چگونه با نوشتن محتوا بازدید کننده جدید جذب کنیم؟

چگونه با نوشتن محتوا بازدید کننده جدید جذب کنیم؟

این مقاله توسط “تیم تحریریه دومینو” در وبلاگ آژانس دیجیتال مارکتینگ دومینو منتشر شده است.تا به حال فکر کرده‌اید که چه عاملی باعث می‌شود مطالب نویسنده مورد علاقه خود را دنبال کنید؟ کمی سوال را دقیق‌تر کنیم؛ چه فاکتورهایی موجب تفاوت کیفیت در نوشته‌های نویسندگان می‌شود؟ کت اَمبروز، نویسنده وب سایت کپی بلاگر می‌گوید:”بهترین نوع محتوا، مطلبی است که در قالب گفت‌ و گو میان نویسنده و خواننده نوشته شود.” اگر تا به حال مطالب نویسندگان بزرگ را خوانده باشید، احتمالا با خود احساس کردید که الان همراه آن نویسنده هستید. این نکته، عاملی است که باعث می‌شود شما درک بهتری از آنچه که نویسنده می‌گوید بدست آورید. به طور مثال زمانی که اِسلون کراسلی (Sloane Crosley) درمورد آپارتمان جدیدش در شهر نیویورک می‌نویسد، شما خود را همراه با او در محل زندگی‌اش تصور می‌کنید. اما نویسندگان چگونه این کار را انجام می‌دهند؟ در این مقاله ۳ تکنیک نوشتن محتوا به شما خواهیم گفت که در جذب مخاطب جدید تاثیر مثبتی خواهند داشت.اگر می‌خواهید در سریع‌ترین زمان ممکن کاربران خود را از دست دهید، به شما پیشنهاد می‌کنیم مطالب خود را طوری بنویسید که کاربر حس کند به سخنرانی معلم اقتصاد در فیلم “روز تعطیل فریس بولر” گوش می‌دهد. همانطور که بالاتر به آن اشاره شد محتوایی برای خوانندگان جذابیت دارد که گفت و گو محور باشد و کاربر احساس کند که نویسنده در حال صحبت با او است.این نوع محتوا جذاب است و احساس ارتباط دو طرفه را به مخاطب می‌دهد. جدا از دو مورد قبل، احساس مهم بودن به خواننده القا می‌شود. اما چگونه باید این کار را در راستای جذب بازدیدکننده جدید انجام دهیم؟ نوشتن محتوا در قالب گفت و گو با دوست یا همکار خود، ساده به نظر می‌رسد؛ اما نیازمند دانستن نکاتی است تا متون شما را جذاب‌تر کند. این تکنیک نوشتن محتوا به دو دسته تقسیم می‌شود:نخست باید بدانید که چگونه قصد بازگو کردن مطلب را دارید:از چه کلمات و عباراتی استفاده می‌کنید؟چگونه نظرات خود را بیان می‌کنید؟برای نظرات خود چه مثال‌هایی را به کار خواهید گرفت؟زمانی که شروع به نوشتن می‌کنید سعی کنید شخصیت خود را در بخش‌های مختلف محتوا به کار ببرید و از تکه کلام و لحن خود استفاده کنید تا حس ارتباط دو طرفه را به کاربرتان منتقل کنید.اما روش دوم کمی آسان‌تر است. در این شیوه صدای خود را حین گفت و گو با همکار یا دوست خود ضبط می‌کنید. گوش کردن به لحن صحبت، کلمات استفاده شده و حتی صحبت درمورد نظر خود می‌تواند به شما کمک کند تا متوجه شوید چگونه باید شروع به نوشتن کنید.محتوای گفت و گو محور به کاربر احساس ارتباط دو طرفه انسانی را القا می‌کند و او را ترغیب به مطالعه می‌کند.
می‌خواهید کاربر را به سرعت به محتوای خود جذب کنید؟ کتاب فارسی دبیرستان خود را پیدا کنید و بخش “زبان توصیفی” را مجددا مطالعه کنید. بیایید پر استفاده‌ترین اشکال توصیف را مقایسه کنیم:طبق ادعای دیکشنری سایت وبستر، استعاره شکل گفتاری است که در آن یک کلمه یا عبارت نشانگر نوعی از اشیا یا ایده است و به جای کلمات دیگر استفاده می شود تا بین آنها تشابه ایجاد کند. استعاره‌ها عموما برای توصیف چیزی در نوشتن محتوا به کار گرفته می‌شوند که این کار برای خوانندگان جذابیت خاصی دارد و آنها را ترغیب می‌کند تا ادامه مطلب شما را مطالعه کنند.به نظر می‌رسد که خوانندگان به مشاهده مبالغه در محتوا علاقه دارند و مبالغه هم دقیقا همین کار را انجام می‌دهد. سعی کنید در بخش‌هایی که قصد تاکید دارید از این آرایه استفاده کنید. همچنین این آرایه به دلیل داشتن ماهیت منحصر به فرد خود، می‌تواند شوخی‌های شما را زیباتر کند. به طور مثال می‌توانید بنویسید که آنقدر گشنه هستم که می‌توانم یک اسب را بخورم.سعی کنید در محتوای خود از زبان توصیفی مانند استعاره و مبالغه استفاده کنید.
سونیا سیمون می‌گوید:”زمانی که به نوشتن محتوا مشغول هستید، مهم‌ترین کار شما انتقال افکار خود به خواننده است.” در این بخش همه چیز در ایجاد ارتباط با خواننده خلاصه می‌شود. فرقی نمی‌کند که چقدر محتوای شما غنی و حرفه‌ای باشد، تا زمانی که نتوانید رابطه خوبی با مخاطب خود برقرار کنید، نمی‌توانید مخاطب را به سمت خود بکشید. برقراری ارتباط و ایجاد یکدلی با کاربر، ابزاری قدرتمند هستند که باعث کاهش فاصله میان شما و خواننده می‌شوند.“خواننده عزیز، مشکل شما را درک می‌کنم و مایل هستم تا به شما کمک کنم تا چالش خود را برطرف کنید.” در بازاریابی محتوایی، این جمله مناسبی برای ارائه خدمات خود به مشتری است. در گام نخست باید مخاطب خود را درک کنید تا دلیلی برای مطالعه ادامه محتوا داشته باشد. اگر مخاطب خود را نشناسید نمی‌توانید ارتباط قوی با او برقرار کنید و در نتیجه کاربر جذب نوشته شما نمی‌شود.پیشنهاد می‌کنیم هنگام جستجو برای یافتن مخاطبین هدف خود، این سوالات را پاسخ دهید:چه مشکلاتی دارند؟چه چیزی باعث می‌شود تا کلیک کنند؟چه روشی بهترین راه ایجاد ارتباط با آن‌هاست؟چه راه حلی باید پیش پای آن‌ها قرار دهید؟مهم‌ترین کار نویسنده برقرار ارتباط دوستانه با خواننده است.
در پایان باید به این نکته اشاره کنیم که شناخت مخاطب به معنای پیدا کردن راهی برای جذب آن‌ها است و اگر در نوشتن محتوا کمی سخت‌گیرانه عمل کنید و کیفیت مقالات خود را بالا ببرید، می‌توانید این کار را به خوبی انجام دهید. اقدام مهمی که پس از شناخت مخاطب باید انجام دهید، پیدا کردن لحنی مناسب برای نوشتن محتوا است. اگر از لحن مناسب استفاده نکنید درصد ایجاد پیوند با آن‌ها به شدت کاهش می‌یابد.برای مطالعه بیشتر در خصوص حوزه‌های سئو، طراحی سایت، تولید محتوا و برندینگ به بلاگ دومینو سر بزنید.

Author: admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *