شبکه‌ گلخانه‌های هیدروپونیک BrightFarms تازگی را با تولید محصولات محلی به خانه‌ها برده است

شبکه‌ گلخانه‌های هیدروپونیک BrightFarms تازگی را با تولید محصولات محلی به خانه‌ها برده است

نیاز بازار به تولیدات محلی رو به فزونی دارد و استارتاپ BrightFarms در همین راستا اقدام به ساخت گلخانه‌های فعال در مناطق شهری و حومه شهرها می‌کند. از همین رو شرکای تجاری BrightFarms و سوپرمارکت‌های معروف برای به حداکثر رساندن تازگی محصولات خود مزارع این استارتاپ را در نزدیکی و یا حتی درون فروشگاه خود راه‌اندازی کرده‌اند. آنطور که این استارتاپ در وب‌سایت خود نوشته سبزیجات تولیدی‌اش لطیف، خوش‌مزه، تمیز است و بدون استفاده از آفت‌کش‌ها توسط مردم محلی به صورت مسئولیت‌پذیرانه تولید و به خواروبار فروشی‌ها تحویل داده می‌شود.این یک سنت قدیمی است که مردم سخاوتمندانه محصولاتی که خود تولید کرده‌اند را در اختیار همسایگان قرار می‌دهند و مدل کار این استارتاپ نیز از همین سنت دیرینه الهام گرفته است. این استارتاپ برای اینکه به هدف خود در ارائه تمیزترین، تازه‌ترین و خوش عطرترین محصولات را مصرف‌کنندگان برساند و به سلامت جامعه کمک کند محصولات خود را در مکانی که پرورش‌دهندگان زندگی می‌کنند تولید می‌کند. از این رو این محصولات کمتر از 24 ساعت پس از برداشت تحویل مصرف‌کنندگان می‌شود.بیشتر سبزیجات عموما 5 تا 7 روز پس از برداشت و از هزاران کیلومتر دورتر در حالی به دست مصرف‌کننده می‌رسد که ویتامین‌های حیاتی، مواد مغذی و تازگی خود را در این سفر طولانی از داده است. از محصولات تولیدی BrightFarms می‌توان به ریحون، کاهو، اسفناج، غلات صحانه (harvest crunch) و کره گیاهی اشاره کرد.گلخانه‌های استارتاپ BrightFarms هیدروپونیک است و محصولات این استارتاپ در آب و بدون نیاز به خاک پرورش پیدا می‌کنند. شیوه تولید محصول این استارتاپ سبب شده تا در مصرف آب 80 درصد صرفه‌جویی شود. همچنین با توجه به تولید این محصولات توسط افراد محلی هزینه ارسال این محصولات نیز 95 درصد کمتر از سایر محصولات مشابه است. افزون بر این شیوه تولید محصول این استارتاپ 90 درصد از سایر شیوه‌ها به زمین کشاورزی برای تولید محصول نیاز دارد.این استارتاپ با گردش مجدد آب در سیستم تولید محصول هیدروپونیک توانسته مصرف آب در تولید سبزیجات را نسبت به تولید این محصولات به شیوه‌های دیگر تا 7 برابر کاهش دهد. BrightFarms از یک محلول غنی از مواد مغذی پایه و معدنی برای تغذیه گیاهان خود در محیط آب استفاده می‌کند.این استارتاپ برای تولید محصولات خود از آفت‌کش‌هاف علف‌کش‌ها و قارچ‌کش‌ها استفاده نمی‌کند. در تولید محصولات ارگانیک لزوما نمی‌توان گفت که از آفت‌کش‌ها استفاده نشده است. با این حال با توجه به شرایط خاص تولید محصولات این استارتاپ در محیط گلخانه‌ای که کاملا تحت کنترل است می‌توان محصولات را بدون استفاده از آفت‌کش‌ها تولید کرد.این استارتاپ برای تولید محصولات خود از *بذرهای اصلاح‌‎ ژنتیکی نشده (Non-GMO)، آب و قدرت نور و صدا استفاده می‌کند. بنابراین در محیط کشت این محصولات خاک و آلودگی وجود ندارد و همچنین برای پرورش این سبزیجات از محصولات شیمیایی استفاده نشده است. BrightFarms از یک سو با توجه به اینکه در محیط پرورش محصولات گلخانه‌ای تمام متغیرهای کنترل می‌شود و از سوی دیگر باتوجه به اینکه این محصولات تا زمان برداشت چندین مرتبه شستشو می‌شوند به مصرف ‌کننده خود اطمینان می‌دهد که پس از خرید سبزیجات نیاز به شستشوی آن وجود ندارد.* غذاهای اصلاح شده ژنتیکی (GMO)، موجودات جدیدی هستند که با تکنیک های مهندسیِ اصلاح ژنتیکی در آزمایشگاه ساخته می شوند به آنها تراریخته هم می گویند.

Author: admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *