نوشتن، کلا کار بیخودیه!!!

نوشتن، کلا کار بیخودیه!!!

اصلا چرا باید بنویسم؟ حاجی تو هم وقت گیر آوردیا، تو این اوضاع اقتصادی من اصلا وقت واسه سر خاروندن ندارم، حالا تو توقع داری من واسه نوشتن وقت بگذارم؟ این کارا واسه یک جنسیت خاصه. من اصلا استعدادش را ندارم. خونه دار نیستی که بفهمی چقدر درگیر کار های خونه ام. مگه بچه برای آدم وقت می گذاره. دانشگاه تمام وقتم رو می گیره. کلا کار بی خودیه!!! وقتی که بخواهیم این عادت مفید رو به گونه ای از سر خودمون باز کنیم، شاید بیشتر جواب های ما هنگام مواجهه با این سوال، به پاسخ های بالا خلاصه بشه. اما شاید کمی وقت گذاشتن برای انجام این کار بتونه تغییرات شگرفی رو در دراز مدت بر زندگی ما بگذاره. حالا چجوری؟ الان برا تون توضیح می دم.ابتدا باید یک مهم رو اینجا با هم مشخص کنیم. اینکه منظور از نوشتن، نوشتن به شکل حرفه ای اون نیست. پس بیایید فشار روانی قضاوت شدن رو از روی خودمون برداریم و در یک دفتر کوچک یا یک فایل ورد شروع کنیم به نوشتن رویداد های روزانمون. برای دل خودمون بنویسیم و از این کار لذت ببریم. حالا اگر دیدید که این کار رو دوست دارید و می خواهید که اون رو حرفه ای تر ادامه بدید می تونید از راهنما ها و افراد صاحب نظر کمک بگیرید تا سطح کار خودتون رو بالا ببرید.خب بریم سراغ اصل مطلب، این همه گفتی نوشتن خوبه دلیل اصلیش چیه؟ کارایی مغز رو از جنبه های مختلفی بالا می برهنوشتن می تونه به شما کمک کنه تا بهره ی هوشی بالاتری داشته باشید. در واقع با این کار مغز شما برای انجام یک ماراتن فکری آماده میشه. حتما می پرسید به چه شکل؟ خب در این راه مغز نیاز داره تا برای انتخاب کلمات مناسب تلاش بیشتری داشته باشه، همچنین نیازه که کلمات به خوبی با هم مرتبط بشوند تا نوشته ای متوازن و مرتبط با موضوع خلق بشه. به این ترتیب نوشتن می تونه خلاقیت رو افزایش بده و باعث تقویت حافظه هم می شه. نوشتن نه تنها هوش عمومی ما رو افزایش می ده بلکه به بهبود هوش هیجانی و هوش روانی ما نیز کمک می کنه. نوشتن روش فوق العاده ای برای تخلیه ی احساساته. اضطراب و ناراحتی رو کاهش می ده، ذهن رو آرام می کنه و سبب ایجاد نظم فکری می شه. به وسیله ی نوشتن احساسات بد و خوب ما توسط خود آگاه ما قابل شناسایی می شوند. پس از شناخت این عواطف شما می تونید علت این عواطف و نیاز ها رو ( یا خودتون یا به کمک یک مشاور) شناسایی کنید و برای رفع اونها اقدام کنید. اینجوری میشه آرامش بیشتری داشت.اگرچه چند خط بالاتر از تاثیر نوشتن بر روان انسان ها صحبت کردم ولی این قضیه آنقدر کلیدیه که می شه در یک پاراگراف جداگانه بررسی بشه. همه ی ما به نوعی استرس رو تجربه کرده ایم، ممکنه یک روز بد رو پشت سر گذاشته باشیم. مثلا سر کار اوضاع خیلی خوب پیش نرفته باشه، با همکارمون به مشکلی بر خورده باشیم. کنترل اوضاع خونه از دستمون در رفته و ناراحتی ایجاد شده و خیلی اتفاقات دیگه. با نوشتن می تونید بخشی از این بار روانی رو از ذهنوتون بر دارید. کافیه دفتر قلمتون رو بردارید یا یک فایل ورد باز کنید و یک شمای کلی از اتفاقات، تصورات و نیاز هایی که دوست داشتید رفع بشوند ولی نشدند رو به صورت کلمات روی کاغذ یا فایل وردتون جاری کنید. خود نگاری به این ترتیب می تونه دردتون رو التیام بده. مثل اینکه دارید برای بهترین دوستتون دردودل می کنید خیلی به سبک شدن و نظم فکریتون کمک می کنه.به خودتان نزدیک تر می شویدبرای بیان مکنونات قلبی خود، شاید نوشتن یکی از بهترین راه ها باشه. نوشتن یک راه خیلی خوب برای بیان فرضیات، احساسات، تفکرات و ایده های شخصیه. به وسیله ی کلمات می شه خود رو نقاشی کرد. می توانیم خودمون رو بدون سانسور ملاقات کنیم، با خود آشتی کنیم و از بودن در کنار خود لذت ببریم. وقتی به خود واقعیمون نزدیک تر شدیم خودمون رو بیشتر می شناسیم. بنابراین انعکاس دقیقتری رو می تونیم از خود به بیرون نشان بدیم و دیگران ارتباط بهتری را با ما بر قرار خواهند کرد، زیرا درک بهتری از ما خواهند داشت.مواردی که گفته شد شاید جز کوچکی از دریای فواید نوشتن برای انسان باشه. اما این نکات بدون شک می توانند از بهترین محرک های انگیزشی برای داشتن یک زندگی بهتر باشند. داشتن هوش بالا تر، رهایی از استرس و خودشناسی بیشتر در بلند مدت می تونه به ما کمک کنه تا زندگی بهتری رو تجربه کنیم. به یاد داشته باشیم که زندگی مجموعه ای از انتخاب های کوچکه که عادت ها، رفتار ها و در نهایت شخصیت ما رو شکل می دهند. انتخاب اضافه کردن عمل نوشتن به دایره ی عادت هامون می تونه افق های جدیدی رو به زندگیتون اضافه کنه.سلام، من میثاق ثابت هستم. امیدوارم که با این نوشته تونسته باشم حس فوق العاده ای که خودم از نوشتن دارم رو به شما هم انتقال بدم. از اینکه میزبان چشمان مهربانتون باشم بی نهایت خوشحال و مفتخر خواهم بود. ممنون می شم اگه به بهتر شدن من و این متن با ارسال نظراتتون کمک کنید.راستی، من برای نوشتن این مقاله از سایت های زیر کمک گرفتم.تاریخ مراجعه: 17.10.1399https://bit.ly/3s29qgvhttps://www.majalesalamat.com/mental/writing-as-therapy/https://bit.ly/3pUZeEPبهترین آرزو ها رو براتون دارم. یا حق …

Author: admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *