بلاگینگ چیست و بلاگر خوب چه کسی است؟

بلاگینگ چیست و بلاگر خوب چه کسی است؟

توی چند سال گذشته وبلاگ نویسی توی ایران بیشتر شناخته شده و کلماتی از قبیل بلاگ، بلاگر یا بلاگینگ، این روزها به گوش کم‌تر کسی ناآشنا ست. با استقبال مردم از شبکه‌های مجازی مثل اینستاگرام و یوتیوب، توی ایران هم افراد زیادی با عنوان شغلی بلاگر وجود دارن و کسب درآمد از طریق وبلاگ نویسی دیگه رویا محسوب نمی‌شه. توی این پست قراره بیشتر در مورد وبلاگ نویسی بگم، به سوال بلاگینگ چیست پاسخ بدم و ویژگی‌های یک بلاگ خوب رو بررسی کنم.بلاگ مخفّف وبلاگه و وبلاگ به سایت‌هایی گفته می‌شه که به صورت پیوسته محتوای جدید در اون‌ها بارگذاری می‌شه. برای این که بیشتر متوجّه منظور من بشید سایت دیجی کالا رو در نظر بگیرید. این سایت یه فروشگاه اینترنتیه امّا بخشی به نام مجلّه‌ی دیجی کالا داره که در اون انواع محتوا به صورت روزانه بارگذاری می‌شه. این بخش از سایت دیجی کالا در واقع وبلاگ دیجی کالا ست.بلاگینگ شغل یا عمل وبلاگ‌نویسی و بلاگر کسیه که یه وبلاگ رو اداره می‌کنه.بلاگینگ یعنی تولید محتوا. این محتوا می‌تونه عکس، فیلم، متن یا حتی صدا باشه.اگرچه قدیما به کسی بلاگر گفته می‌شد که صاحب یه وبسایت توی اینترنت بود، این روزا با محبوبیّت شبکه‌های اجتماعی، لزومی به داشتن یک وبسایت برای وبلاگ نویسی نیست. شما می‌تونید توی فیسبوک، اینستاگرام، یوتیوب و توییتر بلاگ کنید. با این تفاصیل، می‌تونیم یه تعریف قشنگ‌تر برای بلاگینگ داشته باشیم: بلاگینگ یعنی تولید محتوا. این محتوا می‌تونه عکس، فیلم، متن یا حتی صدا باشه.وبلاگ نویسی می‌تونه حول موضوعات مختلفی صورت بگیره. مثلاً اینجا وبلاگ شخصی منه و من توی این وبلاگ در مورد سفر، هنر، ادبیات، خاطرات، افکار و آرزوهام و هر چیزی که نظرم رو جلب بکنه می‌نویسم. وبلاگ شما می‌تونه راجع به هر چیزی باشه امّا از من می‌شنوید، راجع به چیزی بلاگ کنید که بهش علاقه‌ی زیادی دارید؛ چون در اون صورت قطعاً حرف‌های زیادی هم در اون زمینه برای گفتن دارید و مطمئن باشید افرادی مثل شما وجود دارن که نیاز به شنیدن اون حرفا دارن.برای یه بلاگر هیچ چیز به اندازه‌ی عمق رابطه‌ش با خواننده‌هاش اهمّیّت نداره. مهم‌ترین کاری که به عنوان یک بلاگر باید انجام بدید، اینه که با خواننده‌ها ارتباط بگیری. وبلاگ خوب وبلاگی با مخاطب‌های میلیونی و آمار بازدید بالا نیست؛ بلکه وبلاگیه که تونسته یک ارتباط محکم و واقعی با خواننده‌هاش برقرار کنه. بلاگرهای زیادی هستن که با وجود داشتن خواننده‌های کم، درآمد بالایی دارن؛ چون مخاطبینشون حاضرن برای محصولات یا خدماتی که ارائه می‌دن هزینه بکنن. از اون طرف بلاگرهای زیادی هستن که با وجود داشتن فالوورهای بالا، به دلیل این که رابطه‌ی خوبی با مخاطبینشون ندارن، پول زیادی هم از وبلاگشون به دست نمیارن.بلاگینگ هم مثل هر کار دیگه‌ای، خوبی‌ها و بدی‌هایی داره که با دونستن اون‌ها راحت‌تر می‌تونید راجع بهش قضاوت کنید. در ادامه به بعضی از خوبی‌ها و بدی‌های بلاگینگ اشاره می‌کنم:برای گوگل هیچ چیزی بهتر از وبسایتی که مدام به روز می‌شه نیست. به همین خاطر معمولاً وبلاگ‌ها راحت توی صفحات اوّل گوگل بالا میان. دلیل این که این روزها هر وبسایتی یه بخش بلاگ داره هم همینه.مطالبی که تو وبلاگ منتشر می‌کنید، مشتریاتونو  در مورد اتّفاقاتی که براتون میفته به روز نگه می‌داره. هر چقدر مطالب به درد بخور بیشتری توی وبلاگتون منتشر کنید، افراد بیشتری به صورت منظّم وبلاگ شما رو دنبال می‌کنن و این افراد معمولاً راحت‌تر حاضرن برای محصولات و خدمات شما پول پرداخت کنن.یک بلاگر به جز لپتاپ یا گوشی موبایلش، به چیز دیگه‌ای احتیاج نداره و این یعنی آزادی. بلاگرها نیاز به جای ثابت به عنوان محلّ کار ندارن و به راحتی می‌تونن به صورت فریلنسری کسب درآمد کنن.برای موفّقیّت در بلاگینگ، باید به صورت پیوسته محتوا تولید کنید. تولید محتوا خودش کار بسیار زمان‌بریه؛ چه برسه به این که بخواید هفته ای سه-چهار بار انجامش بدید.اگر قرار باشه به صورت منظّم محتوا تولید بکنید، محتواهای تکراری شما رو به جایی نمی‌رسونن و باید همیشه دنبال ایده‌های نو و خلّاقانه باشید.به همین دلیل یک بلاگر موفّق، کسیه که صبر زیادی داشته باشه و بدون دلسرد شدن محتوای تازه و به درد بخور تولید بکنه.

Author: admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *