انواع تبلیغات کلیکی

انواع تبلیغات کلیکی

انواع تبلیغات کلیکیتبلیغات کلیکی یا PPC تبلیغات آنلاینی هستند که هزینه‌ی آنها براساس تعداد کلیک کاربران بر روی آنها محاسبه می‌شود. انواع مختلفی از تبلیغات کلیکی وجود دارد که نحوه‌ی عملکرد همه‌ی آنها مشابه است.تبلیغات کلیکی یک راه فوق‌العاده برای دستیابی به اهداف شما است. نتایج تحقیقات نشان داده که کاربرانی که از طریق تبلیغات کلیکی به وب‌سایت شما وارد می‌شوند نسبت به کاربران وارد شده از نتایج جستجوی طبیعی 50% مشتاق‌تر به کالا و خدمات ارائه شده در وب‌سایت شما هستند. در ادامه با پلتفرم بومران همراه باشید.موتورهای جستجوتبلیغات موتورهای جستجو، یکی از شناخته‌شده‌ترین انواع تبلیغات است که در صفحه‌ی نتایج موتورهای جستجو نمایش داده می‌شود. این تبلیغات در بالا یا پایین صفحه‌ی نتایج جستجو، با عبارت “ad” علامت ‌گذاری شده‌اند. این تبلیغات صرفا متنی بوده و امکان استفاده از تصویر را ندارند. نرم‌افزار google ad به شما می‌کند تا تبلیغ مورد نظر خود را تولید کنید.برای ایجاد یک تبلیغ در موتورهای جستجو مانند گوگل، قبل از هرچیز باید کلمه‌ی کلیدی مدنظر خود را مشخص کنید. این کلمه معرف موضوع تبلیغ شماست و باعث می‌شود تا تبلیغ شما در در نتایج جستجوهای مرتبط دیده شود.از آنجایی که هزینه‌ی تبلیغات موتورهای جستجو براساس تعداد کلیک‌های انجام شده بر روی آن محاسبه می‌شود. باید کلمه کلیدی را به گونه‌ای انتخاب کنید که مستقیما شما را به مخاطبان هدفتان مرتبط کند. بر همین اساس استفاده از کلمات کلیدی بلند(long tail key words) پیشنهاد می‌شود. این کلمات با توضیح بیشتر در مورد موضوع کاری شما، منجر به ارتباط بهتر بین شما و مخاطبانتان می‌شود..با مشاور بازاریابی دیجیتال بومران نیز میتوانید از خدمات بهره مند شوید.تبلیغات نمایشییکی دیگر از انواع تبلیغات کلیکی، تبلیغات نمایشی است. این تبلیغ در سایت‌های مرتبط با کسب و کار شما قابل نمایش است. تبلیغات نمایشی قابلیت تنظیم در فرم متنی و تصویری را دارا هستند. شما می‌توانید وب‌سایت‌هایی را برای نمایش تبلیغات خود انتخاب کنید که بیشتر گروه مخاطبان هدف شما از آن بازدید می‌کنند.تبلیغات نمایشی نیز پروسه‌ای مشابه سایر تبلیغات کلیکی طی می‌کنند. تنها تفاوت آنها در تایید تبلیغ توسط گوگل است. برای بدست آوردن این تایید اطلاعات ارائه شده درGoogle’s ad image requirements را دنبال کنید.تبلیغات نمایشی بیشتر از این جهت مورد توجه‌اند که مخاطبان را با نام برند شما آشنا می‌کنند. نمایش این تبلیغات در وب‌سایت ‌های مرتبط با کسب و کار شما موجب می ‍‌‌شود تا افراد علاقه‌مند با برند شما به صورت غیرمستقیم آشنا شوند. به این ترتیب اگر حتی بر روی تبلیغ شما کلیک نکنند، نام تجاری شما را به خاطر خواهند سپرد و در جستجوهای بعدی در صورت مشاهده این نام، به وب‌سایت شما خواهند کرد. در واقع تبلیغات نمایشی پیش زمینه‌ای برای افزایش کلیک بر روی تبلیغات موتورهای جستجو هستند.در سایت استخدام فریلنسر پروژه تبلیغاتی برون سپاری کنید.شبکه‌های اجتماعیتبلیغات شبکه‌های اجتماعی یا social media ad’s یکی دیگر از انواع تبلیغات کلیکی است. به کمک این تبلیغات با کاربران شبکه‌های اجتماعی مختلف نیز مرتبط می‌شوید.برای شروع باید پلتفرم مورد نظر خود را انتخاب کنید. Instagram، twitter، Facebook ،LinkedIn وpinterest از جمله‌ی مشهورترین پلتفرم‌های موجود هستند. این پلتفرم‌ها نسبت به سایر پلتفرم‌های موجود قابلیت ارتباط بیشتری با مخاطبان دارند و بیشتر مورد استقبال عموم قرار گرفته‌اند. برای انتخاب پلتفرم باید بدانید مخاطبان هدف شما بیشتر از کدامیک استفاده می‌کنند.یکی از قابلیت‌های شگفت‌انگیز تبلیغات شبکه‌های اجتماعی، انتخاب مخاطبان هدف است. برای مثال فیسبوک براساس موقعیت جغرافیایی، سن، جنسیت، رفتار کاربرد ، میزان تحصیلات و علاقه‌مندی مخاطبان را دسته‌بندی می‌کند. برای انجام پروژه در منزل در سایت عضو و از اینجا وارد سایت شوید.تبلیغات ریمارکتینگبخش قابل توجهی از افرادی که برای اولین بار وارد وب‌سایت شما می‌شوند، به سرعت تصمیم به خرید نمی‌گیرند. معمولا این افراد با جمع آوری اطلاعات در مورد شما و سایر برندها در نهایت تصمیم نهایی خود را می‌گیرند. این بازدیدکنندگان که تعداد آنها کم نیست به منزله‌ی موقعیت از دست رفته برای هر کسب و کار محسوب می‌شوند.برای راه‌اندازی این تبلیغات نیازمند استفاده از کدهای ری‌مارکتینگ گوگل هستید.که تحت عنوان tracking pixel نیز شناخته می‌شوند. اگر کمپین Google PPC ad را فعال کرده باشید به سادگی می‌توانید این کدها را به آن اضافه کنید.با قراردادن این کدها بر روی صفحات مختلف وب‌سایت خود می‌توانید مسیری را که بازدید کننده در وب‌سایت شما طی می‌کند را به خوبی رصد کنید . به این ترتیب متوجه خواهید شد که کدام محصول یا خدمات بیشتر مورد توجه آنها بوده است.با کسب اطلاعات در مورد افراد و واکنش‌های آنها در وب‌سایت، آنها را در گروه‌های مختلف دسته‌بندی کنید. این دسته‌بندی باید بر اساس رفتار افراد در وب‌سایت شما باشد. برای مثال افرادی که از محصولات صفحهA بازدید کرده‌اند.تبلیغات فروشگاهی گوگلتبلیغات فروشگاهی گوگل یکی دیگر از انواع تبلیغات کلیکی هستند که به مخاطبان کمک می‌کنند تا محصولات شما را پیدا کنند. این تبلیغات به فرم اسلایدی در بالای صفحه‌ی جستجو نمایش داده می‌شوند و شکل محصول و قیمت آن را به اطلاع مخاطب می‎‌رسانند.برای استفاده این تبلیغات باید در حساب کاربریgoogle ad خود کمپین جدید تحت عنوانshopping ایجاد کنیددر این تبلیغ شما اطلاعات مختصری را در مورد محصولات خود در اختیار مخاطب قرار می‌دهید. این اطلاعات شامل تصویر محصول، قیمت و نام برند شماست. در صورت تمایل می‌توانید اطلاعات بیشتری مانند میزان تخفیف ارائه شده برای این محصول، رتبه بندی(ستاره) و پیشنهادات ویژه مانند ارسال رایگان را نیز اضافه کنید.تبلیغات فروشگاهی گوگل یکی از تاثیرگذارترین تبلیغات کلیکی است. اطلاعات ارائه شده در این تبلیغ دقیقا شامل موارد حائز اهمیت برای مشتریان می‌شود. به همین علت کسانی روی این تبلغات کلیک می‌کنند که به احتمال زیاد خریدار محصول شما خواهند بود.

منبع

Author: admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *