نرخ تبدیل را دریاب تا نانی به دست آوری!

نرخ تبدیل را دریاب تا نانی به دست آوری!

همه ما اگر يك فعاليت تجارى داريم در نهايت به دنبال كسب درآمد هستيم.اما تا فروشى اتفاق نيفتد درآمدى هم به دست نمي‌آید. در هر بازاری تعدادی مشتری بالقوه وجود دارند، از این بین تنها تعدادی برای ما ارزش ایجاد می‌کنند که از ما خرید کنند. کلِ یک بازار ۱۰۰ درصد است ، به میزانی که کسب‌وکار از این درصد، مشتری از آن خود می‌کند، نرخ تبدیل گفته می‌شود. افزایش نرخ تبدیل یک کسب‌وکار نیازمند انجام فعالیت‌های بازاریابی است.به عنوان مثال اگر کل یک بازار ۱۰۰۰۰ نفر باشد و ما ۱۰۰ نفر از آن‌ها را مشتری خود کنیم، نرخ تبدیل ما ۱ درصد خواهد بود؛ اگر بتوانیم این ۱ درصد را به ۱۰ درصد تبدیل کنیم، تعداد مشتری‌های ما به ۱۰۰۰ نفر می‌رسد. در حقیقت فروش ما ۱۰ برابر می‌شود و وضعیت کسب‌وکار ما زمین تا آسمان فرق خواهد کرد. این اهمیت نرخ تبدیل را می‌رساند.در اين پست در مورد نرخ تبديل، اهميت آن، رابطه‌اش با فروش و چگونگى بهينه سازى و افزايش نرخ تبديل صحبت ميكنيم.می‌خواهم در مورد نرخ تبدیل و انتخاب کانال مناسب برای تبلیغات صحبت کنم. کانال بازاریابی و مخاطب هدفمند نقش مهمی در افزایش نرخ تبدیل ایفا می‌کند. فرض کنید که مخاطبان هدف یک کسب‌وکار علاقه‌مندان بازاریابی باشند و بعد کسب‌وکار در سایت‌های انگیزشی تبلیغات خود را انجام دهد. این کار ارائه پیام تبلیغاتی از کانالی غیرمرتبط و در نتیجه اشتباه است و اثرش را در نرخ تبدیل پایین نشان می‌دهد، چرا که کسب‌وکار پیامش را از کانالی غیرمرتبط به مخاطبانی غیرمرتبط ارسال کرده است.به این مثال توجه کنید:قیف فروش یک سایت فروشگاهی را در نظر بگیرید. ما به دنبال ۸۰۰ مشتری پر و پا قرص هستیم.در حالت سوم که بهترین حالت است، ما ۵۰ درصد بودجه خود را نسبت به حالت اول افزایش می‌دهیم، با این حال هنوز بودجه‌ی اختصاص داده شده از حالت دوم ۵۰ درصد کمتر است. اما نکته مهم اینجاست که ما با افزایش نرخ تبدیل دو مرحله‌ی پایانی قیف، نه تنها به هدف ۸۰۰ مشتری ویژٰه رسیده‌ایم که ۱۰۰۰ مشتری ویژه بیشتر نیز جلب کرده‌ایم. این اهمیت افزایش نرخ تبدیل در قیف فروش را نشان می‌دهد. اما چگونه نرخ تبدیل را افزایش دهیم؟ارزش‌سازی برای سرنخاستفاده از ابزارهای تسهیل‌گر دیجیتال‌مارکتینگبازاریابی و تولید محتواتجربه و رابط کاربریقیمت‌گذاری خوب و تخفیف در زمان مناسبتمام راه‌حل‌های بهینه‌سازی نرخ تبدیل در این ۴ دسته کلی قرار می‌گیرند. در ادامه به ذکر نمونه‌هایی از این ۴ دسته می‌پردازیم:از کاروسل (اسلایدر) در سایت کمتر استفاده کنید.اطلاعات تماس خود را برجسته کنید.ارسال رایگان داشته باشید.بخشی را در سایت خود به فروش ویژه اختصاص دهید.پرطرفدارترین محصولات سایت فروشگاهی‌تان را مشخص کنید.قسمت جستجو را در سایت برجسته کنید.بر مزایای خود در تمام سایت تاکید کنید.در صفحات محصول ویدئو قرار دهید.فرایند سبد خرید را بهبود دهید.امکان پرداخت در محل را فراهم کنید.کال تو اکشن‌های برانگیزاننده بنویسید.صفحه محصولی طولانی و مرتب داشته باشید.در صفحات فرودتان چیزی ارزشمند به مخاطب عرضه کنید.در صفحه محصول از تایید مشتریان قبلی (تستیمونیال) استفاده کنید.برای محصول خود ضمانت بازگشت وجه قرار دهید.شاید این مطلب را هم دوست داشته باشید: آموزش جامع گوگل‌ادز از سیر تا پیاز، از صفر تا ۱۰۰!

Author: admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *