3 مشکل اساسی کپی رایترها

3 مشکل اساسی کپی رایترها

مشکلات اساسی کپی رایترهااکثر کپی رایترها در مسیر کاریشون به سه مشکل اساسی برمی‌خورن:چجوری متن رو شروع کنیمچجوری از زیاده گویی پرهیز کنیمچطوری متن رو به پایان برسونیماین سه مشکل، نشانه‌های چالشی است که همه کپی رایترها بعد از مدتی باهاش روبرو میشن:قراره با این متنی که می‌نویسم به چه دستاوردی برسم؟و مطمئن باشید که این فقط مشکل شما نیست، بلکه همه کپی رایترها به این مشکل برمی‌خورن.این روش به شما کمک می‌کنه که این مشکل رو حل کنید و هر پروژه‌ای رو به راحتی شروع کنین، موارد ضروری رو ذکر کنین و با خیال راحت تمومش کنید.مهم‌ترین بخش این پروسه، قبل از دست به قلم شدن شما اتفاق می‌افته. شما باید قبل از هر کاری موضوع نوشتارتون رو در ذهنتون آماده کنید و بهش فکر کنید.اگر ایده‌ای در ذهنتون هست، اول به این فکر کنید که هدف اون ایده چیه؟برای مثال از نگاه کسی که کارش “بازاریابی محتوا”ست، هدف از نوشتن یک متن می‌تونه آموزش دادن یه موضوع یا مجاب کردن افراد برای انجام کاری مشخص باشه و یا هردو؛ در نهایت هر دوی این موارد یک چیز هستند، اما با روش‌های متفاوت.شروع یک پروژه صرفا با داشتن یک ایده و بدون هیچ هدف معینی، معمولا تبدیل به یک پروژه نصفه و نیمه می‌‌شه و در سیاهچاله ذهنتون دفن می‌‌شه.پس یا اول هدف ایده‌‌تون رو پیدا کنید یا برید سراغ یه ایده دیگه.خب حالا شما یه ایده و یه هدف در ذهنتون دارید و می‌‌خواهید که به اون هدف دست پیدا کنید. چه چیزی بین شما و هدفتون قرار گرفته؟سد بین شما و هدفتون، مفاهیمی هستند که خواننده و مخاطب شما اون‌‌ها رو نمی‌‌دونه و باید مطمئن بشید که مخاطب بعد از خوندن متن شما، به جواب تمام سوالاتی که در ذهنش شکل گرفته رسیده.این‌‌ها سوالاتی هستند که باید قبل از رسیدن به هدف متن (که در مرحله اول مشخص کردید) بهشون پاسخ بدید.در بین کپی رایترها مشهوره که هر سوال پاسخ داده نشده، یک راه برای مجاب کردن مشتریان به خرید هست. با پاسخ دادن به یک سوال بی جواب در ذهن مخاطب، می‌‌تونید اون رو متقاعد کنید که به شما اعتماد کنه و تبدیل به مشتریتون بشه.حالا شما هدف رو در ذهنتون دارید و می‌‌دونید که به چه سوالاتی باید پاسخ بدید. مرحله بعدی اینه که چیزهایی که معلوم شدن رو روی کاغذ بیارید.بعضی افراد در طی این مراحل همه چیز رو روی یه کاغذ می‌‌نویسن. شخصا این مراحل رو در ذهنم انجام می‌‌دم، اما شما هر دو روش رو امتحان کنید و ببینید که کدومش بیشتر بهتون کمک می‌‌کنه.به مخاطبان وعده چه چیزی را می‌‌دهید؟ چه چیزی قرار است به آن‌‌ها آموزش دهید؟ و چرا آن‌‌ها باید به این موضوع اهمیت بدهند؟ این ها عناوین اصلی متن شما هستند.و در ادامه همه سوالات کلی و جامعی که باید بهشون پاسخ بدید تا به هدفتون برسید، عناوین فرعی شما هستند.عناوین فرعی شما نباید لزوما به صورت یک سوال طرح بشن؛ ولی این کار می‌‌تونه متن شما رو منظم‌‌تر کنه.مطمئن بشید سوالی که طرح کردید خودش یک عنوان فرعی به حساب میاد. اگر نبود می‌‌تونید اون رو تحت یک عنوان دیگه مطرح کنید و بهش پاسخ بدید. این کار می‌‌تونه متن شما رو خلاصه‌‌تر و مفیدتر بکنه.می‌‌خواهید یک متن مرجع و کاربردی بنویسید؟ یک سوال مطرح کنید و فقط به اون سوال پاسخ بدید. از اصل ماجرا دور نشید و شاخ و برگ اضافی و بیهوده بهش اضافه نکنید. سعی کنید که جوابتون صریح، ساده و قابل فهم باشه.اگه این مراحل رو به درستی دنبال کرده باشید با احتمال خوبی از اضافه گویی دور مانده‌‌اید، ولی باز هم یک بار متن خودتون رو بخونید و خودتون رو جای مخاطبتون قرار بدید تا متوجه بشید که متن شما تونسته به سوالات اساسی اون‌‌ها جواب بده یا خیر.ممکنه توی این مرحله متوجه بشید که باید درباره موضوع خاصی بیشتر توضیح بدید تا فهم اون مطلب راحت‌‌تر بشه. همچنین در این مرحله وقت مناسبیه که به انتخاب کلمه‌‌هاتون هم دوباره فکر کنید و از لغات بهتری برای انتقال مفاهیم استفاده کنید.بعضی کپی رایترهای باتجربه، بیشترین زمان رو برای چند جمله اول متن صرف می‌‌کنن و باقی متن رو با جملاتی ادامه می‌‌دن که جایگزین‌‌های بهتری هم براشون هست. این نکته رو در ذهنتون داشته باشید: هر جایی از متن که خواننده خسته بشه می‌‌تونه از ادامه مطالعه دست بکشه و به سراغ متن دیگه‌‌ای بره. سعی کنید در مرحله بازبینی، جملات و کلماتی که جایگزین بهتری هستند رو استفاده کنید و توضیحات اضافی رو هم حذف کنید.و در نهایت محتوای متن رو بازبینی کنید:آیا عناوین اصلی، همان سوالات احتمالی خواننده متن هستند؟آیا شروع متن جذابیت لازم برای ادامه دادن را دارد؟آیا می‌‌توانید عناوین اصلی و فرعی و شروع متن را جوری تغییر دهید که حتی بهتر هم باشند؟رویکرد هر کپی رایتری برای رفع این مشکلات با دیگری متفاوته. این روش برای من جواب می‌‌ده و ممکنه برای شما نیاز به تغییراتی داشته باشه. هدف من این بود که به شما راه حلی ارائه بدم که بتونید از این مشکلات عبور کنید، اما شما می‌‌تونید روش‌‌های مختلفی رو امتحان کنید و اون روشی رو انتخاب کنید که بیشتر بهتون کمک می‌کنه.

Author: admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *