3 مدل رایج در طراحی مدل کسب و کار

3 مدل رایج در طراحی مدل کسب و کار

مدل کسب و کار، پایه و اساس هر کسب و کاری به شمار می آید، اما همه ما تنها از اجزای 9 گانه مدل کسب و کار که شامل بخش های مختلفی است شنیده ایم.در رابطه به چیستی مدل کسب و کار و موارد مرتبط و نحوه ساخت آن در مقاله سایت پایون به نام تدوین مدل کسب و کار صحبت شده است و امروز قرار است تنها در رابطه با 3 مدل رایج مدل کسب و کار صحبت کنیم.امروزه کسب و کار هایی که خدمات رایگان عرضه میکنند کم نیستند و همه ما میدانیم گاهی اوقات شرکت ها جهت معرفی محصولات خود، دست به عرضه رایگان میزنند و ممکن است ضرر هایی را در ابتدا متحمل شوند.در این مدل کسب و کار، اغلب شرکت ها به بخش خاصی از مشتریان، محصولات رایگن عرضه میکنند تا به مشتریانی که حاضر به پرداخت وجه هستند دسترسی پیدا کنند.در این مدل، مشتریانی که خرید میکنند، هزینه های مشتریانی که از محصول یا خدمت رایگان استفاده کرده اند را میپردازند.مدل کسب و کار باز، امری خلاقانه است و درهای خلاقیت را به روی سازمان باز میکند.اصولا خلق ارزش های پیشنهادی، به دو صورت امکان پذیر اند، یعنی ممکن است با منابع خارجی رخ دهد، یا بر اساس منابع داخلی انجام میشود.زمانی که ما تمرکز خود را بر مدل کسب و کار باز قرار میدهیم، یعنی توجه ما به منابع خارجی است تا با ایجاد بستر های داخلی خودمان، گسترش کسب و کار را قطعی کنیم.ساده تر اگر بگویم این است که، ما از نخبگان، تحقیقات بیرون سازمان، ایده های رقبا و… استفاده میکنیم.پلتفرم های چند وجهی، دو یا چند گروه مجزا و در عین حال به هم وابسته از مشتریان را گرد هم می آورد.برای مثل میتوانیم به گوگل در رابطه با این موضوع اشاره کنیم.

منبع

Author: admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *