اگر می خواهید کمپین تبلیغاتی داشته باشید حتما مطالعه کنید

اگر می خواهید کمپین تبلیغاتی داشته باشید حتما مطالعه کنید

کمپین تبلیغاتی پیش نیاز هایی دارد که شما قبل از اجرای آن باید آن پیش نیاز ها را پاس کرده باشید! وقتی هنوز بستر مناسبی برای ارائه خدمات و محصولات ندارید، وقتی هویت سازمانی شما تهیه و تدوین نشده، وقتی پلن تبلیغاتی و بازاریابی ندارید، اجرای کمپین جز دور ریختن پول نتیجه ای ندارد!در این مقاله می خواهیم به شما بگوییم که چه کارهایی قبل از انجام یک کمپین تبلیغاتی موفق و هدفمند باید انجام دهید. با ما همراه باشید.قبل از اینکه به سراغ باید و نباید ها برویم ابتدا مشخص سازیم منظورمان از کمپین چیست!؟ کمپین تبلیغاتی یعنی انتخاب یک پیام برای انتقال به مخاطبان و سپس ارائه محتوایی که آن پیام را در بر دارد در رسانه مد نظر به میزان تعیین شده برای رسیدن به هدف کمپین است.طبق تجربه در کمپین های تبلیغاتی محدود (در نظر بگیرید تازه محدود ها رو عرض می کنیم) مثلا در کمپین های تبلیغات بنری و همسان کمپین هایی که با میانگین هزینه بالاتر از ۵۰ میلیون تومان اجرا شدند درصد موفقیت بیشتری داشتند. مسلما شما با ۱۰ میلیون تومان هزینه تبلیغات بنری و همسان بین ۵ تا ۱۰ هزار بازدید کننده می گیرید که احتمال وجود آنها به مشتری وفادار کم است. پس اگر هزینه کمی برای تبلیغ دارید اصلا به سراغ کمپین نیایید.یا اگر به در اینستاگرام قصد اجرای کمپین دارید باید اینفلوئنسر مارکتینگ و تبلیغات در پیج های پر بازده را ملاک قرار دهید که در کمترین حالت اگر شما بخواهید با ۱۰ اینفلوئنسر و پیج معروف در حوزه کاری خود شروع کنید و هر کدام دو بار در قالب استوری کمپین شما را معرفی کنند هزینه ای بالغ بر ۵۰ میلیون تومان را می بایست به آنها پرداخت نمایید.حال در نظر بگیرید کمپین یعنی اینکه در قالب حداقل ۳ رسانه مختلف انتقال یک پیام با یک ایده محتوایی. پس اگر شما قصد راه اندازی کمپین را دارید حداقل هزینه رسانه ای شما بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان است.هزینه های ایده پردازی و تولید محتوا و مدیریت و نوشتن کمپین و… به کنار.شاید فکر کنید که این عدد ها زیاد است اما باور کنید این کمترین هزینه ای است که می توانید در قالب کمپین های تبلیغاتی هزینه کنید. پس اگر برند یا کسب و کار شما در این حد و اندازه ها نیست بهتر است همین الان خواندن این مقاله را قطع کرده و به سراغ روشهای تبلیغاتی کم هزینه تر بروید.شناخت وضعیت فعلی یا تحلیل موقعیت برندهدف گذاری کمپین (تعیین Mission)شناسایی بازار هدف (مشخص نمودن Market)مشخص کردن لوکیشن یا لوکیشن های هدف (موقعیت یابی)بررسی طول عمر خدمت یا محصولانتخاب پیام یا پیامهای تبلیغاتیتولید محتوای تبلیغاتی با توجه به لحن و صدای برند و اهداف کمپینانتخاب رسانه های تبلیغاتی تاثیرگذار و موثرانتخاب بهترین زمان انتشاریکپارچه سازی ارتباطات بازاریابیبودجه بندی کمپینپیش بینی اتفاقات نامترقبه و احتمالی در زمان اجرای کمپین و برنامه ریزی برای رفع مشکلات احتمالیبرنامه محتوایی و تقویم اجراییاندازه گیری نتایجبرای خواندن توضیحات هر کدام از این مطالب به مقاله مراحل تدوین کمپین تبلیغاتی مراجعه کنید.متاسفانه دیده شده که طراحان کمپین های تبلیغاتی بیشتر از آنکه به فکر ماموریت باشند جنبه اقتصادی قضیه برایشان مهم است. در اصل ۵m موارد زیر ملاک هستند:Mission به معنی ماموریتMoney به معنی میزان پول و بودجهMessage به منظور پیام تبلیغاتیMedia به منظور رسانه مورد استفادهMeasurement به معنی ارزیابی اثربخشی تبلیغاتبارها دیده شده شرکتها و آژانسهای تبلیغاتی به جای آنکه بر روی روشهایی که کمترین هزینه و بیشترین بازخورد را دارند فکر کنند و آنها را در برنامه خود جای دهند به سراغ روشهایی می روند که خود در آنها بیشترین خدمات را ارائه می دهند در نتیجه بیشترین سود را از آن خود کنند. در واقع مشتریان به دنبال ماموریت هستند اما شرکت ها و آژانسهای تبلیغاتی به فکر Money و بودجه. برخی از شرکتها هم دیده شده که فقط هزینه مدیریت پروژه می گیرند, اما راهکار آنها برای درآمد بیشتر ارائه برنامه های سنگین تبلیغاتی برای دریافت حق مدیریت بیشتر است و این یعنی عدم تمرکز روی روشهای موثر در تبلیغات.امیدوارم از این مطلب نهایت استفاده را در طراحی و تدوین کمپین های تبلیغاتی ببرید. منتظر نظرات و پیشنهادات شما در بخش کامنت هستیم.

منبع

Author: admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *