بخاری ‌های بدون دودکش شرکت ایران شرق به بازار می‌آید

بخاری ‌های بدون دودکش شرکت ایران شرق به بازار می‌آید

​مدیر بازرگانی «ایران شرق» در گفت‌وگو با «تصلا» خبر دادگروه صنعتی ایران شرق یکی از نمایندگان شرق کشور در بیستمین نمایشگاه صنعت لوازم خانگی به حساب می‌آمد که در سالن 38 حضور داشت. شرکت ایران شرق برخاسته از شهر نیشابور که حالا خود را آماده ورود به پنجمین دهه فعالیت خود می‌کند.تصلا-شرکت ایران شرق که شرکت کلور را هم جزو زیرمجموعه‌های خود دارد، بیشتر به‌عنوان تولیدکننده اجاق گاز، هود و پکیج شناخته می‌شود؛ اما نگاهی به غرفه این گروه صنعتی در نمایشگاه امسال نشان می‌دهد آن‌ها در تولید محصولات دیگری نظیر یخچال و فریزر، ماشین لباسشوئی، بخاری و کولر آبی هم به سطح استاندارد و مطلوبی از کیفیت و طراحی رسیده‌اند و می‌توانند رقیبی جدی برای نامداران این صنعت باشند.مدیر بازرگانی گروه صنعتی ایران شرق در گفت‌وگو با «تصلا» گفت: این شرکت در شهر نیشابورِ خراسان رضوی واقع شده و در مساحتی با متراژ ۶۵ هزار مترمربع فعالیت دارد.داود جلائی مرادزاده دربارۀ تولیدات این شرکت توضیح داد: ایران‌شرق در حوزۀ تولید انواع کولرهای آبی و سلولزی، بخاری برقی و گازی، اجاق گازهای طرح فر، پکیج و آبگرمکن دیواری فعالیت دارد.او افزود: ما در سه سال اخیر تلاش کرده‌ایم محصولات خود را به کشورهایی که نیاز بالقوه‌ای به محصولات مذکور دارند، صادر کنیم. حضور در بازارهای بین‌المللی جزو محورهای اصلی برنامه ما به حساب می‌آید تا بتوانیم بخشی از ارز مورد نیاز اقتصاد کشور را تأمین کنیم.وی همچنین به نقش‌آفرینی این گروه صنعتی ایران شرق در اشتغال‌زایی هم گریزی زد و تصریح کرد: در بخش‌های مختلف ایران شرق ۱۰۰۰ نفر به شکل مستقیم مشغول به کار هستند که این بحث برای ما حتی مهم‌تر از تولید است. چراکه توانسته‌ایم برای شهر و روستاهای واقع در نیشابور در این شرایط مثمر ثمر باشیم و تعدادی از خانوارها را تحت پوشش درآمدی قرار دهیم. علاوه بر این، در کل کشور حدود ۲۰۰۰ نفر به‌طور غیرمستقیم تحت پوشش اشتغال گروه صنعتی ایران شرق قرار دارند.این عضو هیئت مدیره ایران شرق این‌گونه به صحبت‌های خود ادامه داد: محصولاتی که ایران شرق از گذشته تولید می‌کند، در کشورهای همسایه، حاشیه خلیج فارس و ونزوئلا طرفدار دارد و ما توانسته‌ایم فروش مناسبی در این کشورها داشته باشیم. اما اکنون درصدد تولید محصولاتی هستیم که بیشتر حس نیاز جامعه هدف را پاسخ بدهد و گروه‌های مخاطب تا به حال استفاده‌ای از آن نداشته باشند. با توجه به افزایش نرخ ارز بسیاری از شرکت‌های خارجی هم تمایل خود را برای همکاری با شرکت‌های ایرانی نشان داده‌اند.به‌عنوان مثال تا سال گذشته ایران شرق بخاری برقی تولید نمی‌کرد، اما امسال به دلیل تقاضاهایی که از سوی کشورهای همسایه وجود دارد پای در این عرصه هم گذاشته و این محصول را هم به سبد تولیدات خود افزوده است.جلائی در پاسخ به اینکه تا چه حد به تولید روز بازار اهمیت می‌دهند؟ تشریح کرد: در به‌روزرسانی محصولات ما هرساله تلاش می‌کنیم کیفیت محصولات خود را متناسب با نیاز بازار ارتقا می‌دهیم تا همۀ اقشار بتوانند از آن استفاده کنند. در بحث نوآوری هم ما فعالیت‌های متعددی داریم. اجاق گازهای طرح فری که در نمایشگاه امسال به نمایش گذاشته شد، طی دو سال اخیر طراحی شده است. بخاری‌های برقی هم که به آن اشاره شد بخشی از نوآوری ما به حساب می‌آید.وی اضافه کرد: خبر خوش برای مشتریان ایران شرق رونمایی از بخاری‌های بدون دودکش طی یک ماه آینده است. در بخش سرمایشی هم کولرهایی را در سبد محصولات خود قرار داده‌ایم که در آن از پدهای سلولزی استفاده شده و تأثیر بسزایی در اصلاح الگوی مصرف انرژی می‌گذارد.به هر حال چند سالی است که نیاز کشور به سمت اصلاح الگوی مصرف انرژی رفته و البته مشتریان در کنار این موضوع به دنبال خنک‌کننده‌ای مطلوب هم می‌گردند. استفاده از پدهای سلولزی نه‌تنها خنک‌کننده‌ای لوازم سرمایشی را بالا می‌برد، بلکه توان مصرفی بسیار بهتری هم دارند.جلائی با بیان اینکه «در سبد تولید ایران ‌شرق همه نوع محصول با قیمت‌های مختلف گنجانده شده تا افراد با قدرت خرید متفاوت بتوانند نیاز خود را تأمین کنند»، خاطرنشان کرد: اما مهم‌تر از قیمت محصولات، کیفیت تولیدات یک اصل مهم است. شاید گاهی مشتریان برای خرید یک محصول مجبور باشند هزینه بیشتری بپردازند، اما کیفیت بالای محصول باعث می‌شود عمر مفید لوازم خانگی بالا برود و خانوار پس از یکی دو سال مصرف، ناچار به پرداخت هزینۀ بیشتر برای تعویض یا تعمیر محصول نشوند. بنابراین این‌گونه نیست که ما کیفیت یا قیمت را فدای دیگری کنیم؛ بلکه هر دو اصل را در کنار یکدیگر پیش می‌بریم.ادامه مطلب

Author: admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *