رایج ترین اشتباهات در محتوای تصویری

رایج ترین اشتباهات در محتوای تصویری

محتوای تصویری چیست و چرا آینده محتوا را تضمین می‌کند؟ در وهله اول باید به این سوال پاسخ داد و سپس تفاوت محتوای تصویری را با انواع محتوا مورد بررسی قرار دهیم. محتوای تصویری بیشتر در بازاریابی استفاده می‌شود و اشکال مختلف بازاریابی محتوا را براساس عناصر بصری جمع می‌کند. بازاریابی محتوای تصویری شامل موارد زیر است:تصاویراینفوگرافیکاسلایدهاویدئوهاالگوهای رفتاریگرفتن تصویر از بخش‌های یک فیلمکانال‌های معروف رسانه‌های اجتماعی مانند Snapchat ،YouTube ،Facebook ،Twitter ،Instagram ،Pinterest و Tumblr نمونه‌های بسیار خوبی از کانال‌های توزیع در استراتژی‌های بازاریابی محتوای بصری هستند.در صورت مشاهده تصویر، مغز ما اطلاعات بصری را 60000 برابر سریعتر از متن رمزگشایی می‌کند. تجسم، سریع‌تر درک می‌شود و با دریافت محتوا توسط گیرنده می‌تواند احساسات بسیار شدیدتری را برانگیزد.اضافه بار اطلاعات ایجاد شده در یک سال بیشتر از اطلاعات ایجاد شده در هزار سال قبل است. ما در اقیانوس مطالب مبتنی بر متن غرق می‌شویم.سرعت زندگی در حال افزایش است و سبک زندگی سریع در حال شکل گیری آینده ما و همچنین نحوه خواندن، یادگیری و لذت بردن از آن است. مردم وقت خواندن و اسکریمینگ را ندارند و همچنین اسکن در بسیاری از صنایع به یک قاعده تبدیل شده است. ویروسی بودن و سهولت در اشتراک گذاری مسلما اگر تصویر به همراه متن باشد، بهتر رویت می‌شود. به رشد نمایی Pinterest و Tumblr فکر کنید که کاملاً بصری هستند. تصاویر به راحتی به اشتراک گذاشته می‌شوند و بسیار بهتر از متن ساده دریافت می‌شوند.اشتباه کردن اشکالی ندارد، برای بهترین آدم‌ها هم اتفاق می‌افتد، اما انجام یک کار تکراری و تکرار انتظار نتایج متفاوت احمقانه است. در این مقاله به اشتباهات رایج در محتوای تصویری که برندها، بازاریاب‌ها و طراحان مرتکب می‌شوند و اصلاحات بالقوه‌ای که می‌توانید پیاده سازی کنید، آورده شده است.وقتی قرار است یک محتوای بصری طراحی کنیم، یا تصویری را برای محتوای خود انتخاب کنیم، چنان هیجان زده می‌شویم که دوست داریم همه چیز را به یک باره درون یک تصویر به نمایش بگذاریم. این جزء خطاهای انسانی در تصاویر است زیرا باعث خستگی چشم کاربر شده و واقعا آنچه باید را متوجه نمی‌شود.راه‌حل مشکل: همه تصاویر را در یک تصویر جای ندهید، بلکه آن‌ها را مرحله به مرحله در اختیار کاربر قرار دهید. یعنی در هر مرحله یک تصویر مرتبط را نشان دهید.صرف صحبت با مخاطبان کافی نیست. نتیجه مطلوب از محتوای تصویری است که ایجاد می‌کنید. اگر این دعوت به یک رویداد است، تماس برای اقدام، یک دکمه یا پیوندی را ارائه دهید که کاربر بتواند برای پر کردن اطلاعات بیشتر و ثبت نام در آن حرکت کند. محتوای بصری بدون اقدام (Call To Action) واضح و روشن باعث اتلاف وقت و هزینه می‌شود. بله، ممکن است برخی از اشتراک‌ها و پسندیدن‌ها را بدست آورید، اما این‌ها به ایجاد رابطه طولانی مدت کمک نمی‌کنند و دست شما خالیست زیرا هیچ اطلاعاتی از کاربر خود دریافت نکردید.این همان کاری است که برندها و بازاریاب‌های بی تجربه مرتباً انجام می‌دهند، “بیایید لایک و اشتراک بدست آوریم و تمام”. خیر. یک چرخه کامل از فروش شامل: جلب توجه، افزایش آگاهی، تأمین ارزش، گرفتن اطلاعات جذاب، تعامل، ارائه ارزش بیشتر، جلب اعتماد و وفاداری و در نهایت فروش است. شما باید یک استراتژی مشخص برای هر مرحله شامل تحقیقات کاربری، تجزیه و تحلیل رقبا و روند بازار داشته باشید.راه‌حل مشکل: هدف نهایی را با یک استراتژی مشخص کنید.کار خود را با تعیین اهداف شفاف و نتیجه مطلوب آغاز کنید. پس از آن، اطمینان حاصل کنید که مخاطبی را که به آن خدمت می‌کنید، نیازها و خواسته‌های او را بشناسید. سپس ببینید که این دو جهان به کجا برخورد می‌کنند و همگرایی ستون فقرات استراتژی شما خواهد بود که در آن تمام ارتباطات و تصاویر خود را بر پایه آن قرار می‌دهید.یک اندازه به راحتی متناسب با همه رسانه‌ها نیست. به طور شگفت آور شبکه‌های اجتماعی توسط برخی از دستورالعمل‌های کلی طراحی نشده‌اند که برای همه موارد کاربرد داشته باشند. شما باید هر بستر رسانه اجتماعی را بررسی کنید تا با محدودیت‌های مختلف در مورد قالب بندی تصویر آشنا شوید.طراحی یکبار و توزیع محتوای بصری خود در سیستم عامل‌های مختلف منجر به اشتباهات رایج در محتوای تصویری خواهد شد. تصویر مخدوش، برش خورده نادرست و با کیفیت پایین از نتایج این عملکرد است.راه‌حل مشکل: الگوها را برای هر رسانه متناسب با آن طراحی کنید.هنگامی که با محدودیت‌ها و قالب‌های بیشتری آشنا شدید، می‌توانید شروع به ایجاد الگوهای ساده کنید که به راحتی می‌توانند در آینده دوباره استفاده شوند و نه اینکه همه چیز را از ابتدا برای هر یک از آنها بارها و بارها ایجاد کنید.کیفیت بیش از کمیت احتمالاً در هر جایی استفاده می‌شود و واقعیت دارد. برای هر کمپین محتوای تصویری کیفیت را سرلوحه کار خود قرار دهید. افراد ممکن است جزئیاتی را که شما در کار خود قرار می دهید متوجه نشوند، اما قطعاً تلاش و سخت کوشی شما را درک می‌کنند که منجر به تعامل بهتر، اشتراک بیشتر و روند ساخت آسان‌تر می‌شود.راه حل مشکل: دستورالعمل‌های برندهای دیگر و شبکه اجتماعی آن‌ها را دنبال کنیدبرای ایجاد برخی استانداردهای کیفیت، با طراح خود در زمینه تجاری در مورد تعیین نوع فونت‌ها، رنگ‌ها، زبان، انواع تصویر، فاصله و غیره کار کنید.همیشه به چگونگی مشاهده محتوای شما از جمله دستگاه، مکان و حتی اطلاعات جمعیتی فکر کنید. به عنوان مثال، اینستاگرام فقط یک شبکه اجتماعی مبتنی بر تلفن همراه است که بیش از 300 میلیون کاربر دارد. راهی برای نمایش عکس در دستگاه دسکتاپ وجود دارد اما ایجاد و مصرف محتوای آن بیشتر در دستگاه‌های تلفن همراه اتفاق می‌افتد. هنگام برنامه ریزی برای کمپین بعدی محتوای تصویری، این محدودیت ها را در نظر بگیرید تا دچار اشتباهات رایج در محتوای تصویری نشوید.راه‌حل مشکل: تحلیل کنید که کجا، چگونه و چه کسی محتوای شما را می‌بیند.اگر نوجوانان را هدف قرار داده‌اید، مطمئن شوید که در مکان‌های اشتباهی به آنها دسترسی پیدا کنید، مثلاً Facebook سیستمی است که نوجوانان به سرعت آن را رها می‌کنند.یکی دیگر از خطاهای انسانی در تصاویر، این است که فقط به فکر خود باشید و برای خود طراحی کنید. حواستان را جمع کنید! اینجا با مشتری و کاربر سر و کار دارید و باید مطابق با خواسته و نیاز او دست به کار شوید. پس اصلا نباید با سلیقه شخصی خود وارد عمل شوید.راه‌حل مشکل: از مخاطبان خود سوال کنید و نظرسنجی راه بیاندازید.به سادگی از مخاطبان خود سوال بپرسید تا بفهمد چه چیزهایی را دوست دارد، چه چیزی را دوست ندارد، چه چیزی را با دوستان خود به اشتراک می‌گذارد و اگر فرصتی برای گفتگوی نزدیک با او را پیدا کردید، سعی کنید از علاقه‌مندی‌های او استفاده کنید.یک ترفند دیگر این است که داده‌ها را تجزیه و تحلیل کنید، بفهمید چه چیزی بیشتر به اشتراک گذاشته شده است، چه محتوایی توسط برندهای مشابه و رقبای شما بیشتر به اشتراک گذاشته می‌شود، توسط جمعیتی که شما هدف قرار داده‌اید و براساس داده‌ها عمل می‌کنید.وفاداری به برند در یک روز یا یک هفته شکل نمی‌گیرد، زمان لازم است تا مردم با نام تجاری شما بهتر آشنا شوند. ارزش‌ها و چشم انداز شما را بهتر درک کنند. فقط تحویل مداوم محتوای بصری با کیفیت بالا و ارائه ارزش، شما را به سطح بعدی ارتباط با مشتری می‌رساند. لطفا عجول نباشید که یکی از اشتباهات رایج در محتوای تصویری است.اشتباه رایج دیگری که برندها انجام می‌دهند، ناسازگاری است. اطمینان حاصل کنید که از سبک‌های مختلف گرافیکی، زبان و موضوعات مختلف برای حفظ ارتباط با مخاطبان خود جلوگیری کنید. گاهی اوقات این به معنای فدا کردن برخی از ایده‌های درخشان و بالقوه قابل فروش است.راه‌حل مشکل: ثابت و قابل شناسایی باشید.نیل پاتل یک راک استار بازاریابی محتوا است. فقط به این دلیل که او سال‌ها به طور مداوم روی برند شخصی خود کار کرده و اکنون محتوای مورد انتظار را ایجاد می‌کند، محتوای خود را با ایجاد فرصت‌های جدید تجاری به اشتراک می‌گذارد. نیل سبک خاصی از راهنماهای خوش بین را ایجاد کرده است که دانش او را به راحتی هضم می‌کند. یک استراتژی درخشان برای هدف گیری مجدد محتوای شما و تبدیل آن به راهنماهای بصری که به راحتی قابل شناسایی و قابل اشتراک هستند.یکی دیگر از اشتباهات رایج در محتوای تصویری، داشتن تفکرات کوتاه مدت است. کریسمس، عین نوروز و… فرصت های عالی بازاریابی است، اما در واقع ارزش برندسازی طولانی مدت ایجاد نمی‌کند. برای این مواقع خاص نامزد می‌شوید. تعداد بازدیدها و اشتراکات فقط به این دلیل که هر بار مرتبط است بالا می‌رود اما ناگهان مخاطبان هدف را از دست می‌دهید و اشتراک گذاری محتوای بصری شما متوقف می‌شود. بدترین کاری است که می‌توانید برای آسیب رساندن به برند خود انجام دهید.شما باید واقعاً به ریشه‌های کسب و کار خود پی ببرید و از اشتباهات رایج در محتوای تصویری دوری کنید. در مورد اهداف کسب و کار خود روشن شوید، مقادیر واضح، بیانیه‌های مأموریت و چشم انداز را تنظیم کنید، بنابراین به جای رسیدن به اهداف کوتاه مدت، به هدف نهایی خود نزدیک‌تر شوید.راه‌حل مشکل: استفاده از داستان سرایی و ایجاد ارزش طولانی مدتیک نمونه کامل از داستان سرایی و ارزش آفرینی طولانی مدت در محتوای بصری، نایک است. با نماد “فقط آن را انجام دهید.” و “عظمت خود را پیدا کنید.” کمپین‌هایی را راه‌اندازی می کند که علیرغم اینکه مدت‌هاست مورد استفاده قرار می‌گیرد باعث الهام بخشیدن به مردم می‌شود.اینترنت در سال 2015 به بشریت این قدرت را داده است که بیش از هر زمان دیگری محتوایی ایجاد کند. برندهایی که محتوای مشتریان خود را نادیده می‌گیرند، در کمپین‌های محتوای تصویری واقعی و بسیار قابل گفتگو که مستقیماً با طرفداران آنها به زبان خود صحبت می‌کنند، شکست می‌خورند و همین‌جاست که دچار یکی از اشتباهات رایج در محتوای تصویری می‌شوند.راه‌حل مشکل: از محتوای تولید شده توسط کاربران استفاده کنید.نظارت بر نام تجاری خود با ابزارهایی مانند Google Alerts ، SumAll ، Mention و واکنش نشان دادن به این موارد از همیشه آسان‌تر است. مهم‌ترین چیز در اینجا این است که حمایت و عشق مشتریان خود را در ایجاد روابط اصیل و نزدیک‌تر ایجاد کنید. هنگامی که شروع به مشاهده و قدردانی از حمایت طرفداران می‌کنید، بشارت دهندگان برند شما می‌شوند که به عنوان ابزار نهایی تبلیغات به شمار می‌رود.

منبع

Author: admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *