دیدی تازه به اپلیکیشن های بانکی (قسمت اول)

دیدی تازه به اپلیکیشن های بانکی (قسمت اول)

فرض کنید می‌خواهید یک پلتفرم جامع بانکی توسعه دهید و در آن بستر خدمات خود را به مشتريان ارایه دهید. شما هم به عنوان یک بانک مشتری مدار و حرفه‌ای صدها سرویس مختلف در اختیار کاربرانتان میگذارید. اما شما نمی‌خواهید مدام باعث گیج شدن کاربر خود شوید. شما نمی‌خواهید کاربر پس از باز کردن برنامه‌ی شما با صدها منوی مختلف سروکله بزند تا آخر سر بتواند به سرویس مورد نظر خود دسترسی داشته باشد.هدف از بانکداری دیجیتال این است که مشتری شما بدون اینکه درگیر رفت و آمد به شعبه شود و یا بخواهد دقیقه‌های طولانی از وقت با ارزشش را صرف منتظر ماندن در نوبت بکند، بتواند به سرعت به خدمات مورد نظر خود دسترسی داشته باشد. اما بانکداری سنتی یک ویژگی مثبت دارد. و آن هم ارتباط مستقیم با کارمند بانک است. کارمند بانک بهتر از هر شخص دیگری می‌تواند به مشتری شما توضیح دهد که شبا چیست؟ برای انتقال وجه مورد نظر خود بهترین روش چیست؟ پایا یا ساتنا؟ کارمند بانک دقیقا می‌داند که مدارک لازم برای احراز هویت مشتری چیست؟ کارمند بانک می‌تواند در چند ثانیه شماره‌ی شبای کاربر را به او اعلام کند.حالا فرض کنید شما در خانه نشسته اید و نیاز دارید تا شماره شبای خود را برای کسی بفرستید. شما در بانک ملی حساب دارید و چند وقتی هم هست که اپ بام را نصب کرده اید.وارد اپ که می‌شوید. دریایی از امکانات و منوها جلوی شما ظاهر می‌شوند. فرض می‌کنیم که شما یک کاربر نسبتا آشنا با سیستم بانکی هستید ( که اکثر کاربران نیستند) و می‌دانید که شماره‌ی شبا احتمالا در بخش اطلاعات حساب شما قابل دسترسی می‌باشد. روی حساب کلیک می‌کنید و سپس با این منو روبرو می‌شوید. ابتدا باید از منوی پایین گزینه‌ی حساب ها را انتخاب کنیدسپس باید به شما الهام شود که چیزی که می‌خواهید در منوی (بیشتر) وجود داردسپس باید جزییات حساب را انتخاب نماییدبالاخره انتظار ها به پایان می‌رسد و می‌توانید شماره‌ی شبای خود را ببینیدبعد از آن باید برروی گزینه‌ی (بیشتر) کلیک کنید تا به صفحه اطلاعات حساب مورد نظرتان هدایت شوید و در آنجا بالاخره می‌توانید شماره شبای خود را بیابیداما اگر این پروسه در بانک طی میشد شما صرفا با یک پرسش می‌توانستید متوجه شوید که شماره‌ی شباتان چیست. درست است که نمی‌توانید همواره متصدی بانک را در جیب خود حمل کنید ولی قطعا پرسیدن یک سوال از یک انسان دیگر به مراتب از سروکله‌ زدن با این منوهای پیچیده و درهم راحت تر است. طراحان محصول هم چاره‌ای ندارند. خدمات بانکی بسیار گسترش بافته و طراحی کردن رابط کاربری ساده ای که همه چیز آن برای هر قشری از مشتریان بانک قابل درک باشد بسیار دشوار شده است. از سمت دیگری نیازهای مالی قشرهای مختلف با یکدیگر تفاوت دارند. بسیاری از مردم هیچ‌وقت به انجام یک تراکنش با سیستم ساتنا و یا پایا روی نمی‌آورند. در صورتی که این گزینه قرار است همیشه جلوی چشمشان باشد. این موضوع فقط ممکن است باعث سردرگمی آن کاربر شود.راه حل چیست؟ چگونه به یک سیستم مالی همراه جامع برسیم که کار کردن با آن برای همه راحت باشد؟‌در بخش بعدی این مقاله این موضوع بررسی می‌شود و یکی از راه های ممکن برای حل این مشکل ارائه می‌گردد.

منبع

Author: admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *