ارتباط جنسی با محارم،عملی بر خلاف فطرت نیست!

ارتباط جنسی با محارم،عملی بر خلاف فطرت نیست!

سلام. متن پیش رو شما تحلیل من از خبری در مورد اعلام وزیر دادگستری فرانسه مبنی بر تمایلش برای تعیین ۱۸ سالگی به عنوان سن قانونی برای ابراز رضایت نسبت به برقراری رابطه جنسی با اعضای خانواده و توئیت های بعد از اون هست. وقتی برای اولین بار خبر رو دیدم. واکنشم مثل الانی نیست که ذهنم بعد از آروم گرفتن و کمی تحقیق داره مینویسه. خب ابتدا میخوام از یک سوال تاریخی براتون بنویسم که عالمان دین در جواب به اون سوال متفق القول نیستند و هر کدام هم بنا بر آیات و احادیثی به نتایجی میرسند. اینکه اقوال متعدد خوب است یا بد است؟ که از نظر من اساساً از زیبایی های دین اسلامه مال یک بحث دیگست. نه الان. اگر سوال رو خوندین ازتون ممنون میشم که پاسخ رو هم بخونید! من بخشی از این مبحث رو از سایت اطلاع رسانی حوزه برای شما آوردم به آدرس: https://hawzah.netاین بحث یک مقدمه داره: حلال و حرام اموری بودند که برخی از آنها در هر دوره و هنگام نزول شریعت جدید تغییر می کردند و حتی پاره ای از حلال ها و حرام ها در همان دوره عوض می شدند. بنابراین نمی توانیم حرام ها و حلال هایی را که دین مبین اسلام به عنوان آخرین و کامل ترین دین برای ما به ارمغان آورده است، از ابتدای خلقت آدم ثابت و تغییر ناپذیر بپنداریم، بلکه حلال ها و حرام ها تابع مصلحت ها و مفاسدی واقعی هستند که در موضوعات احکام نهفته است و طبیعتا این مصالح و مفاسد در برهه های مختلف تغییر پذیر می باشند.از این فهمیدیم مفاهیمی مثل حلال یا حرام گاهاً تابع مصلحت ها بودند! و قابل تغییر! این جمله که حلال خدا حرام نمیشه، جمله ای که از لحاظ تاریخی میشه بهش اشکال وارد کرد، اگرچه ممکنه از لحاظ مفهوم جمله درست باشه. خب بریم روی سوال. سوال اینه: در مورد حرمت ازدواج خواهر و برادر. چگونه ازدواج فرزندان حضرت آدم شکل گرفت و منجر به ادامه دادن نسل شد؟ مگه همه اون ها خواهر و برادر نبودن؟ سه قول برای پاسخ داریم: قول اول: در آن زمان هنوز قانون تحریم ازدواج خواهر و برادر از طرف خداوند قرار داده نشده بود و چون راهی برای بقای نسل بشر غیر از این راه نبوده، ازدواج آنان با یکدیگر صورت گرفته است. ناگفته پیدا است که دستگاه قانون گذاری از آن خداست: «ان الحکم الا للّه: هر گونه حکم راجع به خداست»(سوره یوسف، آیه 40)طرفداران این نظریه از ظواهر قرآن برای خود دلیل می آورند که خداوند عالم در سوره نساء، آیه 1 چنین می فرماید: «و بث منهما رجالاً کثیرا و نساءا: از آن دو [آدم و حوا] مردان و زنان فراوانی در روی زمین منتشر ساخت.» ظاهر این آیه می گوید که نسل بشر فقط به وسیله این دو تن به وجود آمده است، و اگر غیر از این دو در بقای نسل او دخالت داشتند، باید بفرماید «وبث منهما و من غیرهما به وسیله این دو و غیر آنان…» مرحوم طبرسی حدیثی از امام سجاد(ع) نقل می کند که آن حضرت در ضمن گفتاری که به مردی قریشی بیان داشت، جریان ازدواج هابیل را با بلوزا خواهر همزاد(دوقلو) قابیل و همچنین ازدواج قابیل را با قلیما خواهر همزاد هابیل شرح می داد به او فرمود: این مطلب را انکار مکن چه آنکه روش الهی بر این جاری شده است؛ مگر نه این است که خداوند همسر آدم را از خود او آفرید و سپس برای او حلالش کرد…علامه طباطبایی در توجیه این نظریه می فرماید: حکم ازدواج، یک حکم تشریعی و تابع مصالح و مفاسد است و حکم تکوینی نیست که قابل تغییر نباشد. از این رو ممکن است که در ابتدای خلقت به خاطر ضرورت بقای نسل در جامعه محدود آن روز که فقط دو برادر و دو خواهر بودند، از جانب خدا حلال گردد و بعد که ضرورت برطرف شد حکم حرمت بیاید به جهت این که ادامه جواز ازدواج با توجه به گسترش نسل و ازدیاد برادران و خواهران موجب اشاعه فحشاء و از بین رفتن غریزه عفت شود.افزون بر این نمی توان گفت فطرت با این ازدواج مخالف است، زیرا متمایل نبودن طبع نه از آن جهت است که از آن تنفر دارد، بلکه به جهت آن است که این را موجب اشاعه فحشا و اعمال زشت و از بین رفتن غریزه عفت می داند. شاهد بر این مطلب این که، ازدواج خواهر و برادر برای مدتی طولانی در بین مجوس شایع بوده است. (برای آگاهی بیشتر ر. ک: ترجمه تفسیر المیزان، ج 4، ص 239 – ج 16 ص 399)قول دوم: نظر دیگر آن است که چون ازدواج فرزندان آدم با یکدیگر ممکن نبود؛ زیرا ازدواج با محارم یک عمل قبیح و زشت است، فرزندان آدم با دخترانی از نژاد و نسل دیگر که در روی زمین بودند ازدواج کردند. بعدا که فرزندان آنها با هم پسر عمو شدند، زناشویی میان خود آنان صورت پذیرفت زیرا نسل آدم نخستین انسان روی زمین نبوده بلکه پیش از آن نیز انسان هایی در زمین زندگی داشته اند.حاصل این که ممکن است گفته شود: پسران آدم، با بقایای انسان های پیشین – که قبل از خلقت آدم و حوا در روی زمین زندگی می کردند – ازدواج کردند و از گفت وگوی خدا با فرشتگان درباره آفرینش آدم در روی زمین، استفاده می شود که قبل از آدم و حوا انسان هایی در روی زمین زندگی می کردند.قول سوم: حاصل این که ممکن است گفته شود: پسران آدم، با بقایای انسان های پیشین – که قبل از خلقت آدم و حوا در روی زمین زندگی می کردند – ازدواج کردند و از گفت وگوی خدا با فرشتگان درباره آفرینش آدم در روی زمین، استفاده می شود که قبل از آدم و حوا انسان هایی در روی زمین زندگی می کردند. البته نظری سوم هم برخی مطرح نموده اند که می توان این نظر را از نظر دوم بهتر دانست و آن این است که به علت نبود اشخاصی که بتوانند با فرزندان آدم(ع) ازدواح نمایند عده ای از فرشتگان و جنیان به فرمان الهی به گونه ای به زمین هبوط نمودند که توانستند با هابیل و قابیل ازدواج کنند تا نسل بشر ادامه یابد.خب پوریا حرف خودت چیه؟ ببینید بچه ها ما همیشه وقتی میخوایم یک موضوعی رو نقد کنیم با چیزایی بهش حمله میکنیم که اطلاعی ازش نداریم. بعد وقتی اون حمله میره زیر سوال. آدما فکر میکنن ما کلاً اشتباه میگفتیم!حمله ها چیه؟ مثلاً میگیم اینا از حیوونم پست ترن! یا نمیدونم اسب هیچ وقت با کره اش جفت گیری نمیکنه. نمیخوام بگم منم خیلی میدونم! اما خودم وقتی فکر کردم به زندگی خروس که به هر مرغی حمله میکنه، اول از همه فهمیدم باید برم توی پرنده ها تحقیق کنم. سر زدن به چند تا انجمن از افرادی که پرنده دارند باعث شد ببینم اونجا هم بین خودشون بحثه. و هستند افرادی که اعتقاد دارند اصلاً هر حیوونی رو باید با والدش جفت انداخت تا نسلش با کیفیت بشه! فارغ از اینکه یه عده مخالفن، من فهمیدم جفت گیری پرنده ها با همجنسشون ممکنه. چرا؟ چون یه عده کردند و دارند میکنند و شده! حمله بعدی اینه که میخوان بگن این مخالف ذات انسانیه! علامه جوابشون رو داده بود. ببین بچه های میل جنسی به محارم اصلاً ربطی به انسانیت نداره. من نمیتونم اگر قول اول رو بپذیرم بگم اونا انسان نبودن! یا موقع ارتباط جنسی با خواهرانشون داشتند زجر میکشیدن! اتفاقاً منطقیش اینه که بینشون مودت بوده باشه. حتماً آدم های مذهبی تائید میکنن شنیدن توصیه هایی در مورد خانم ها و آقایان که باید پوششون فرق کنه در مقابل آدمی که بهش حلاله و آدمی که بهش محرمه! صحبت از نامحرم نیست اصلاً این توصیه ها در مورد پوشش به خاطر این نیست که ما انسان نیستیم و کثیفیم. اتفاقاً به خاطر اینه که ما انسانیم و غریزه داریم. نکته بعدی اگر باز سرچ کنید در مورد تعبیر خواب. میبیند یک عالمه تعبیر خواب وجود داره در مورد خواب دیدن رابطه جنسی با محارم! جالبه بدونید تعابیرش اکثر مثبته. یک تعبیر خوندم شاخ در آوردم: اگر در خواب دیدید که با محارم خود رابطه جنسی دارید معنی خواب شما این است که وارد خاک مکه می شوید و یا صله رحم را به جا می اورید.یعنی می شود گفت خواهر و مادر تعبیر! غریزه جنسی ما درست مثل باقی حیوانات کار میکنه. از لحاظ طبیعی هیچ حد و حدودی نمیشناسه. هر زن و مردی با حرکات جنسی میتونن این میل رو برانگیخته کنن و در اون لحظه لذت نصیبشون شه. ما انسانیم اما جزئی از این طبیعتیم. اون چیزی که به ما داده شده و به اونا داده نشده عقله! همین عقله که باهاش محدودیت هامون رو ترسیم میکنیم. همین عقله که فیلسوف ها میان و حتی بدون دین ترسیم قوانینی برای انسانیت میکنن. با همین عقل. من مطالعه میکنم و میپذیرم که اسلام دین بر حق است و مذهب شیعه، مذهب حق! اگر فرد دیگه ای به خلاف این رسیده به خودش مربوطه. من هنوز برای اسلامم و مذهبم تحقیق میکنم. هنوز کتاب انسان کامل شهید مطهری رو میخونم که بهم بگه چرا علی (ع) کامل ترین انسان روی زمین و پیامبر اون استادی که بعد از حرف همه شاگرداش که همین فیلسوف ها و دانشمند های جهان باشن میاد و حرف آخر میزنه.اینکه فرانسه چه نظری در مورد محارم داره برای من مهم نیست. خط کش من آدم هایی نیستند که در طول تاریخ شنیع ترین رفتارهای انسانی رو داشتند. آدم هایی نیستند که اعتقاد دارند آزادی مطلقی وجود داره. من معتقد بر اینم که باید تمام تلاشم رو بکنم تا دنیای انسانیم رو آلوده به فحشا و زشتی نکنم نه اینکه معتقد باشم با آزادی مطلق اصلاً زشتی وجود نداره. من خط کشم اهل بیتِ. پیامبره. من آیه خدا رو دارم که بهم گوشزد کنه حُرِّ‌مَتْ عَلَيْكُمْ أُمَّهَاتُكُمْ وَبَنَاتُكُمْ وَأَخَوَاتُكُمْ … خدایی که بهم گوشزد کنه تو انسانی و توی انسان باید مرزهایی داشته باشی. مرزهایی که قشنگ ترین آدم هایی که پا روی زمین گذاشتن دارن برام ترسیم میکنن تا تلاشم رو بکنم و بشم یک انسان کامل!

منبع

Author: admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *