لطفا گران باشید و تخصصی تولیدمحتوا کنید.

لطفا گران باشید و تخصصی تولیدمحتوا کنید.

شبکه‌های اجتماعی و فراگیری اینترنت نه تنها سبک جدیدی از زندگی را برایمان به ارمغان آوردند بلکه تعریف جدیدی هم از کسب و کار و تبلیغات ارائه دادند که منجر به ایجاد شغل‌های جدیدی شد.تولید محتوا یکی از این شغل‌های جدید و شاید مهم‌ترین آن‌ها باشد که برای هر کسب و کار نیازی ضروری به حساب می‌آید. هر چیزی که در شبکه‌های اجتماعی می‌بینید و ممکن است با دیگران به اشتراک بگذارید، محتواست. محتوا می‌تواند مفید یا مضر، ولی حتما باید جذاب و هدفمند باشد و البته که هر چیز جذاب و هدفمندی لزوما ارزشمند هم نیست.با ورود کسب و کارها به شبکه‌های اجتماعی و آغاز به کار مشاغل اینترنتی شکل جدیدی از تبلیغات به راه افتاد. در این روند جدید، برای اینکه مشتری را جذب کنید و سپس به او محصول یا خدمتی را بفروشید، قبل از هر چیز باید توجهش را به خودتان جلب می‌کردید. اینجا بود که محتوا، مهم‌ترین امکان جلب توجه و جذب مشتری شد. پس کسب و کارها و صاحبین مشاغل شروع به استخدام تولیدکنندگان محتوا کردند.تولیدکننده محتوا که قبل از هر چیز، خودش هم یک مصرف کننده محتوا در دنیای اینترنت است باید برای وبلاگ، سایت، اینستاگرام، توئیتر، کانال تلگرام و… محتوای جذاب آموزشی، تبلیغاتی، طنز و سرگرم کننده متنی، صوتی، ویدئویی و… تولید کند تا با افزایش تعداد دنبال کنندگان و متقاعد کردن آن‌ها، فروش و درآمد بیشتری را نصیب کسب و کار کند.تولیدکننده محتوا براساس مدیایی که در آن تولید محتوا می‌کند نیاز به مهارت‌هایی دارد. مثلا تولیدکننده‌ محتوای متنی که برای وبلاگ، مقاله می‌نویسد قبل از هر چیزی باید اهل مطالعه، سرچ در گوگل، خلاق و دارای مهارت‌های نویسندگی و اصول نگارشی باشد. همچنین باید نکاتی در مورد سئو و رتبه بندی سایت‌ها در گوگل بداند. هر روز نیاز به تولیدکننده محتوا بیش از پیش می‌شود، بر تعداد آگهی‌های استخدام تولیدکننده محتوا افزوده می‌شود و مشاغل بیشتری متوجه اهمیت جایگاه محتوا در سودآوری‌شان می‌شوند.اما اگر با چندتایی از این کسب و کارها به مرحله مصاحبه برسید و دیدگاهی را که نسبت به تولیدکننده محتوا دارند مورد بررسی قرار دهید، خواهید فهمید که آن‌ها تولیدکننده محتوا را نه یک شخص که قرار است کار خلاقه انجام دهد، بلکه رباتی تصور می‌کنند که قرار است با کمترین هزینه هر نوع محتوایی را در هر قالبی که مدنظر دارند تولید کند تا بیشترین میزان فروش و سود نصیبشان شود.صاحبان مشاغل اینترنتی از تولیدکننده محتوا انتظار دارند با کمترین(شما بخوانید تحقیرکننده‌ترین) هزینه، مجموعه‌ای از مهارت‌ها و تخصص‌ها داشته باشد که هر کدام مانند فتوشاپ و تدوین نیاز به شخصی دارد که به صورت تخصصی در آن مهارت فعالیت کرده و آموزش دیده باشد.نتیجه این طرز فکر و عمل منجر به خواهد شد؟نتیجه را با یک سرچ ساده اینترنتی می‌توانید تماشا کنید. سایت‌هایی با مقاله‌هایی هفتصد تا هزارکلمه‌ای که یا کپی دست چندم مقاله سایت‌های دیگرند یا ترجمه سایت‌های خارجی هستند. کسب و کاری که برای هر کلمه تولید محتوای متنی خلاقانه، کلمه‌ای نهایت 100تومان(صد تا تک تومنی) در نظر دارد و انتظار دارد تولیدکننده‌اش فتوشاپ، وردپرس، تدوین، زبان انگلیسی در سطح آیلتس و هزاران مهارت دیگر را بلد باشد، نباید انتظار خاصی از نتیجه کار داشته باشد.مقصر اصلی کیست؟مقصرهای اصلی، تولیدکنندگان محتوا هستند که هنوز متوجه اهمیت شغل و مهارت خودشان نیستند. تولیدکننده محتوا باید حیطه تخصصی خودش را مشخص کند تا بتواند محتوایی خلاق، جدید، جذاب و با کیفیت بالا تولید کند. باید در زمینه‌ای که می‌خواهد به تولید محتوا بپردازد، ساعت‌ها و حتی روزها مطالعه داشته باشد، باید چندین و چند بار محتوای خود را اصلاح یا بازنویسی کند، باید تمامی اطلاعات لازم درباره محصول و کسب و کاری که برایش تولیدمحتوا می‌کند را بارها مورد بررسی و تحقیق قرار دهد و باید آنقدر درآمد خوبی داشته باشد تا مجبور نباشد روزی ده ساعت پشت میز و لپتاپ بنشیند و در حالی که دارد از کمردرد به خودش می‌پیچد، چندیدن مقاله سطحی با موضوعات مختلف را برای کسب و کارهای مختلف تولید کند که واقعا هیچ ارزش محتوایی ندارند.

منبع

Author: admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *