ترفند ها و قوانین حوزه کسب و کار آنلاین برای موفقیت بیشتر که باید بدانید

ترفند ها و قوانین حوزه کسب و کار آنلاین برای موفقیت بیشتر که باید بدانید

جهت فعالیت موثر تر و سریعتر در فضای مجازی و بخصوص کسب و کار آنلاین توجه به قوانین این حوزه و استفاده از ترفند های خاص این حوزه لازم و ضروری است:در ابتدای شروع یک کسب و کار آنلاین شما باید بدانید برای مدیریت و ارتقا دادن آن چه ابزارهایی را در اختیار دارید و بتوانید بهترین ابزار را برای حوزه فعالیت خود انتخاب نماید. در کنار شناخت این ابزار بایستی تخصص لازم و کافی را در استفاده از این ابزار داشته باشید. نکته مهم متمرکز کردن ذهن و تلاشهای خودتان بر روی وظایف و کار خود در راستای مدیریت و ارتقاء کسب کارتان است.برای مثال میتوان سایت و یا فروشگاه اینترنتی ، شبکه های اجتماعی ، سایتهای تبلیغاتی ، مارکت پلیسها و …. برای ارائه و نمایش محصول شما مورد استفاده قرار گیرند که هر یک از این ابزار ها استراتژی خاصی برای جذب مشتری نیاز داشته و تمرکز بر یک ابزار خاص باعث مشخص شدن شیوه کا ردر مدیرت و ارتقاء کسب و کار آنلاین می گردد. شاید شما بخواهید از یک فرد متخصص در حوزه ایجاد و گسترش کسب و کار آنلاین استفاده کنید ، همین موارد باید توسط فرد متخصص به شما به عنوان مشتری خدمات او ارائه شود تا شما بتوانید تصمیم گیری لازم را برای بستن و یا نبستن قرارداد کاری با او انجام دهید.گاه باید از چندین پلتفرم مختلف برای توسعه کسب و کار خود بهره ببرید ، پس بهتر است از همین شروع کار با این ابزار ها و پلتفرمها آشنایی داشته و بتوانید از قابلیتهای آنها استفاده کنید.بطور کلی می توان گفت دانش و یادگیری در حوزه وب و فضای مجازی و ابزار ها و پلتفرم های آن حتی اگر می خواهید گسترش کسب و کارتان را به فرد متخصصی بسپارید نیز یکی از نیاز های فعالان اقتصادی و کسب و کار های خرد می باشد.ما پیشنهاد می کنیم برای این موضوع پاسخهای مناسبی به سوالات زیر بدهید:- چه ابزار هایی برای توسعه کسب و کار آنلاین و مجازی در اختیار دارم؟- از بین این ابزار ها به چه ابزاری دسترسی داشته و چه میزان با آن آشنایی دارم؟- آیا برای کسب و کار آنلاین خود تخصص و دانش کافی برای استفاده از پلتفرم انتخابی را دارم یا نیاز به استخدام یک متخصص دارم؟- آیا زمان لازم برای فعالیت و تمرکز در یک ابزار و پلتفرم خاص را با توجه به نیاز های آن در توسعه کسب و کار آنلاین دارم؟- آیا می توانم محتوای مورد نیاز را تولید کنم؟ برای این کار اگر شما فروشنده محصول هستید باید بتوانید محصول خود را با ایجاد محتوای مناسب به بهترین شکل ممکن معرفی نمایید. اگر ارائه دهنده خدمات هستید باید بتوانید ویژگی های خدمات ارائه شده توسط خود را در فضای آنلاین با دیگر خدمات مقایسه نماید. در واقع شما علاوه بر یک متخصص در حوزه کاری خود باید مولف، بازیگر، مجری و یا کارگردان خوبی بوده و محتوای با کیفیت تولید کنید و سپس این محتوا را در پلتفرم انتخابی خود به نمایش بگذارید. اما مهمتر از همه اینها شما باید خود سختگیرترین مشتری خود باشد و تمام زوایای محصول خود را به چالش بکشید و خود برای این چالش ها پاسخ ارائه دهید و یا در صورت عدم ارائه پاسخ مناسب، بر طرف کننده ایرادات محصول و یا خدمات و یا اصلاح روش ارائه آن باشید.پیدا کردن بهترین پلتفرم برای رسیدن به بهترین روش معرفی و تبلیغ محصول و یا خدمات شما، مهمترین وظیفه تان خواهد بود در رشد کسب و کار آنلاین خود. گاها لازم است که از معرفی محصول خود در یک یا چند روش و با ابزار خاص امتناع کرده و انرژی خود را در یک مسیر مشخص صرف کنید. برای تصمیم گیری در این مورد باید همیشه روش های تبلیغی خود را رصد کرده و خروجی های حاصل از آنها را با هم مقایسه نمایید.هدف نهایی دیده شدن مستمر و همیشگی توسط مشتریان بالقوه است و تبدیل آنها به مشتریان بالفعل و در نهایت تثبیت مشتریان بالفعل به مشتریان همیشگی.شما با بررسی برند های معتبر و جا افتاده در بازار می توانید درس های مهمی از آنها بگیرید ولی توصیه می شود استراتژی های معرفی محصول و تبلیغات آن را خود پایه ریزی کنید و از تقلید در حوزه تبلیغات و نمونه و کپی کردن از برند های قدیمی و جا افتاده اجتناب نمایید. به خاطر داشته باشید هر کسب و کاری باید مسیر منحصر بفرد خود را در ایجاد بازار و برای جلب مشتری طی کند و نسخه نوشته شده و اجرا شده در یک کسب و کار ممکن است به شکست کسب و کار دیگری بیانجامد. حفظ اصول در خلق روش های ایجاد کسب و کار مهم و ضروری است اما انتخاب روش بر عهده شماست. ایده گرفتن و نه تقلید از برند های معتبر و بزرگ در کنار مطالعه مستمر ، می تواند کلید موفقیت شما باشد.برای فعالیت در دنیای وب و خلق کسب و کار آنلاین و توسعه شما نیازمند صداقت در کار و روش ارائه محصولات خود می باشد. برای رقابت صادقانه و بدور از ریاکاری و تظاهر بایستی به نوآوری روی آورید. نوآوری در خلق و روش ارائه محصولات میتواند موتور پیشرفت شما را سریعتر از دیگر رقبا به جلو براند. اگر بازار خود را بهتر بشناسید و مشتریان خود را از لحاظ روحی و روانی تحلیل کرده باشید با انجام نوآوری های به موقع و سر وقت می توانید بهتر با آنها ارتباط برقرار کرده و تاثیر روش های خلاقانه خود را در فروش محصول و خدمات به آنها پیش بینی کنید.

Author: admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *