وایرال مارکتینگ چه کمکی به کسب و کار شما می کند؟

وایرال مارکتینگ چه کمکی به کسب و کار شما می کند؟

حتما برایتان این سوال پیش آمده که دقیقا منظور از وایرال مارکتینگ چیست؟ و یا یک سوال مهمتر، آیا شما به عنوان یک صاحب کسب و کار، وایرال مارکتینگ می‌تواند به کسب و کار شما کمک کند؟در بازاریابی ویروسی، زمانی که شما پستی را منتشر می‌کنید، که از جذابیت بالایی برخوردار است، توسط کاربران شبکه‌های اجتماعی منشن شده و در عرض چند دقیقه و گاها چند ثانیه مورد بازدید افراد زیادی در سراسر دنیا قرار می‌گیرد.و حتما شاهد این موضوع بوده‌اید، که روزانه مطالبی به صورت ویروسی و یا به عبارتی با سرعت نور در اینترنت پخش می‌شوند.اما واقعا چه اتفاقی می‌افتد، تا مطلبی که انتشار پیدا می‌کنید، در مدت زمان کوتاهی به گونه‌ای مورد استقبال مردم قرار می‌گیرد، که در بین مردم سر و صدای عجیبی ایجاد ‌کند؟اما آیا این اتفاق شانسی است و این موفقیت کاملات تصادفی می‌باشد؟مسلما نه.ابتدا می‌خواهم تا در مورد بازارایابی ویروسی با شما صحبت کنم و بگویم که منظور ما از این روش بازارایابی دقیقا چیست؟بازاریابی و یروسی و یا همان وایرال مارکتینگ، درست همانند یک ویروس می‌تواند به سرعت، باعث گسترش برندینگ نام تجاری و فروش محصولات شود.اما مهمترین نکته ای که در این روش بازاریابی باید به آن دقت کرد، اینست که چه کسانی قرار است تا محتوای انتشار یافته را ببینند.بستر شبکه‌های اجتماعی آماده انتشار هر گونه پستی است. به طور مثال شما می‌توانید تا به انتشار هزاران ویدئو در یوتیوب بپردازید.عمده ترین دلیلی که منجر می‌شود تا بتوانیم به راحتی به انتشار پست در شبکه‌های اجتماعی بپردازیم، سرعت و سهولتی که در اشتراک گذاری پست‌ها در شبکه های اجتماعی وجود دارد.اما آیا انتشار پست‌ها به صورت وایرال می‌تواند برای برند شما خطرناک باشد؟متاسفانه باید گفت: بلهکمپین‌های تبلیغاتی که در شبکه‌های اجتماعی شکل می‌گیرند، اگر هدفمند نباشند، ممکن است که پیام شما را به اشتباه به مخاطبان برسانند.اما از طرف دیگر اگر کمپین شما موفق شود، پیامدهای معجزه آسایی را برای نام تجاری شما در پی خواهد داشت.انتشار پیام یا پست به صورت وایرالاولین و مهمترین گام، تولید یک محتوای جذاب است. محتوایی که مورد توجه خیلی از افراد قرار می‌گیرد. این محتوا باید به قدری جذاب باشد، که افراد به صورت دیوانه وار آن را به اشتراک بگذارند.گاهی ممکن است که انتشار ویروسی یک محتوا به قدری اتفاقی باشد، که معمولا به شکل کاملا ناگهانی در بین کاربران اینترنت محبوب شود.برای انتشار ویدئوهای ساخته شده توسط برندها، معمولا از دو روش برای وایرال کردن استفاده می‌شود.روش اول: زمانی است که از همان ابتدای به نمایش درآمدن محتوای تبلیغاتی، نام برند شما به خوبی نمایش داده شده و بر آن تمرکز شود.روش دوم: معمولا نام تجاری پس از به نمایش درآمدن ویدئو و در قسمت انتهای آن نشان داده می‌شود.اما استفاده از روش بازاریابی ویروسی برای شما که صاحب یک کسب و کاری هستید، چه مزایایی دارد؟ما در ادامه به بررسی مزایای استفاده از بازاریابی ویروسی خواهیم پرداخت.کم هزینه بودن: در روش بازاریابی ویروسی، بخش زیادی از بازاریابی محتوای شما توسط کاربرانی صورت می‌گیرد، که از نظر آنها محتوای شما بسیار جذاب است.ساخت یک برند: زمانی که یک محتوای جذاب را انتشار می‌دهید، به شکل باورنکردنی می‌تواند محبوبیت زیادی در بین کاربران شبکه های اجتماعی پیدا کند. یک محتوای خوب می‌تواند تصمیم کاربران را برای انتشار آن محتوا را به سود ما عوض کند.مزایای استفاده از بازاریابی ویروسیحتما شما محصولات شرکت اپل را می‌شناسید. یکی از پر طرفدارترین محصولاتی که توسط این شرکت تولید شده، محصول آیفون X بوده که به دلیل استفاده از بازاریابی ویروسی توانست، بیش از میلیون‌ها نفر را از طریق روش های آفلاین و یا آنلاین جذب خود کند.اپل قبل از اینکه محتوای خود را در شبکه های اجتماعی انتشار دهد، یک فیلم سلفی از آیفون X منتشر کرد.و کاربران بعد از انتشار این فیلم، شروع به نظردادن کردند.به عنوان مثال یکی از آنها گفته بود که این محصول جزء زیباترین چیزهایی است که من تا کنون دیده ام.از این رو این محصول بعد از ورود به بازار جزء پر فروش‌ترین محصولاتی بود که در آن دوره فروخته شد.بهتر است قبل از اینکه بخواهید تا برای برندینگ محصولات یا خدمات خود از بازاریابی ویروسی استفاده کنید، خطرات و مزایای آن را در نظر بگیرید، سپس اقدام کنید.

منبع

Author: admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *