برندسازی شخصی چیست و چه مزایایی دارد؟

برندسازی شخصی چیست و چه مزایایی دارد؟

استفاده از برند شخصی خود و کنترل آن برای هر کسی در تجارت بسیار مهم است. برای ساخت یک برند فاکتورهای اثرگذار مختلفی وجود دارند مانند روش تعامل با مخاطبان یا انواع داستان‌هایی که تعریف می کنید. همچنین متغیرهای بصری مانند عکس هایی که منتشر می‌کنید و انواع گرافیکی که استفاده می‌کنید نیز می‌توانند در برندسازی شما بسیار موثر باشند.احتمالا تا به امروز واژه برندینگ یا برندسازی زیاد به گوشتان خورده و ممکن است با آن آشنایی داشته باشید. این موضوع به یکی از متداول ترین موضوعات در زمینه کارآفرینی تبدیل شده است. برندینگ فقط یک اصطلاح عجیب و غریب بازاریابی نیست بلکه اتفاقا برای حضور آنلاین شما و موفقیت کسب و کار شما حیاتی است.برندسازی شخصی به روند ایجاد وجهه و شخصیت عمومی شما برای مخاطبان هدف اشاره دارد. برندسازی شخصی شامل بیان کردن دقیق ارزش‌ها ، اعتقادات ، اهداف و نیت‌های شماست. به برخی از تصاویر عمومی بزرگترین برندها فکر کنید. به عنوان مثال نایک برند خود را پیرامون ورزشکاران معروف، تولید محصولات با عملکرد بالا و حمایت از مشتریانی که می‌خواهند سبک زندگی فعال داشته باشند، ایجاد کرده است. شما می‌توانید نمونه‌هایی از این فاکتورهای برندسازی و تمام آنچه که نایک از خود نشان می‌دهد را از تبلیغات در مجلات و تلویزیون گرفته تا پروفایل‌های شبکه‌های اجتماعی آن مشاهده کنید.این دقیقا روشی است که هنگام برندسازی شخصی باید در پیش بگیرید. ممکن است شما تبلیغات خود را در مجله‌ها و روزنامه‌ها منتشر نکنید یا تبلیغات تلویزیونی نکنید، اما باید هنگام ارتباط آنلاین با مخاطبان خود به چگونگی نشان دادن برند شخصی خود فکر کنید.کسب و کار فقط این نیست که یک لوگو یا یک ساختمان داشته باشید تا به وسیله آن‌ها خود را نشان دهید.  می‌دانیم که این افراد پشت برندها هستند که یک کسب و کار را به آنچه که هست تبدیل می‌کنند. علاوه بر این، مخاطبان مدرن قبل از اینکه با یک کسب و کار ارتباط برقرار کنند، می‌خواهند افراد پشت صحنه به ویژه مدیر عامل و سایر مدیران را بشناسند. آنچه که مخاطبان از برندها و مدیران آن متوجه می‌شوند، می‌تواند باعث شود که مردم به یک برند اعتماد کنند و با آن کار کنند یا سراغ برند دیگری بروند.برند شخصی برای هر فرد وجود دارد چه شما آن را برای خود ایجاد کنید چه نکنید. به عنوان مثال وقتی در وبلاگ خود مطلبی را منتشر می‌کنید، جنبه‌هایی از شخصیت خود را برای افرادی که آن را می‌خوانند نشان می‌دهید. برند شخصی شما پیرامون محتوایی که ارسال می‌کنید، از تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی و موتورهای جستجو گرفته تا مطالب وبلاگ و وبینار، ایجاد می‌شود. از طرف دیگر کنترل برند شخصی به شما اختیار و قدرت تصمیم گیری می‌دهد. شما می‌توانید روایت‌هایی که از شما منتشر می‌شود را را کنترل کرده و به مخاطب خود آنچه را می‌خواهید ببینند نشان دهید.برندسازی شخصی به معنای جعلی بودن نیست. قرار نیست شما برای نقش اول یک فیلم شخصیت ایجاد کنید. در عوض، شما جنبه‌هایی از شخصیت خودتان را درست انتخاب می‌کنید و برای دستیابی به اهداف شغلی خود این جنبه‌ها را در بهترین حالت ممکن معرفی می‌کنید.ما در همیار آکادمی به طور کامل برندسازی شخصی را معرفی کرده ایم که با مراجعه به صفحه برندسازی شخصی چیست؟ می توانید آن را مطالعه کنید.

منبع

Author: admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *