اشتباهات رایج در طراحی سایت (پارت 2)

اشتباهات رایج در طراحی سایت (پارت 2)

در بخش اول با قسمتی از نکات مربوط به اشتباهات رایج در طراحی سایت آشنا شدیم، حال در بخش دوم به ادامه‌ی این نکات خواهیم پرداخت:این مسئله را واقعا جدی بگیرید خیلی مهم است که صفحات سایت شما شامل چه چیزهایی هستن شما جوری باید سایت را طرح بندی کنید که کاربر از سایت شما خسته نشود و در سایت شما باقی بمانند بعضی سایت ها فوتر خیلی شلوغی دارند بعضی ها هدر شلوغی ولی باید وسط را رعایت کنید مثلا در هدر سایت چهار تا موقعیت قرار دهید نه بیشتر نه کمتر هدر سایت طراحی سایت شما اگر سایت دو زبانه هست حتما دکمه های تغییر زبان را در سایت قرار دهید یا مثلا شعاری جالب در مورد شرکت یا شماره های تماس شرکت یا شبکه های اجتماعی که در آن عضو هستید سعی کنید سایت را اولویت بندی کنیدشما نه باید منوی سایت را شلوغ کنید نه اینکه آنقدر خلوت که کاربر فکر کند سایت شما محتوایی ندارد مثلا در یک طراحی سایت شرکتی در منوی سایت یک درباره ما تماس با ما پروژها یا محصولات خدمات گالری تصاویر صفحه مقالات سایت سعی کنید این نکته را رعایت کنیداکثر کسب و کارها دارای صفحات فیس بوک، توییتر و پینترست هستند. نکته این است که شبکه های اجتماعی قهرمان ثبات هستند و کسب و کار ها با حضور داشتن در این شبکه ها از آنها سود می برند. فراموش کردن قرار دادن لینک شبکه های اجتماعی در سایت در هنگام طراحی سایت یک اشتباه بزرگ است. با انجام صحیح این کار شما ترافیک سایت خود را خیلی بیشتر افزایش خواهید داد.قسمت تماس با ما یکی از مهمترین قسمت هایی که یک وب سایت به آن نیازمند است. در صورتی که شما کالا یا خدماتی را جهت ارائه داشته باشید بسیار مهم است که اطلاعات تماستان را در یک جای در معرض دید قرار دهید. همچنین قرار دادن اطلاعات دقیق تماس اعتماد کاربران را نسبت به وب سایت شما بسیار افزایش می دهد. به خصوص در وب سایت های فروشگاهی که حتما می بایست شماره تماس پشتیبانی در وب سایت قرار دهیم.گاهی اوقات وقتی همه چیز ساده و یکنواخت و راحت است حوصله آدم سرمیرود. مواظب باشید احترام به کاربر تا آنجا در طراحی یک سایت پیش نرود که کاربر دیگر لازم نباشد حتی مغز خود را برای بازکردن یک لینک نیز، کاربیندازد! کاربران اینترنتی از تکراری بودن بیش از حد صفحات، یا تکرار بیش از حد یک انیمیشن در سایت و یا… چیزهایی از دست نیز، کسل میگردند. خلاقیت و تازگی همیشه باید در طراحی های شما حرف اول را بزند. مثلا کاربر هنگام سر زدن به یک صفحه نباید بداند چه چیزی در آن صفحه، در انتظار اوست و در این صفحه چه آیتمی وجود دارد که او را متحیر خواهد کرد.معمولا بسیاری از صاحبان وب سایت و توسعه دهندگان آن پشتیبان گیری از فایل ها و اطلاعات را فراموش می کنند. لازم است اطلاعات با ارزش وب سایت ها مرتبا به صورت دستی و یا اتوماتیک پشتیبان گیری شود. شما حتی می توانید با نصب پلاگین ها از پشتیبان غیر دستی استفاده کنید. در هر صورت پشتیبان گیری باید یکی از مواردی است که باید همیشه در نظر داشته باشید.وب سایت را باید یک سیستم زنده در نظر گرفت. یک سیستم زنده نیاز به مانیتورینگ، تعمیر و نگهداری دارد. وب سایت های حساس و پر کاربر مانند بانک ها نیاز به پشتیبانی 24 ساعته دارد. اما وب سایت های معمولی با حساسیت کمتر نیز بی نیاز از پشتیبانی نیستند. تکنولوژی مدام در حال پیشرفت است. حفره ها و مشکلات امنیتی مدام در حال کشف و رفع و بوجود آمدن مجدد هستند. بنابراین وب سایت شما نیز نیاز به روز رسانی خواهد داشت و شما نباید وب سایت خود را تا زمانی که از سرویس خارج می شود به حال خود رها کنید. در غیر این صورت وب سایت شما به خاطر بدی عملکرد نزد کاربران و موتورهای جستجو اعتبار خود را از دست خواهد داد. این بروز رسانی ها می تواند در پلاگین ها، نسخه وردپرس و یا طراحی وب سایت انجام گیرد.برای آموزش های بیشتر با ما همراه باشید.

منبع

Author: admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *