نکته‌های متن نامه برای فروش کالا

نکته‌های متن نامه برای فروش کالا

شاید بگویید نوشتن درباره‌ی متن نامه برای فروش کالا به چه درد می‌خورد؟ وقتی که ایمیل هست نامه را می‌خواهیم چه‌کار؟ اصول نوشتن ایمیل را باید توضیح بدهید.حق با شما است و اصول نوشتن ایمیل فروش را هم قبلاً توضیح داده‌ایم.اما اینکه بگوییم یاد گرفتن نکته‌های نوشتن متن نامه برای فروش کالا به چه درد می‌خورد و آن را بی‌ارزش بدانیم درست نیست.گاهی ایمیلِ مرتبط با فروش محصولات یا خدمات شما در میان انبوه دیگر ایمیل‌هایی که به شرکت‌های مختلف ارسال می‌شوند گم می‌شود و یا به هر دلیلی در پوشه‌ی اسپمِ ایمیل مورد نظر قرار می‌گیرد و به هر حال از چشم مخاطب پنهان می‌ماند.در چنین وضعیتی شما می‌توانید توجه مدیران شرکت‌ها یا صاحبان کسب و کارها را با نوشتن یک نامه‌ی حرفه‌ای فروش به سمت کسب و کار و محصولات خودتان جلب کنید.اما این کار، شگردهای خاص خود را دارد که در این مقاله آن‌ها را توضیح می‌دهیم.با وب‌سایت فاطمه پاکی همراه باشید.اکنون زمانه‌ای است که باید از تمامی راه‌های درست برای بازاریابی و فروش استفاده کرد.اگر بتوانید یک نامه فروش کالا را درست و خوب بنویسید امکان اینکه فرد مخاطب را به مشتری خودتان تبدیل کنید کم نیست.درست است که گفتیم نوشتن نامه یکی از راه‌های فروش کالا است ولی شما باید پیش از نوشتن نامه فروش به این نکته بیندیشید که آیا این روش در کسب و کار شما هم می‌تواند کارساز باشد یا نه.از سوی دیگر باید بسنجید که آیا نوشتن نامه در ابتدای ارتباطتان با شرکت یا کسب و کار موردنظرتان کار درستی است یا خیر.گاهی نوشتن نامه فروش از همان ابتدا مؤثر است ولی گاهی هم امکان دارد که ابتدا با روش دیگری بازاریابی‌تان را آغاز کرده و سپس در ادامه از نوشتن نامه فروش هم استفاده کنید.گاهی برخی رؤسا به منشی‌هایشان می‌سپارند که فقط نامه‌های دارای شرایط خاصی را در کارپوشه مربوطه قرار دهند و برایشان بیاورند.برای آنکه نامه‌ی شما در پیچ و خم کاغذبازی‌ها گم نشود یا جزو نامه‌های غیرضروری به‌حساب نیاید نامه را به اسم شخص مورد نظرتان بفرستید.به این ترتیب شانس اینکه نامه‌تان به دست فرد مورد نظرتان برسد بیشتر می‌شود.شگرد دیگر برای اینکه نامه‌تان در فیلتر منشی‌ها گیر نکند، این است که عناوین نامه را به‌صورت دستی بنویسید.تجربه ثابت کرده که نوشتن نام شخص مورد نظر به‌صورت دستی، شانس انتقال نامه توسط منشی یا رئیس دفتر را به رئیس شرکت بسیار بیشتر می‌کند.پیش از شروع نوشتن نامه فروش تا جایی که می‌توانید در مورد کسب و کار و شخص مورد نظر از طریق اینترنت و غیر اینترنت، اطلاعات ضروری را به دست بیاورید.یکی از شگردهای مؤثر این است که تحقیق کرده و ببینید که عادت‌های خرید و فروش شخص مورد نظرتان چگونه است.ببینید که چه نوع خریدی و با چه شرایطی مورد علاقه‌ی او قرار می‌گیرد؛ سپس هنگام نوشتن نامه، محصول یا خدمتتان را در قالب همان شرایط مورد پسند وی ارائه کنید.در تحقیقات اولیه تا جایی که می‌توانید در مورد مشکلات موجود مشتری کاوش کرده و با محصول یا خدماتتان راه‌حلی مشخص برای آن بیندیشید و سپس موضوع را در نامه بنویسید.اگر موفق نشدید راجع به مشکلات مهمِ فرد مورد نظرتان اطلاعات کافی به دست بیاورید، به بررسی مشکلات موجود و اساسی صنفی که آن فرد در آن حضور دارد بپردازید و برای آن‌ها توسط محصولتان راه‌حل‌هایی بیندیشید و در نامه بنویسید.مطالب را کلی ننویسید و کلی‌گویی نکنید بلکه مشخصاً مشکل را بیان کرده و راه‌حلتان را صریح بنویسید.شگرد بعدی که انجام آن تأثیر زیادی در موفق شدن شما در ارسال نامه فروش خواهد داشت انتخاب درست لحن نامه است.به‌طور مثال اگر شما می‌خواهید وسایل کودک بفروشید، لحن نامه‌ی شما ضمن بیان مزیت‌های محصولتان باید رنگ و بویی رنگارنگ و کمی مهربان داشته باشد چون دارید در مورد لوازم کودک می‌نویسید؛ ولی اگر به فرض فروشنده‌ی دیوارهای پیش ساخته هستید باید بیشتر روی نکات فنی و کاربردی تأکید کنید.در قسمتی از نامه فروش، رضایت‌نامه‌های سایر مشتریانتان را که قبلاً از شما خرید کرده‌اند نقل کنید.اگر این رضایت‌نامه‌ها مربوط به هم صنفی‌ها یا همکاران فرد مورد نظرتان باشد خیلی بیشتر تأثیرگذار خواهد بود.عجله نکنید و بعد از تمام شدن متن نامه آن را چند بار با دقت بخوانید.هر نوع اشتباه املایی یا غلط دستوری می‌تواند شما را در نظر مشتری یا مخاطبی که نامه‌تان را می‌خواند فردی غیرحرفه‌ای نشان دهد و به هدفی که دارید صدمه بزند.به ظاهرِ نامه نیز اهمیت بدهید.باید طوری بنویسید که نامه شلوغ و در هم و برهم به نظر نرسد.سعی کنید هر پاراگراف شما بیشتر از سه یا چهار سطر نباشد.باید در اتمام نامه مشخصاً از مخاطبتان بخواهید که کار مورد نظر شما را که اکثراً در این مورد، تماس گرفتن با شما است را انجام دهد.این کار را به‌صورت صریح بخواهید؛ مثلاٌ نوشتنِ: «با این شماره با ما تماس بگیرید» خیلی بهتر از نوشتنِ: «آیا می‌خواهید با ما تماس بگیرید؟» است.در دعوت به اقدام، صریح و قدرتمند باشید.همراه با شماره‌های تماس و راه‌های دیگر تماس، آدرس وب‌سایت خود را نیز بنویسید.هم‌چنین بهتر است که در وب‌سایتتان یک صفحه‌ی فرود برای تماس گرفتن مشتریان ایجاد کنید.یک نسخه از نامه‌ای را که فرستاده‌اید روی میز کار خود داشته باشید.در صورت تماس گرفتن مشتری مورد نظرتان با شما نگاهی به عناوین نامه‌ای که برای او فرستاده‌اید نگاه کنید تا بتوانید با حضور ذهن بیشتری با مشتری حرف بزنید.

Author: admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *