مزایا و معایت بازاریابی از طریق پست الکترونیک (ایمیل مارکتینگ)

مزایا و معایت بازاریابی از طریق پست الکترونیک (ایمیل مارکتینگ)

معایب و مزایای بازاریابی از طریق پست الکترونیک (ایمیل مارکتینگ)مزایا و معایب بازاریابی از طریق ایمیلبازاریابی محصولات یا خدمات از طریق ایمیل (پست الکترونیک) می تواند راهی سریع، انعطاف‌پذیر و مقرون به صرفه برای دستیابی به مشتریان جدید و حفظ مشتریان موجود با تشویق آن‌ها به بازدیدهای مکرر از وبسایت باشد.بازاریابی از طریق ایمیل می‌تواند به شما امکان ایجاد پیام‌های هدفمند و شخصی را بدهد که به شما کمک می‌کند تا روابط معناداری با مشتریان خود برقرار کنید. همچنین می‌تواند نرخ پاسخ به فعالیت‌های بازاریابی مستقیم شما را بهبود بخشد.با این حال، مهم است که در استفاده از بازاریابی ایمیلی زیاده‌روی نکنید. دریافت نامه‌‌های بازاریابی در صورتی که بی‌ربط، تکراری و یا ناخواسته باشند می‌تواند باعث ناراهتی افراد شود.مزایای بازاریابی از طریق ایمیلاز مزایای ایمیل مارکتینگ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:مقرون به صرفه استهزینه‌های بازاریابی از طریق ایمیل می‌تواند بسیار کمتر از بسیاری از روش‌های دیگر بازاریابی باشد. هیچ هزینه تبلیغات، هزینه چاپ یا فضای رسانه‌ای وجود ندارد.مبتنی بر مجوز استلیست بازاریابی شما متشکل از افرادی است که خود برای دریافت ایمیل از طریق شما اقدام کرده‌اند یعنی این اجازه را به شما داده‌اند که از شما ایمیل دریافت کنند. مشتریانی که واقعاً به محصولات و یا خدمات شما علاقه‌مند هستند، بیشتر درگیر تجارت شما می‌شوند.طراحی انعطاف‌پذیربر اساس نیاز و انتخابتان می‌توانید متنی ساده‌ یا گرافیکی ارسال کنید یا پرونده‌هایی را ضمیمه ایمیل خود کنید. این آزادی انتخاب به شما این امکان را می‌دهد که نماد تجاری یا برند مورد نظرتان را به راحتی و با محدودیت کمتر معرفی کنید.مقیاس‌پذیریاز بازاریابی ایمیلی می‌توان برای جذب مخاطبان بزرگ یا لیست‌های هدفمند کوچک‌تر استفاده کرد.شخصی‌‌سازی و تقسیم‌بندیبا ایمیل مارکتینگ می‌توانید پیام‌ها را شخصی‌سازی کنید. همچنین می‌توانید لیست بازاریابی خود را تقسیم‌بندی کنید، به طوری که مشتریان شما پیام‌های مورد علاقه شما را از شما دریافت کنند که به تقویت تعامل آن‌ها با شما کمک می‌‌کند.قابلیت اشتراک‌گذاریبرای افراد آسان است که محتوای ایمیل شما را ارسال کرده و به اشتراک بگذارند. این روند اشتراک گذاری از سوی مشتریان نوعی بازاریابی دهان به دهان (فرد به فرد) یا ویروسی به حساب می‌آید که می‌تواند به مشتریان جدید کمک کند تا پیرو برند شما شوند.تبدیل و افزایش فروشاگر تبلیغ جدیدی دارید، افراد می‌توانند روی پیوندها کلیک کرده و بدین ترتیب تماس و تلاش شما برای تشویق به اقدام از سوی آن‌ها نتیجه‌بخش خواهد بود. همچنین از فواید بازاریابی از طریق ایمیل این است که در هر مرحله از فرآیند خرید موثر است. به عنوان مثال، شما می‌توانید بر کسی تأثیر بگذارید تا کالای شما را انتخاب کند، و می‌توانید روابط با مشتری بعد از معامله را پرورش دهید و همچنین مشتریان را به خریدهای بعدی تشویق کنید.قابلیت اندازه‌گیریبا استفاده از نرم‌افزارهای تجزیه و تحلیل وب می‌توانید موفقیت یک کمپین را ارزیابی کنید. به راحتی می‌توانید نسخه‌های مختلف، موضوعات و طرح‌های مختلف را آزمایش کنید تا ببینید کدام یک موثرترین است. این به شما امکان می‌دهد کمپین‌های آینده را بهینه کنید.معیارسنجیدر هر صنعت و یا کسب‌وکاری که مشغول هستید می‌توانید نتایج حاصل از فعالیت‌های خود را با دیگران مقایسه کنید و از این طریق نحوه‌ی فعالیت‌های خود را ارزیابی کنید. بسیاری از گزارش‌های معیارسنجی از طریق ایمیل به رایگان در دسترس شما قرار دارند؛ با جستجوی آنلاین می‌توانید بعضی از آن‌ها را پیدا کنید. داده‌های معیارسنجی به شما کمک می‌کنند تا فرصت های بهبود را ارزیابی و اولویت‌بندی کنید.قابلیت آزمایش قبل از ارسالآزمایش «ای اند بی» A/B خطوط موضوعی، تماس برای اقدام، شخصی‌سازی، کپی ایمیل، تصاویر یا پیام‌ها اطمینان از موثر بودن محتوای ایمیل شما قبل از ارسال آن را تضمین می کند.سرزده بودن کمتربرخلاف بازاریابی تلفنی، در بازاریابی ایمیلی گیرندگان می‌توانند پیام شما را در زمان مناسب بخوانند. اگر تمایل داشته باشند می‌توانند پیام‌‌های مختلفی از شما دریافت کنند و یا اگر مشتریان احساس کنند که دیگر نمی‌خواهند ایمیل‌های شما را دریافت کنند، می‌توانند اشتراکتان را لغو کرده و یا تنظیمات مورد نظر خود در رابطه با دریافت ایمیل‌ها را اعمال کنند.سازگار با محیط زیستبازاریابی ایمیلی برای محیط زیست بهتر از بازاریابی مستقیم از طریق پست است زیرا چیزی چاپ و به صورت فیزیکی جابجا نمی‌شود.صرفه‌جویی در وقتاز طریق اتوماسیون (خودکارسازی) می‌توانید بر اساس عملی که مشتریان در وبسایت شما انجام داده‌‌اند، ایمیل‌هایی را برایشان ارسال کنید. به عنوان مثال، در صورت ورود کاربر به وبسایت شما، یک ایمیل خوش‌آمدگویی ارسال کنید یا اگر کاربر سبد خرید آنلاین را رها کرد، به او یک ایمیل با انگیزه تخفیف ارسال کنید. هنگامی که الگویی را ایجاد کردید می‌توانید از آن الگو برای کمپین‌های ایمیلی دیگر نیز استفاده کنید.بازاریابی در زمان واقعیاز طریق ایمیل‌مارکتینگ می‌توانید در زمان واقعی با مشتریان ارتباط برقرار کنید. با استفاده از عوامل شروع‌کننده روندهای خودکار، مانند فعالیت‌های مشتریان در وبسایت، خرید اخیر آن‌ها و یا بلاتکلیف رها‌کردن سبد خریدشان، می‌توانید در زمان مناسب، در مکان مناسب و با پیشنهاد مناسب به مخاطبان مناسب برسید.معایب بازاریابی از طریق ایمیلبرخی از مشکلات احتمالی بازاریابی از طریق ایمیل شامل موارد زیر است:هرزنامهایمیل تجاری یا «هرزنامه» مصرف کنندگان را تحریک می کند. اگر پیام‌های شما افراد مناسب را هدف قرار ندهند، گیرنده ممکن است ایمیل شما را حذف کند یا اشتراکتان را لغو کند. شما باید اطمینان حاصل کنید که ایمیل مارکتینگ شما با حریم خصوصی و قوانین حافظت از داده‌ها مطابقت دارد و به درستی افرادی را که می‌خواهند آن را دریافت کنند هدف قرار می‌دهد. «نرخ کلیک» برای ایمیل‌های غیرهدفمند بسیار کم است. برای اطلاعات بیشتر در این رابطه به قوانین بازاریابی و حریم خصوصی از طریق ایمیل مراجعه کنید.ایمیل های تحویل داده نشدهممکن است ایمیل‌هایی که در آن‌ها طراحی کمی اعمال شده است تحویل داده نشوند. ایمیل‌هایی که از کلمات کلیدی یا عبارت‌های خاص هرزنامه‌ها در عنوان، موضوع یا محتوای ایمیل استفاده می‌کنند مانند «رایگان» یا «اینجا را کلیک کنید»، احتمالاً توسط نرم‌افزار ایمیل و ارائه‌دهندگان خدمات اینترنت فیلتر می‌شوند. اگر لیست‌های بازاریابی خود را به روز نگه ندارید، با آدرس‌های ایمیل نادرست مواجه خواهید شد که در نتیجه آن، پیام‌های شما به فرد مناسب نمی‌رسند.مشکلات طراحیایمیل شما باید به گونه‌ای طراحی شود که در دستگاه‌های مختلف و در نرم‌افزارهای ارائه‌دهنده خدمات ایمیل به گونه‌ای که باید ظاهر شود. ممکن است مجبور شوید بین طراحی و عملکرد سبک‌سنگین کرده و یکی را بیشتر از دیگری اعمال کنید. برخی از افراد دریافت ایمیل‌های فقط متنی را ترجیح می‌دهند. بنابراین برای هر گروه از افراد نوع پیامی که ارسال می‌کنید را در نظر داشته باشید.مشکلات اندازهفایل‌های (پرونده‌‌های) ارسالی باید به اندازه کافی کوچک باشند تا سریع بارگیری شوند. ممکن است بارگیری ایمیل‌های حاوی تصاویر زیادی طولانی شود و در نتیجه مخاطب شما را ناامید کرده و علاقه او را از دست بدهید.منابع و مهارت‌هابرای یک فعالیت ایمیلی موفق باید اطمینان حاصل کنید که از کپی، طراحی و لیست بازاریابی درستی برخوردار هستید. اگر برای این موارد وقت و مهارت کافی ندارید، برون‌سپاری آن‌ها را در نظر داشته باشید.کلام آخربا وجود موارد آورده شده در رابطه با مزایا و معایب ایمیل‌مارکتینگ این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که روند رو به رشد صنعت ارسال پیام و تجهیزاتی که در این راستا بکار گرفته می‌شوند این امکان را فراهم خواهند کرد تا رفتار و علایق مشتریان را بهتر بشناسیم و نحوه و نوع پیام ارسالی برای هر فرد را به صورت اختصاصی طراحی کنیم. تقریبا مشابه آن چیزی که در حال حاضر در گوگل و فیسبوک و یا دیگر شبکه‌های اجتماعی و موتورهای جستجو انجام می‌شود؛ یعنی نمایش پیام‌ها و پست‌هایی که به علایق افراد نزدیک‌تر هستند که در نتیجه احتمال کلیک خوردن و رسیدن به نتیجه دلخواه بالاتر می‌رود. بکارگیری هوش دیجیتال در پیش‌برد این نیاز سهم بزرگی خواهد داشت زیرا از این طریق احساسات، نیاز‌ها و انتخاب‌های افراد به دقت شناخته می‌شوند و در نتیجه رضایت مصرف‌کننده و سرویس‌دهنده تأمین خواهد شد.

Author: admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *