5 روش امتحان شده که در تقویت طراحی UX به شما کمک می‌کند

5 روش امتحان شده که در تقویت طراحی UX به شما کمک می‌کند

برای مطالعه محتوای بیشتر در زمینه طراحی سایت، سئو، تولید محتوا و برندینگ به بلاگ دومینو مراجعه کنید.وبسایت یا اپلیکیشن یک برند، می‌تواند تاثیر زیادی بر روی مخاطبین داشته باشد و چه آن اثر بخشی خوب باشد چه بد، عوامل زیادی در بوجود آمدن آن دخیل هستند. به دلیل اهمیت بالای اینترنت و تلفن همراه، کارآفرینان به تازگی سعی میکنند تا زمان مناسبی را برای طراحی رابط کاربری صرف کنند تا منجر به داشتن تجربه کاربری خوبی شود. اما چگونه می‌توانید طراحی UX خوبی برای موبایل یا وبسایت‌هایی که طراحی می‌کنید داشته باشید؟طراحی رابط کاربری، بر تجربه کاربر زمانی که سایت را رصد می‌کند تمرکز دارد. تجربه کاربری تنها در ثبت سفارش کاربران خلاصه نمی‌شود؛ بلکه محتوایی که شما در سایت قرار می‌دهید تا بازدیدکنندگان را به سمت هدف خود هدایت کنید هم جزو طراحی ux محسوب می‌شود. به طور خلاصه تمام اقدامات شما برای تعامل با کاربران، “UX” یا “رابط کاربری” تلقی می‌شود.وقتی سایتی را با ذهنیت رابط کاربری طراحی می‌کنید، هدف شما نشان دادن اجزایی از کسب و کارتان است که بر روی تصمیم کاربران برای استفاده از خدماتتان تاثیر گذار است. اگر می‌خواهید برای کسب و کاری که محصولات فیزیکی عرضه می‌کند استراتژی UX بچینید، هدف شما باید ارائه راه حل منحصر به فرد به کاربر باشد تا با مطالعه آن متوجه شود که محصول، نیازش را بر طرف می‌کند.تصور کنید که برند شما به دنبال طراحی اپلیکیشنی است؛ به همین دلیل مدیرعامل شرکت، یک یا چند طراح UX استخدام می‌کند. او در مرحله اول به رصد اپلیکیشن یا سایت رقبا و بررسی نقاط ضعف سیستم کنونی می‌پردازد. پس از انجام این کار، طراح متوجه ویژگی‌های اصلی برنامه می‌شود. سپس شخصی که مسئولیت طراحی UX را دارد، به طراحی wireframe مشغول می‌شود و اسکلت اصلی سایت یا برنامه را ترسیم می‌کند. با این حرکت طراح متوجه می‌شود که کدام مسیر، بهترین راهی است که کاربر باید طی کند تا به دکمه ثبت سفارش برسد.بعد از اتمام این مرحله، طراح UI کنترل کار را در اختیار می‌گیرد. مسئولیت او، زیباسازی ظاهر سایت است. استفاده از آیکون، دکمه‌ها، تصاویر، لینک و … باید در این مرحله صورت گیرند. همانطور که مشاهده می‌کنید تفاوت این دو حوزه در هدف آن‌هاست. طراح UX وظیفه سوق دادن کاربر به سمت مقصد خود را دارد و طراح UI باید این مسیر را برای بازدیدکننده زیبا کند.طراح UI و طراح UX با کمک همدیگر می‌توانند سایتی را طراحی کنند تا در ذهن مخاطب باقی بماند.
فراخوان عمل با call to action جزو آن دسته ابزارهایی است که همیشه به کمک ما آمده است. اما بهتر است که CTAهای سایت خود را اولویت بندی کنید. اولین فراخوان عمل خود را انتخاب کنید و سایر دکمه‌ها را در محوریت آن قرار دهید. به طور مثال، ما دوست داریم تا به مشتریان خود مشاوره دهیم؛ به همین علت مسیری را انتخاب کردیم تا کاربر نخست اطلاعاتی را درباره ما بدست آورد، سپس راه‌های ارتباطی ما را بداند و در نهایت با ما تماس بگیرد.در گام اول مهم‌ترین هدف خود را انتخاب و سپس کاربران را در مسیر آن قرار دهید.
برای این مرحله می‌توانید از ابزارهای رصد کاربران استفاده کنید. با این کار متوجه خواهید شد که بازدیدکنندگان چه فعالیت‌هایی در سایت شما دارند، چه بخش‌هایی را کلیک می‌کنند و به کدام بخش‌های سایتتان می‌روند. اینگونه متوجه می‌شوید که با کدام بخش سایتتان مشکل داشتند، کدام قسمت را دوست داشتند و نظرشان درمورد سایت شما چیست.ایجاد ارتباط بین سایت و پلتفرم‌های اجتماعی نه تنها در طراحی UX توصیه می‌شود، بلکه یکی از اصول مهم سئو هم تلقی می‌شود. بهتر است در بعضی از صفحات سایت خود لینک‌هایی را قرار دهید که به سوشال مدیای برندتان متصل باشد. همانطور که می‌دانید شبکه‌های اجتماعی فضایی است که کاربران علاقه زیادی به آن دارند. اینگونه می‌توانید بازدیدکنندگان صفحات خود را هم افزایش دهید.آژانس دیجیتال مارکتینگ دومینو را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید تا ترفندهای جدید را به صورت روزانه مطالعه کنید.با استفاده از متصل کردن سایت به شبکه‌های اجتماعی خود، می‌توانید بازدیدکنندگان جدید هم دریافت کنید.
مقاله “سال ۲۰۲۱ را با چه ترفندهای جدیدی برای طراحی سایت آغاز کنیم؟” به شما کمک می‌کند تا هم طراحی UX و هم طراحی UI بهتری داشته باشید.قرار دادن کلمات زیاد در فضایی کوچک برای کاربران طاقت فرساست. اما تا به امروز عده‌ای از برندها این ترفند طراحی رابط کاربری را جدی نمی‌گیرند و اینگونه تجربه کاربری سایتشان به شدت افت می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم متن خود را خلاصه کنید و آن را در بخش‌های مختلف سایت خود پخش کنید. اینگونه برای کاربر جذاب‌تر خواهد بود و چشم او را با کلمات خسته نمی‌کنید.با گذشت زمان، کم‌کم کاربران با سایت شما بیشتر آشنا می‌شوند و ایرادات آن را متوجه خواهند شد. پیشنهاد می‌کنیم در زمان درست نظرسنجی را درست کنید تا ایرادات سایت خود را از زبان مخاطبان خود بشنوید. این تکنیک نه تنها در طراحی رابط کاربری مفید است و باعث بهبود تجربه کاربری سایت می‌شود، بلکه می‌تواند در طراحی UI هم به شما کمک کند.کاربران ایرادات سایت را بهتر از شما درک خواهند کرد و اینگونه می‌توانید با مخاطبین خود تعامل ایجاد کنید.
تمامی مواردی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفت به شما کمک خواهند کرد تا کاربرتان را تشویق به صرف کردن زمان بیشتر در سایت کنید. اما به عنوان نکته آخر می‌توانیم بگوییم که جایگیری مناسب محتوا یکی از مهم‌ترین اصول داشتن طراحی UX مناسب است. سعی کنید قبل از آغاز کار، سایت‌های رقبایتان را چک کنید تا بتوانید طبق دیده‌های خود، طرح جدیدی را پیاده کنید.

منبع

Author: admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *