دور بلندر در هشتاد روز(آموزش بلندر)-قسمت اول

دور بلندر در هشتاد روز(آموزش بلندر)-قسمت اول

به نام خدا….سلامهمونطور که در تصویر بالا میبینید من با این نسخه برنامه بلندر آموزش میدم البته اگه شما نسخه جدیدی دارید نگران نباشید زیاد فرق نداره و اگه مشکلی داشتید بیان کنید.این جلسه به چند تا از کارهای خیلی ساده اشاره میکنیم مثل scale و rotate و…برای اضافه کردن اشکال ساده مثل مکعب،کره و…. کافیه از کلید میانبر shift + A استفاده کنید و از قسمت mesh شکل خودتون رو انتخاب و اضافه کنید.البته راه دیگه اینه که وارد بخش create بشی و شکل خودتون رو اضافه کنید:برای تغییر اندازه شی(scale) فقط کافیه کلید s رو فشار بدید(البته دقت داشته باشید که حتما شی خودتون رو سلکت کرده باشین با کلیک چپ میتونید اینکار رو انجام بدید) و بعد از تغییر اندازه برای ثبت اون تغییر راست کلیک بکنید.برای اینکه تغییر اندازه فقط در جهت عمودی یا افقی باشه کافیه بعد از فشردن کلید s ، کلید x برای تغییر اندازه در جهت افقی و کلید y برای تغییر اندازه در جهت عمودی رو فشار دهید.راه دیگه هم این است که از قسمت tools گزینه scale رو انتخاب کنید.برای اینکه شی خودمون رو بچرخونیم کافیه کلید r رو فشار بدیم. برای اینکه چرخش در جهت مورد نظر باشه بعد از فشردن کلید r ، کلید x برای چرخش در راستای افقی، کلید y برای چرخش در راستای عمودی و کلید z برای چرخش در راستای ارتفاع فشار میدیم.یا از قسمت tools گزینه rotate رو انتخاب بکنیم.برای اینکار میتونیم کلید g را فشار بدیم یا از قسمت tools گزینه translate رو انتخاب بکنیم. البته راه دیگه ای هم هست که کلیک راست را کمی روی شی نگه داریم بعد جا‌به‌جا کنیم.برای عوض کردن دید خودتون کافیه اسکرول موس را نگه دارید.اگر برای مثال بعد از فشار دادن کلید s از تغییر اندازه پشیمون شدین کافیه کلیک راست انجام بدین ولی اگه اون تغییر رو کامل انجام دادین برای برگشت از میانبر ctrl + z استفاده کنید.برای این جلسه کافیه. امیدوارم که از این پست راضی باشین. پاسخگوی سوالات شما هستم.تا پست بعدی خدانگهدار….

Author: admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *