قیمت‌گذاری معکوس/منحنی تجملی

قیمت‌گذاری معکوس/منحنی تجملی

ما اغلب محصولات و سرویس‌ها را روی یک منحنی، امتیازدهی می‌کنیم.البته که صندلی در هواپیما که تخفیف خورده کوچک‌تر است اما چون ارزان است مشکلی ندارد.البته که یک تویوتا کمری نه شبیه یک پورشه است و نه حس آن را در هنگام رانندگی دارد.اما عکس این قضیه، در مورد محصولات گران قیمت صادق است. در مقایسه دو محصول لوکس،‌ بهتر بودن یکی نسبت به دیگری بر اساس گران‌تر بودن آن سنجیده می‌شود.استخدام کردن یک مکینزی ۱۰ برابر بیش‌تر از به کار گرفتن یک مشاور مکینزی سابق هزینه دارد. و در نتیجه ارزشش نیز بیش‌تر است.اسپیکرهای استریو و بسیار بزرگ ۱۵۰۰۰۰ دلاری بسیار بهتر از اسپیکرهای ۵۰۰۰ دلاری هستند (شک دارید؟).این فراتر از فهم استاندارد یک محصول لوکس است. زیرا علاوه بر قیمت بیش‌تر، این کالاهای فوق لوکس، کارایی کم‌تر و طریقه استفاده دشوارتری نیز دارند. این بخشی از دلیل مورد تقاضا بودنشان است.(و بله، این موضوع در مورد شرکت‌هایی که کالای لوکس عرضه می‌کنند مانند شرکت‌های نرم افزاری و خدمات مشاوره فناوری اطلاعات نیز صدق می‌کند).با دقت قیمت‌گذاری کنید و به نقدها با یک شک‌گرایی کنترل شده گوش فرا دهید.لینک مرجع: https://seths.blog/2021/02/the-reverse-value-luxury-curve/

منبع

Author: admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *