مزایا و معایب قیمت گذاری تخفیفی در فروش

مزایا و معایب قیمت گذاری تخفیفی در فروش

قیمت گذاریقیمت گذاری خدمات و محصولات، اصولی برای خود دارد. نحوه ی صحیح قیمت گذاری را باید با مطالعه آموخت چرا که با قرار دادن محصولات در تخفیف کافی نیست. در این مقاله سعی کرده ایم تعدادی از اصول قیمت گذاری و تخفیف را برای شما یاد آور شویم.تخفیف ها سبب جلب توجه سریع،  مشتریان می شود و ایجاد و افزایش ترافیک در خرید را در پی دارند. تخفیف دادن و نیز تخفیف گرفتن را می توان یک معامله دو طرفه در نظر گرفت که برای هر کدام از طرفین سودی از این معامله نصیب میشود یعنی خریداران پول کمتری می پردازند و فروشندگان نیز، فروش بیشتری خواهند داشت. در زیر به اختصار مزایای قیمت گذاری تخفیفی را بررسی می کنیم:تخفیف ها علاوه بر اینکه مشتریان فعلی را جذب می کند بلکه قدرت جذب مشتریان جدیدی را هم دارند.تخفیف ها بهترین فرصت و موقعیت را برای، ارائه و پیش فروش محصولات جدید فراهم می کنند.تخفیف ها سبب ایجاد و افزایش برند، در بین مشتریان شود.لازم به ذکر است که، اعمال پی در پی تخفيف، نتیجه مطلوبی نخواهد داشت چون علاوه بر اینکه مشتریان تنها در زمانی که محصولات دارای تخفیف هستند، خرید خواهند نمود،  همچنین اعمال نادرست استراتژی تخفیف میتواند برندتان را به خطر بیاندازد و توانایی فروش محصولات با قیمت کامل را برای همیشه از دست بدهید و یا حداقل تحت الشعاع، همان استراتژی تخفیف نادرست قرار گیرد.

منبع

Author: admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *