4 روش جمع آوری ایمیل

4 روش جمع آوری ایمیل

یکی از مهم ترین دارایی های هر کسب و کار آنلاینی مخاطبین آن است بنابرین برای اینکه بتوانیم با مخاطبین خود در ارتباط باشیم باید ایمیل آن ها را داشته باشیم .جمع آوری ایمیل هم میتواند به اندازه آب خوردن ساده باشد هم می تواند پیچیده و دشوار باشد . بستگی به خودتان دارد که بخواهید کسب و کاری پایدار با برندی همیشگی بسازید یا مدتی در بازار باشید و بعد هم از آن خداحافظی کنید.(به مقاله تولید لید در وب سایت مراجعه کنید)استفاده از ابزار ایمیل مارکتینگ مانند راه رفتن روی لبه تیز شمشیر است ، اگر به اشتباه از آن استفاده کنید گردن کسب و کارتان قطع می شود و آسیب جدی به آن وارد می شود.در این جا 4 روش کلی برای جمع آوری ایمیل را می گویم و شما هستید که تصمیم می گیرید کدام روش برای کسب و کارتان مفید است .این روش همان طوری که از نامش پیداست به صورت کاملا فرقونی و بی نظم و بدون اجازه صاحب ایمیل ، تعدادی ایمیل را جمع آوری می کنیم .روش جمع آوریجمع آوری خزشی : روشی از جمع آوری ایمیل است که اغلب توسط ربات های پایتون صورت می گیرد به این صورت که این ربات ها در وب سایت های مختلف مانند فروم ها ، لینکداین ، توئیتر و … صرفا به دنبال آدرس ایمیل می گردند و سعی در جمع آوری آن دارند.ایمیل های هک شده سازمان ها : برخی هکر ها با در دست گرفتن پایگاه داده وب سایت ها می توانند انبوهی ایمیل را که معمولا با نام ایمیل دهنده همراه است سرقت کنند و ایمیل ها را جمع آوری کنند . در این روش معمولا هکر ها بانک های ایمیل طبقه بندی شده ای را در ازاء دریافت پول در اختیار شما قرار می دهند .مزایای این روشدسترسی سریع و آسان به حجم زیادی از ایمیل هادسترسی ایمیل معمولا در کنار شماره تماس و نام صاحب ایمیلمعایب این روشدزدی اطلاعات صاحبان ایمیلعدم رضایت صاحبان ایمیل برای ارسال ایمیل از جانب شماآسیب جدی به برند شخصی یا شرکتیهدر رفت هزینهافزایش نرخ پرش در سایتنرخ تبدیل بسیار پاییندر این روش شما با مراجعه به صاحبین کسب و کار های مشابه خود و خرید لیست ایمیل های دیتابیس آنها می توانید تا بخش زیادی نسبت به روش قبل فرایند ایمیل مارکتینگ خود را بهینه کنید .مزایای این روشدسترسی سریع و آسان به حجم زیادی از ایمیل هادسترسی ایمیل معمولا در کنار شماره تماس و نام صاحب ایمیلارسال ایمیل مرتبط با علاقه مندی مخاطبیننرخ تبدیل نسبتا مناسبمعایب این روشعدم رضایت برخی از صاحبان ایمیلدر این روش می توانیم از صاحب کسب و کار هم درخواست کنیم که ایمیل تبلیغی با پنل خود برای شما ارسال کند و مزیت این روش این است که به خاطر اعتباری که آن برند دارد مخاطبین به شما نیز اعتماد می کنند و نرخ تبدیل شما افزایش می یابد .تا به حال برای شما هم اتفاق افتاده است که کاربرانتان خریدی را ثبت می کنند و به دلیل ثبت خرید مجبورند ایمیل و اطلاعات دیگر خود را ثبت کنند و شما نیز به هنگام تبلیغات یا … از آن ایمیل ها استفاده نمودید.اصطلاحا می گوییم کاربران به طور ضمنی به شما ارسال ایمیل را داده اند.در این حالت درست است که کاربران به شما اجازه نداند که ایمیل تبلیغی برایشان ارسال کنید ولی اگر این کار را در حد معقول انجام دهید و در استفاده از آن زیاده روی نکنید به احتمال زیاد بدشان نمی آید که ایمیلی از جانب شما برایشان ارسال شود .روش های جمع آوریخرید کاربران از سایتثبت سفارش کاربران در اینستاگرام و دیگر شبکه های اجتماعیلندینگ پیج های مختلف ( به فرض مثال می خواهید به کاربرانتان هدیه ای بدهید و از این طریق لندینگ پیچی را آماده می‌کنید و در فرمی به آنها می گویید برای دریافت هدیه ایمیل خود را وارد کنید)ساخت پاپ آپ هدیه به کاربرانمزایای این روشدسترسی ایمیل معمولا در کنار شماره تماس و نام صاحب ایمیلارسال ایمیل مرتبط با علاقه مندی مخاطبیننرخ تبدیل مناسبرضایت بخش زیادی از کاربران برای ارسال ایمیلایجاد تعامل بیشتر با مخاطبینتبدیل مشتریان سابق به مشتری بعدی (Return customer )معایب این روشعدم رضایت برخی از کاربرانتعداد کم لیست ایمیلسختی زیاد در جمع آوری ایمیل هااین روش به نسبت دو روش قبلی هم اخلاقی تر هم قانونی تر است و مشتریان از دریافت ایمیل از جانب شما کمتر احساس نارضایتی می کنند .برای خواندن ادامه مطلب می توانید به سایت مرجع مراجعه کنیددر دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال به مبحث بازاریابی ایمیلی اشاره شد که از این طریق تلاش کردم بهترین مقاله سطح وب را در این جا به اشتراک بگذارم .

Author: admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *