمیمه: پیوندهای URL استفاده شده در این مقالهدر اینجا یک واژه نامه کوتاه از اصطلاحات مهم مورد استفاده در این راهنما آورده شده است:· فهرست – Google تمام صفحات وب را که از آنها مطلع است در فهرست خود ذخیره می کند . ورودی فهرست برای هر صفحه محتوا و مکان (URL) آن صفحه را توصیف می کند. فهرست کردن زمانی است که Google صفحه ای را واکشی می کند ، آن را می خواند و آن را به فهرست اضافه می کند: امروز Google چندین صفحه را در سایت من ایندکس کرده است .· خزیدن – فرآیند جستجو برای صفحات وب جدید یا به روز شده. Google با دنبال کردن پیوندها ، با خواندن نقشه های سایت و سایر روش ها ، URL ها را کشف می کند. Google به جستجوی صفحات جدید در وب می پردازد ، سپس آنها را نمایه می کند (در صورت لزوم).· Crawler – نرم افزاری خودکار که صفحات وب را خزنده (واکشی می کند) و آنها را نمایه می کند.· Googlebot – نام عمومی خزنده Google است. Googlebot به طور مداوم وب را جستجو می کند.· SEO – بهینه سازی موتور جستجو: روند بهتر شدن سایت شما برای موتورهای جستجو. همچنین عنوان شغلی شخصی که این امر را برای امرار معاش انجام می دهد: ما فقط یک SEO جدید استخدام کردیم تا حضور خود را در وب بهبود بخشد.تعیین کنید سایت شما در فهرست Google است – یک سایت انجام دهید: آدرس اصلی سایت خود را جستجو کنید. اگر نتایج را مشاهده کردید ، در فهرست قرار دارید. به عنوان مثال ، جستجوی “site: wikipedia.org” این نتایج را برمی گرداند 2 .اگر سایت شما درGoogle نباشد – اگرچه گوگل میلیاردها صفحه را جستجو می کند ، از دست رفتن برخی سایت ها اجتناب ناپذیر است. وقتی خزنده های ما سایتی را از دست می دهند ، این امر اغلب به یکی از دلایل زیر انجام می شود:· این سایت از سایتهای دیگر وب به خوبی متصل نیست· شما به تازگی سایت جدیدی راه اندازی کرده اید و Google هنوز فرصت نکرده است که آن را جستجو کند· طراحی سایت باعث می شود گوگل نتواند به طور موثر محتوای خود را بخورد· Google هنگام تلاش برای جستجوی سایت شما خطایی دریافت کرد· خط مشی شما Google را از خزیدن سایت منع می کنددرج در نتایج جستجوی Google رایگان و آسان است. شما حتی نیازی به ارسال سایت خود به Google ندارید. Google یک موتور جستجوی کاملاً خودکار است که از خزنده های وب برای کاوش مداوم وب و جستجوی سایت هایی برای افزودن به فهرست ما استفاده می کند. در واقع ، اکثریت قریب به اتفاق سایت های ذکر شده در نتایج ما به صورت دستی برای درج ارسال نمی شوند ، اما وقتی وب را می پرورانیم به طور خودکار پیدا می شوند و اضافه می شوند. 3ما دستورالعمل های 4 مدیر وب را برای ساخت یک وب سایت دوستانه Google ارائه می دهیم . اگرچه تضمینی برای یافتن سایت خاصی توسط خزنده های ما وجود ندارد ، اما پیروی از این دستورالعمل ها به شما کمک می کند تا سایت شما در نتایج جستجوی ما نشان داده شود.کنسول جستجوی Google ابزاری را برای کمک به شما در ارسال محتوای خود به Google و نظارت بر عملکرد شما در جستجوی Google فراهم می کند. در صورت تمایل ، Search Console حتی می تواند هشدارهایی را درباره موارد مهمی که Google با سایت شما مواجه می کند برای شما ارسال کند. برای Search Console 5 ثبت نام کنید .در اینجا چند سوال اساسی وجود دارد که می توانید هنگام شروع به کار در مورد وب سایت خود از خود بپرسید.· آیا وب سایت من در Google نشان داده می شود؟· آیا من محتوای با کیفیت بالا به کاربران ارائه می دهم؟· آیا تجارت محلی من در Google نشان داده می شود؟· آیا دسترسی به محتوای من در همه دستگاه ها سریع و آسان است؟· آیا وب سایت من امن است؟اطلاعات بیشتر مربوط به شروع کار را می توانید در http://g.co/webmasters 6 پیدا کنیددر ادامه این سند راهنمایی در مورد چگونگی بهبود سایت خود برای موتورهای جستجو ارائه شده است که براساس موضوع تنظیم شده است. می توانید یک چک لیست کوتاه ، قابل چاپ برای نکات ، از http://g.co/WebmasterChecklist 7 بارگیری کنید .یک متخصص SEO (“بهینه سازی موتور جستجو”) کسی است که برای بهبود دید شما در موتورهای جستجو آموزش دیده است. با پیروی از این راهنما ، شما باید به اندازه کافی یاد بگیرید که بتوانید به یک سایت بهینه سازی شده راه پیدا کنید. علاوه بر این ، ممکن است بخواهید یک متخصص SEO را استخدام کنید که به شما کمک کند صفحات خود را حسابرسی کنید.تصمیم گیری برای استخدام سئو یک تصمیم بزرگ است که به طور بالقوه می تواند سایت شما را بهبود بخشد و در وقت صرفه جویی کند. حتماً درباره مزایای بالقوه استخدام سئو و همچنین آسیب هایی که یک سئو مسئول غیرمجاز می تواند به سایت شما وارد کند ، تحقیق کنید. بسیاری از سئوکاران و سایر آژانس ها و مشاوران خدمات مفیدی را برای دارندگان وب سایت ارائه می دهند ، از جمله:· مرور محتوای سایت یا ساختار شما· مشاوره فنی در مورد توسعه وب سایت: به عنوان مثال ، میزبانی ، تغییر مسیرها ، صفحات خطا ، استفاده از JavaScript· توسعه محتوا· مدیریت کمپین های توسعه تجارت آنلاین· تحقیق کلمات کلیدی· آموزش سئو· تخصص در بازارها و جغرافیاهای خاصقبل از شروع جستجو برای سئو ، ایده خوبی است که به یک مشتری تحصیل کرده تبدیل شوید و با نحوه کار موتورهای جستجو آشنا شوید. ما توصیه می کنیم تمام این راهنما و به طور خاص این منابع را مرور کنید:·اگر به فکر استخدام SEO هستید ، هرچه زودتر بهتر است. زمان بسیار خوبی برای استخدام زمانی است که قصد طراحی مجدد سایت را دارید یا قصد راه اندازی سایت جدید را دارید. به این ترتیب ، شما و سئو سایت خود می توانید اطمینان حاصل کنید که سایت شما از پایین به بالا برای موتور جستجو طراحی شده است. با این حال ، یک SEO خوب می تواند به بهبود یک سایت موجود نیز کمک کند.برای بررسی اجمالی جزئیات در مورد نیاز به استخدام SEO و مواردی که باید به آنها توجه کرد ، می توانید مقاله مرکز راهنما “آیا بهSEO نیاز دارید” را بخوانید 11اولین قدم برای دستیابی به سایت خود در Google این است که مطمئن شوید Google می تواند آن را پیدا کند. بهترین راه برای انجام این کار ارائه نقشه سایت است . Sitemap یک فایل در سایت شما است که به موتورهای جستجو در مورد صفحات جدید یا تغییر یافته در سایت شما می گوید. برای اطلاعات غیر حساس ، خزیدن ناخواسته را با استفاده از robots.txt مسدود کنیدیک پرونده”robots.txt” به موتورهای جستجو می گوید که آیا می توانند به قسمت هایی از سایت شما دسترسی پیدا کنند یا خیر. این فایل که باید “robots.txt” نامگذاری شود ، در دایرکتوری ریشه سایت شما قرار می گیرد. این امکان وجود دارد که صفحات مسدود شده توسط robots.txt هنوز بتوانند خزنده شوند ، بنابراین برای صفحات حساس باید از روش ایمن تری استفاده کنید.ممکن است بخواهید صفحات خاصی از سایت شما خزنده نشوند زیرا اگر در نتایج جستجوی موتور جستجو یافت شوند ، ممکن است برای کاربران مفید نباشد. اگر می خواهید موتورهای جستجو از خزیدن صفحات شما جلوگیری کنند ، Google Search Console دارای یک مولد دوستانه robots.txt است که به شما در ایجاد این فایل کمک می کند. توجه داشته باشید که اگر سایت شما از زیر دامنه ها استفاده می کند و می خواهید صفحات خاصی در زیر دامنه خاصی خزیده نشود ، باید یک فایل robots.txt جداگانه برای آن زیر دامنه ایجاد کنید. برای اطلاعات بیشتر در مورد robots.txt ، ما این راهنما را در مورد استفاده از پرونده های robots.txt پیشنهاد می کنیم 13 .برای جلوگیری از نمایش محتوا در نتایج جستجو ، چندین روش دیگر بخوانید. 14اجتناب کردن:· اجازه ندهید صفحات نتایج جستجوی داخلی شما توسط Google خزیده شود. کاربران فقط برای قرار گرفتن در یک صفحه دیگر نتیجه جستجو در سایت شما ، کلیک کردن روی نتیجه موتور جستجو را دوست ندارند.· اجازه می دهد URL هایی که در نتیجه خدمات پروکسی ایجاد شده اند ، خزیده شوند.برای اطلاعات حساس ، از روش های ایمن تر استفاده کنیدRobots.txt یک روش مناسب و م ofثر برای مسدود کردن مطالب حساس یا محرمانه نیست. این فقط به خزنده های خوش رفتار دستور می دهد که این صفحات برای آنها مناسب نیست ، اما از ارائه سرور شما به این صفحات به مرورگری که آنها را درخواست می کند ، جلوگیری نمی کند. یک دلیل این است که در صورت وجود پیوندهایی به آن URL ها در جایی از اینترنت (مانند گزارش های مراجعه کننده) ، موتورهای جستجو می توانند همچنان به URL هایی که شما مسدود می کنید (فقط نشان دادن URL ، بدون عنوان یا قطعه) مراجعه کنند. همچنین موتورهای جستجوی غیر منطبق یا سرکش که استاندارد حذف Robots را تأیید نمی کنند ، می توانند از دستورالعمل های robots.txt شما سرپیچی کنند. سرانجام ، یک کاربر کنجکاو می تواند فهرست ها یا زیرشاخه های پرونده robots.txt شما را بررسی کرده و URL محتوایی را که نمی خواهید دیده شود حدس بزند.در این موارد ، اگر فقط می خواهید صفحه در Google ظاهر نشود ، از برچسب noindex استفاده کنید ، اما اگر کاربری با لینک بتواند به صفحه دسترسی پیدا کند ، از این مهم نباشید. اگرچه برای امنیت واقعی ، باید از روش های مجوز مناسب مانند نیاز به رمز ورود کاربر یا خارج کردن کامل صفحه از سایت خود استفاده کنید.وقتی Googlebot یک صفحه را خزنده می کند ، باید همان صفحه را همانطور که یک کاربر متوسط 15 می بیند ، ببیند . برای ارائه بهینه و نمایه سازی بهینه ، همیشه اجازه دهید Googlebot به JavaScript ، CSS و فایلهای تصویری مورد استفاده وب سایت شما دسترسی داشته باشد. اگر فایل robots.txt سایت شما اجازه خزیدن این دارایی ها را نداشته باشد ، این امر مستقیماً به میزان ارائه و فهرست بندی الگوریتم های ما آسیب می زند. این می تواند منجر به رتبه بندی غیربهینه شود.عمل پیشنهاد شده:· از ابزار بازرسیURL 16 استفاده کنید . به شما این امکان را می دهد که دقیقاً Googlebot چگونه محتوای شما را ببیند و ارائه کند ، و به شما کمک می کند تا تعدادی از مشکلات نمایه سازی در سایت خود را شناسایی و برطرف کنید.یک <title>برچسب هم به کاربران و هم به موتورهای جستجو می گوید موضوع یک صفحه خاص چیست. <title>تگ باید در قرار داده شده <head>عنصر از سند HTML است. شما باید برای هر صفحه در سایت خود یک عنوان منحصر به فرد ایجاد کنید.اگر سند شما در یک صفحه نتایج جستجو ظاهر شود ، ممکن است محتویات عنوان عنوان در سطر اول نتایج نشان داده شود (اگر با قسمت های مختلف نتیجه جستجوی Google آشنا نیستید ، ممکن است بخواهید آناتومی آن را بررسی کنید) یک ویدیو نتیجه جستجو 17 ).عنوان صفحه اصلی شما می تواند نام وب سایت / مشاغل شما را لیست کند و می تواند شامل چند مورد دیگر از اطلاعات مهم مانند مکان فیزیکی کسب و کار یا شاید چند مورد اصلی یا پیشنهادی اصلی آن باشد.محتوای صفحه را به طور دقیق توصیف کنیدعنوانی را انتخاب کنید که به طور طبیعی بخواند و به طور م pageثر موضوع محتوای صفحه را بیان کند.اجتناب کردن:· انتخاب عنوانی که هیچ ارتباطی با محتوای صفحه ندارد.· استفاده از عناوین پیش فرض یا مبهم مانند “بدون عنوان” یا “صفحه جدید 1”.برای هر صفحه عناوین منحصر به فردی ایجاد کنیدهر صفحه در سایت شما در حالت ایده آل باید یک عنوان منحصر به فرد داشته باشد ، که به گوگل کمک می کند تا بفهمد صفحه از سایر سایت های شما متمایز است. اگر سایت شما از صفحات جداگانه تلفن همراه استفاده می کند ، یادتان باشد که از عناوین خوب در نسخه های تلفن همراه نیز استفاده کنید.اجتناب کردن:· استفاده از یک عنوان واحد در کل صفحات سایت شما یا گروه بزرگی از صفحات.از عناوین مختصر اما توصیفی استفاده کنیدعناوین می توانند کوتاه و آموزنده باشند. اگر عنوان خیلی طولانی است یا در غیر اینصورت کمتر به نظر می رسد ، Google ممکن است فقط بخشی از آن یا یکی را که به طور خودکار در نتیجه جستجو ایجاد می شود ، نشان دهد. همچنین Google ممکن است عناوین مختلفی را بسته به درخواست کاربر یا دستگاه مورد استفاده برای جستجو نشان دهد.اجتناب کردن:· استفاده از عناوین بسیار طولانی که برای کاربران مفید نیستند.· پر کردن کلمات کلیدی غیرضروری در برچسب های عنوان شما

Author: admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *