پیج اتوریتی و دامین اتوریتی چیست + راهکار برای افزایش آن

پیج اتوریتی و دامین اتوریتی چیست + راهکار برای افزایش آن

پیج اتوریتی ( Page Authority ) و دامین اتوریتی ( Domain Authorithy ) اعدادی در بازه صفر تا صد هستند که برای سنجش میزان اعتبار و قدرت یک دامنه مورد استفاده قرار می‌گیرند. این اعداد توسط یکی از معروف ترین ابزارهای کمپانی ماز ( MOZ ) ساخته شده اند.پیج اتوریتی و دامین اتوریتی نشان می‌دهند که اعتبار دامنه شما چه اندازه است و به چه میزان شهرت دارد که به صفحات سایت و درنهایت به دامنه داده می‌شود. با این که این دو فاکتور معیار اصلی رتبه بندی گوگل و موتورهای جستجو نیستند ولی الگوریتم های آن ها شباهت های اندکی با شباهت های گوگل ( پیج رنک سابق گوگل ) دارد و به همین دلیل این عدد معمولا ارتباط مستقیمی با اعتبار و شهرت سایت در سایر موتورهای جست و جو دارد.پس می‌توان گفت که عدد اتوریتی و دامین اتوریتی نشان دهنده میزان قابلیت دریافت رتبه برای یک سایت هستند.توجه داشته باشید که صفحه های اینترنتی برای اینکه رتبه بگیرند باید در گوگل ایندکس شوند.برای اطلاع بیشتر مقاله ایندکس چیست را مطالعه کنید.پیج اتوریتی و یا PA در واقع یک معیار خوب و مناسب برای تشخیص قدرت و اعتبار و شهرت یک صفحه از یک سایت می‌باشد. اتوریتی مثل یک کارنامه است که نشان می‌دهد رتبه و نمره صفحه از نظر موتورهای جست و جوی گوگل چه قدر است.هر صفحه در هر سایت امتیازی جداگانه دارد که مجموعه این امتیازات بر اعتبار کلی وب سایت اضافه می‌کند و یا حتی از آن می‌کاهد. در واقع پیج اتوریتی مثل پیج رنک گوگل عمل می‌کند.از آن جا که صفحه اول هر سایت بیش ترین لینک ها را به خود اختصاص می‌دهد و معمولا بیش ترین ورودی هر سایت از صفحه اول آن وب سایت است پس با ارزش ترین صفحه یک سایت در واقع همان صفحه اول آن است و معمولا صفحه اول هر سایت پیج اتوریتی ( PA ) بیشتری نسبت به صفحات دیگر دارد.دامین اتوریتی یا DA یکی از پارامترهایی است که برای تحلیل و آنالیز وب سایت ها توسط شرکت معتبر موز طراحی شده است. این پارامتر به صورت عددی از یک تا صد نمایش داده می‌شود و در واقع معیاری برای سنجش اعتبار و شهرت یک سایت است.وقتی یک سایت اعتبار بالاتری داشته باشد، یعنی دامین اتوریتی آن بالا باشد، جایگاه بهتری در میان وب سایت های دیگر و رقیبان خود خواهد داشت. البته بالا بودن این اعتبار ربطی به سئوی سایت ندارد.خود شرکت موز هم همیشه به این نکته اشاره دارد که دامنه اعتبار سایت ربطی به سئو ندارد. پس برای تعیین اعتبار یک سایت تنها دامین اتوریتی قابل اکتفا نمی‌باشد زیرا دامین اتوریتی صرفا چهل معیار برای سنجش سایت در نظر می‌گیرد.در صورتی که الگوریتم های گوگل بیش از ۲۰۰ فاکتور را برای این سنجش در نظر می‌گیرد.دامین اتوریتی همان طور که توضیح داده شد اعتبار دامنه را نشان می‌دهد. در مثال عمومی اگر بخواهیم تفاوت دامین اتوریتی و پیج اتوریتی را تعریف کنیم می‌توانیم دامین اتوریتی را خانواده ای سرشناس و معروف و معتبر بدانیم که پیج اتوریتی اعضای آن هستند.در واقع عملکرد خوب اعضای خانواده است که آن خانواده را به شهرت و اعتبار رسانیده است و هر چه صفحات یک وب سایت با ارزش تر باشند به اعتبار کل وب سایت اضافه خواهد شد و همین طور اگر دامین اتوریتی یک وب سایت پایین باشد پیج اتوریتی هم پایین خواهد بود.همه سایت ها به دنبال روش هایی هستند که اعتبار صفحه خود را در میان وب سایت های رقیب افزایش دهند. برای این کار ابتدا باید بدانید که در حال حاضر دامین اتوریتی در چه وضعیتی است و بعد تلاش کنید که آن را بالا ببرید.دامین اتوریتی را می‌توان با لینک های موجود موز (‌ MOZ ) و موز بار ( MOZ Bar ) و یا در بخش تجزیه و تحلیل صفحات جست و جوگر کی ورد اکسپلورر ( Key word Explorer )‌ انجام داد.از جمله ابزارهای دیگر برای تعیین دامین اتوریتی Aherefs است که بزرگ ترین مزیت آن عدم نیاز به ثبت نام و دادن آدرس ایمیل می‌باشد. حالا که به چند و چون اعتبار وب سایت خود آگاه شدید ما در این جا چند را برای بالا بردن آن به شما معرفی می‌کنیم:یکی از راه های بالا بردن اعتبار و امتیاز صفحه یا دامنه وب سایت شما گرفتن یک لینک از وب سایت هایی است که دامنه بالا دارند. این لینک سبب بالا رفتن اعتبار دامنه ( یعنی دامین اتوریتی ) و همین طور بالا رفتن اعتبار صفحات وب سایت ( یعنی پیج اتوریتی ) می‌شود.راه دیگری که برای بالا رفتن امتیاز پیشنهاد می‌شود، پاک کردن لینک های اسپم از پروفایلتان است. البته به تازگی گوگل وب سایت ها را برای داشتن لینک های اسپم جریمه نمی‌کند و فقط آن ها را در نظر نمی‌گیرد.راه سوم برای بالا بردن امتیاز صفحه این است که از صفحات واقعی لینک بگیرید. زیرا تشخیص وب سایت های جعلی یا وب سایت هایی که دیگر کار نمی‌کنند، کار بسیار ساده ای برای ساز و کار گوگل و موز ( MOZ ) می‌باشد. مقاله ریپورتاژ چیست می تواند به شما درباره این صفحات واقعی بیشتر کمک کند.راه چهارم افزایش امتیاز صفحه این است که لینک های داخلی صفحه را بهبود ببخشید. اگر لینک های داخلی وب سایت شما بتواند افراد را مدت زیادی در وب سایت نگه دارند شما یک راه عالی برای افزایش اعتبار دامنه خود پیدا کرده اید. زیرا باعث می شود که کسی که وارد وب سایت شما شده است مدت ها از لینکی به لینک دیگر برود. ضمنا در این صورت موتورهای جست و جو وب سایت شما را راحت تر ایندکس خواهد کرد.یکی از مهم ترین راهکار ها برای بالا بردن امتیاز وب سایت شما این است که وب سایتی طراحی کنید که کاربر پسند باشد. به این صورت که ساختار ساده ای داشته باشد تا موتورهای جستجوگر گوگل راحت تر بتوانند سایت شما را ایندکس کنند.نقشه سایت به نوعی نقشه وب سایت شماست و کمک می‌کند تا موتورهای جستجو راحت تر صفحات شما را ایندکس کنند. این که دسترسی به سایت شما اسان باشد و بتوان از طریق گوشی همراه نیز وارد سایت شما شد از راهکارهای کاربر پسند شدن وب سایت شما می‌باشد.از آن جا که اعتبار دامنه می‌تواند به رشد بهتر سایت شما کمک کند پس افزایش آن موجبات موفقیت وب سایت شما در مقایسه با وب سایت های مشابه را فراهم خواهد کرد و با اطلاع از آن و افزایش آن می‌توانید سایت ها را با هم مقایسه و جایگاه سایت خود را از پیش محکم تر و قوی تر نمایید.از آن جا که اتوریتی وب سایت نشان دهنده جایگاه یک وب سایت در مقایسه با وب سایت های مشابه می‌باشد پس دانستن آن برای صاحب صفحه بسیار حائز اهمیت است.روش های گوناگونی برای مشاهده اتوریتی وجود دارد که از جمله آن ها Alexa Traffic rank و دیگری وب سایت های اینترنتی می‌باشد.عملکرد آن به این صورت است که با توجه به نوار ابزار نصب شده بر روی مرورگر ها می‌تواند بررسی نماید که از سایت های مختلف چند نفر بازدید نموده اند. وقتی شخصی جستجوی اینترنتی خود را آغاز می‌نماید، تولبار الکسا اطلاعات بازدید از هر وب سایت را به سرور مرکزی ارسال می‌نماید و به این صورت رتبه سایت اعلام می‌شود. البته الکسا تاثیری بر رتبه سایت ندارد و تنها وسیله ای برای رتبه بندی سایت است.روش دیگر مشاهده اتوریتی وب سایت استفاده از وب سایت های اینترنتی مرتبط با این موضوع است که در این زمینه طراحی شده اند. برای استفاده از این وب سایت ها ابتدا باید در سایت MOZ ثبت نام کنید و سپس از لینک اکسپلورر موز بار ( ابزار رایگان سئویی ) و قسمت تحلیل نتایج جستجو در کی ورد اکسپلورر ابزار موز استفاده کنید.سایت الکسا اعتبار سایت را در بازه عددی ۰ تا ۱۰۰ نشان می‌دهد. هر چه این دامنه عددی بیش تر باشد نشان دهنده این است که وب سایت شما دارای اعتبار بیشتری می‌باشد. ما در این جا به یک توضیح کلی درباره بازه های عددی که الکسا به شما ارائه می‌دهد خواهیم پرداخت.اگر الکسا اعتبار وب سایت شما را عددی از بین ۱ تا ۲۰ اعلام کرد نشان می‌دهد که یا شما سایت خود را تازه راه اندازی نموده اید یا مدت ها است که فعالیتی در این صفحه نداشته اید. شما می‌توانید با لینک سازی مناسب و بهره بردن از سایت های معتبر این عدد را به مرور زمان بالا ببرید و جایگاه سایت را تثبیت و تقویت نمایید.این عدد معمولا به سایت هایی تعلق می‌گیرد که فعالیت های معمولی داشته اند و گاهی لینک سازی نیز انجام داده اند.وقتی سایتی برنامه سئو و لینک سازی منظمی داشته باشد معمولا عددی که الکسا به آن می‌دهد بین ۳۰ تا ۴۰ خواهد بود و این عدد نشان دهنده یک سایت معتبر و خوب است که آن را از سایت های دیگر متمایز نموده است و در انتظار یک پیشرفت بزرگ است.وقتی سایتی دارای بازدید بالایی باشد مشخص است که اعتبار بالایی در زمینه کارهای اینترنتی دارد. معمولا این سایت ها رتبه ۴۰ تا ۵۰ از نظر الکسا خواهند داشت.این عدد نشان دهنده یک وب سایت خوب و موفق است که دارای درامد بالا در کار خود می‌باشد. معمولا چنین سایت هایی متخصصین پر قدرتی دارند که با تکیه بر تخصص آن ها سایت به این موفقیت دست پیدا کرده است.در ایران تعداد سایت هایی که رتبه آن ها ۷۰ تا ۹۰ باشد بسیار کم است. معمولا سایت های برندهای خیلی معروف و پردرامد دارای این رتبه می‌باشند.دستیابی به این سطح برای سایت های ایرانی تقریبا غیر ممکن است و معمولا تنها به کمپانی های معتبر جهان مثل گوگل و آمازون تعلق می گیرد.منبع: ATGO

منبع

Author: admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *