چگونه محتوای متنی تولید کنیم؟ _ آموزش کامل

چگونه محتوای متنی تولید کنیم؟ _ آموزش کامل

تولید محتوای متنی , طبیعی است که وقتی همه ما به عنوان صاحب یک کسب‌وکار، سایتی را برای کسب درآمد طراحی می‌کنیم:اولین موضوعی که به آن فکر می‌کنیم، اینست که تولید محتوای متنی چگونه انجام می‌شود؟محتوا نوشتن و یا محتوا تولید کردن، به نظر کار خیلی ساده‌ای است:اما همین کار ساده، اگر اصولی نباشد، تاثیر منفی بر روی سایت شما می‌گذارد.حتما می‌پرسید چه تاثیر منفی دارد؟وقتی شما یک محتوای بی‌کیفیت تولید می‌کنید، کاربر علاقه‌ای پیدا نمی‌کند تا، محتوای شما را بخواند و به همین خاطر خیلی سریع صفحات سایت را بسته و به سراغ سایت دیگری می‌رود.همین موضوع باعث می‌شود، که اصطلاحا نرخ پرش (CTR) سایت شما افزایش یابد و گوگل به شما رتبه منفی دهد.زمانی که در مورد تولید محتوای متنی صحبت می‌کنیم، ما را به یاد محتوای متنی و یا محتواهایی که به صورت وبلاگ و یا مجله بر روی سایت قرار می‌گیرند، خواهد انداخت.اما آیا محتوا فقط به صورت متنی است؟پاسخ به این سوال قطعا خیر است. محتوا به سه دسته مهم: یعنی محتوای متنی، صوتی و تصویری تقسیم می‌شود.از انواع محتوای متنی می‌توان به محتوای وبلاگ، رپورتاژ، ایمیل مارکتینگ و حتی کپشن‌های استفاده شده در شبکه‌های اجتماعی نام برد.همچنین از انواع محتوای تصویری می‌توان به انواع بنرهای تبلیغاتی اشاره کرد.از انواع محتواهای صوتی هم می‌توان به انواع پادکست، از جمله پادکست‌های آموزشی نام برد.برای اینکه بتوانید یک تولید محتوای متنی با کیفیت تولید کنید، بهتر است که ابتدا به جمع آوری اطلاعات در مورد کسب‌وکار بپردازید.تولید محتوای متنیسوال اینجاست که محتوای مناسب را از کجا جمع آوری کنیم؟وقتی به عنوان یک کارشناس محتوا و یا به عنوان یک سرپرست و یا مدیر محتوا در مجموعه‌ای مشغول به کار می‌شوید، اول به سراغ صاحب کسب‌وکار بروید و از ایشان بخواهید تا در مورد کلمات کلیدی کسب‌وکارش به شما توضیح دهد. این فرد بهتر از شما می‌داند، که هر روز وقتی افراد با مسئول دفتر تماس می‌گیرند، چه سوالاتی را می‌پرسند.اگر شما کارشناس محتوا هستید، باید بتوانید که به جای همه کسب‌وکارها بنویسید. یعنی به جای یک روانشناس، دکتر دندانپزشک، معمار، کارگر ساختمانی و هزاران شغلی که در دنیا وجود دارد.محتوا باید طبق پرسونای مخاطب نوشته شود.اگر برای استارت آپ می‌نویسید و پرسونایی برای مخاطبانشان ندارید، حتما خودتان برای مشتریان احتمالی، پرسونا تعریف کنید.تلاش کنید تا محتوای تولید شده بتواند؛ مخاطبان بیشتری را پوشش دهد.از نقل قول‌ها، مستندهای آماری و مثال‌های واقعی استفاده کنید.از تجربه‌های واقعی بنویسید.حتما از کلمات کلیدی در نوشتن محتوا، استفاده شود.برای جمع آوری اطلاعات ایده‌یابی کنید. بهتر است، تا ایده‌یابی به صورت گروهی و یا تیمی انجام شود.ساختار اصلی نوشتن یک محتوای متنی دارای گام‌های مهمی است، که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.تیترتیتر معمولا در محتواهای متنی که در مقالات، مجلات و یا روزنامه‌ها نوشته می‌شود شامل (میان‌تیتر و زیرتیتر) است.اما ما در مقالاتی که درسایت‌ها انتشار می‌دهیم، فقط از یک تیتر اصلی و تعدادی میان‌تیتر استفاده می‌کنیم.لیدکه به آن پاراگراف شروع و یا قلاب هم گفته می‌شود. چرا قلاب؟در لید تلاش می‌شود، تا کلیت مقاله به صورت یک جمله کوتاه گفته شود، اگر لید جذاب نباشد، شما مخاطب خود را از دست خواهید داد.مقدمهابتدای مقاله نیاز دارید، تا مقدمه چینی کنید، مقدمه چینی برای اینست که بتوانید ذهن مخاطب را آماده کنید، تا وارد بدنه اصلی مقاله شود.بدنه اصلی مقالهشامل میان‌تیتر، عکس‌ها، ویدئو و کلیه محتواهایی است که در بدنه اصلی استفاده می‌شود، تا منظور شما از نوشتن مقاله را به مخاطب برساند.جمع بندییک پاراگراف کوتاه در مورد کلیت مقاله نوشته شود، خیلی از مخاطبان عادت دارند تا اول جمع بندی مقاله را بخوانند، سپس به سراغ بدنه اصلی مقاله بروند.ارائه بازخورد (call to action)با مخاطبان خود تعامل داشته باشید، از آنها بخواهید تا نظرات خود را در قالب یک کامنت بیان کنند. سپس به کامنت‌های آنها پاسخ دهید.

Author: admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *