ُسئو محتوا چیست؟ ( 0 تا 100 سئو محتوا )

ُسئو محتوا چیست؟ ( 0 تا 100 سئو محتوا )

محتوا یکی از قوی‌ترین نشانه‌های رتبه‌بندی گوگل است. اصول سئو برای تولید محتوا اصول ساده‌ایست که با رعایت همین اصول می‌توانید از بسیاری از رقبای خود پیشی بگیریدسئو محتوا از اولین و اصولی ترین مباحث سئو می باشد که هر مدیر سایت می بایست دارای اطلاعات کافی نسبت به آن باشد. منظور از سئو محتوا، انتخاب عنوان مناسب و نوشتن بهینه مطالب سایت می باشد، به گونه ای که بیشترین رتبه را بتوان در موتورهای جستجو کسب کندمنظور از سئو محتوا چیست ؟با کلیک بر اینجا و گوش کردن پادکست زیر دید جامعی نسب به این موضوع پیدا می کنید.کلمه کلیدی; ستاره قطبی سئوکارانوقتی قصد رفتن به مسافرت دارید ، ولی نمیدانید مقصدتان کجاست ، چگونه متوجه درست رفتن یا اشتباه رفتن راه میشوید؟!اولین قدم برای سئو محتوا، انتخاب کلمه کلیدی است.در این بخش به توضیح بخش های مختلف و اصطلاحات مختلف مربوط به کلمات کلیدی میپردازیم تا ادامه بحث را کامل تر درک کنید و بتوانید استفاده کنید.کلمه کلیدی چیست؟کلمات کلیدی همان عباراتی هستند که کاربران آن را در موتورهای جستجو وارد می کنند تا محتوای مد نظر خود را بیابند. در واقع کلمه‌ کلیدی همان خواسته و علاقه‌مندی‌ کاربران است که در موتورهای جستجو search می شود.برای مثال به طور کلی ما قصد داریم با کلمه کلیدی “سئو” در گوگل رتبه بگیریم.عبارت کلیدی چیست؟عبارت کلیدی یا Key Phrase به کلمات کلیدی چند سیلابسی گفته میشود.برای مثال ما در این مقاله قصد داریم با عبارت “سئو محتوا” یا “تولید محتوا سئو شده” رتبه بگیریم.لانگ تیل کیورد (Long Tail Keyword) چیست؟وقتی تعداد سیلابس های Key Phrase از 3 تا بیشتر میشود، آن کلمه کلیدی لانگ تیل کیورد محسوب میشود.در نگاه اول از نظر کسانی که پروژه سئو انجام نداده اند، لانگ تیل کیورد ها خوب نیستند و کلمات کلیدی خیلی بهتر هستند.چون که قاعدتا کلمه “سئو” از “آموزش سئو محتوا” کمتر سرچ میشود.اما در همین مقاله ما روی لانگ تیل “آموزش سئو محتوا” در کنار عبارت “سئو محتوا” کار میکنیم.تا شانس بیشتری برای نتیجه گرفتن در رتبه های برتر گوگل را داشته باشیم.کلمات کلیدی LSI چیست؟(LSI (Latent Semantic Indexing به کلماتی گفته میشود که با یک مفهوم یا عبارت خاص ارتباط معنایی دارد.برای مثال فرض کنید سایتی سینمایی میخواهد برای سریال قورباغه مقاله ای بنویسد ، برای این کارLSI های ان چه کلماتی هستندهومن سیدیسریال نمایش خانگینوید محمد زاده و …یا فرض کنید در حال سئو یک صفحه هستید و میخواهید با کلمه “ماتریکس” رتبه بگیرید.شما قرار است در آن صفحه در مورد “فیلم” ماتریکس صحبت کنید نه ماتریکس در ریاضی…در اینجا موتور جستجوی گوگل برای اینکه بفهمد منظور صفحه فیلم ماتریکس است نه ماتریکس در ریاضیات از lsi ها کمک میگیرد.GOOGLE صفحه را بررسی میکند و وقتی که در آن صفحه عبارت هایی مثل فیلم ، کیانو ریوز ، نئو و … را میبیند متوجه میشود که این یک صفحه در مورد فیلم ماتریکس است و با عبارت های مرتبط به شما رتبه میدهد.آیا LSI، همان کلمات مترادف است؟خیلی از افراد کلمات کلیدی LSI را با کلمات مترادف یکی میدانند. اما واقعیت این است که LSI چیزی فراتر از مترادف است.هر کلمه ای که شما به عنوان یک KEYWORD در نظر میگیرید، در واقع بخش کوچیکی از یک دایره بزرگ از کلمات کلیدی مرتبط است. زمانی از LSI استفاده کردید که وارد این دایره شوید و کلمات مرتبط دیگر این دایره هم در متن وارد کنید.چگونه کلمات کلیدی و lsi ها و لانگ تیل ها را پیدا کنیم؟روش های مختلفی برای استخراج عبارات کلیدی که کاربران شما سرچ میکنند وجود دارد.به این کار Keyword Research یا تحقیق کلمات کلیدی گفته میشود.در جلسه دوم دوره +70 ساعته سئو( مگاسئو) ، ما بیش از 5 روش و ابزار مختلف برای تحقیق کلمه کلیدی معرفی میکنیم، و به طورقدم به قدم و عملی تحقیقات کلمات کلیدی میکنیم.بروزرسانی محتوا های قدیمی چگونه می تواند در رتبه سایت شما تاثیر بگذارد؟وقتی که یک سایت پر از محتواهای سئو نشده دارید ، باید اول به آپدیت محتواهای قبلی بپردازیدنه اینکه تولید محتوا را متوقف کنید، بلکه سرعت تولید محتوا را کاهش و بروز رسانی محتواهای سایت را افزایش دهید و با این کار قدرت بی نظیری را به سمت سایت خود روانه کنیدمزیت های آپدیت محتوابا بروزرسانی محتوا ها هم از شر زامبی پیج های خلاص می شویدبا هزینه کمتری و سرعت بیشتری رتبه میگیریدمحتواهای کم کیفیت و کم ارزش شما کمتر شده و با کیفیت ها افزایش می یابد (در نتیجه به برندینگ شما هم کمک میشود)زامبی پیج چیست؟صفحات زامبی، صفحاتی هستند که نه کاملا غیر قابل استفاده‌اند و نه کاملا قابل استفاده‌اند. در حقیقت Zombie Pages ، صفحات و محتواهایی بلا استفاده‌ای هستند که در میان محتواهای فعال باعث می شوند قدرت محتواهای خوب نیز از بین برود. به طوری که نمی گذارند مطالب با ارزش سایت در صفحه اول گوگل یافت شوند.اگر دوست دارید بیشتر درباره زامبی پیج ها بدانید، توصیه میکنم مطلب کاملی که در این رابطه در اینستاگرام فرین رفتیم را از اینجا دنبال کنیدپیدا کردن گپ محتوااقیانوس آبی معمولا در حوزه کسب و کار به کار میرودشناسایی جاهای خالی بازار که رقابت انچنانی ندارددر تولید محتویا سئو شده هم ما میتوانیم نقاط گپ و خالی را شناسایی و بدون رقابت رتبه بگیریماول از همه یک توضیح کوتاه در مورد اقیانوس آبی از سایت متمم را با هم مرور کنیم:اقیانوس های آبی، همه‌ی صنایعی هستند که امروز وجود ندارند و طبیعتاً فضای بازارهای آنها نیز ناشناخته است.در چنین اقیانوس‌هایی، تقاضا باید ایجاد شود. چون هنوز تقاضایی وجود ندارد که کسب و کارها برای تصاحب سهم زیادتری از آن، با هم رقابت کنند.در اینجا قصد داریم همین استراتژی را در تولید محتوای سئو شده استفاده کنیم.یعنی به جای اینکه همیشه سعی کنیم محتواهایی را تولید کنیم که رقابت شدیدی در سئو آنها وجود دارد ، به تولید محتوا بر روی عبارات کلیدی متمرکز شویم که رقابت کمتری در آن ها وجود دارد..تولید محتوای سئو شدهروش های زیادی برای تولید محتوا وجود دارد همچنان که خود محتوا نیز از تنوع زیادی برخوردار استاول باید به این مسئله بپردازیم که محتوای سئو شده چیست ؟بعد از بروزرسانی محتواهای زامبی نباید تولید محتوا را متوقف کنیدبرای اینکه در نتایج سرچ موتور جستجوی گوگل ، با عبارات بیشتری رتبه بگیرید نیاز به عبارات کلیدی بیشتر و در نتیجه نیاز به تولید محتواهای سئو شده بیشتری داریدبه همین منظور در اینجا به نکات مهم در آموزش تولید محتوا و سئو میپردازیممراحل تولید محتوای سئو شدهتصمیم درست درباره انتخاب کلمه کلیدی هدفقبل از اینکه شروع به فکر کردن درباره تولید محتوا بکنید، باید ابتدا دست به تحقیق کلمات کلیدی برای سایت خود بزنید و کلمات کلیدی اصلی فرعی مناسب را انتخاب کنید ، به جرئت میتوان گفت این یکی از مهمترین قدم ها است.نوشتن یک عنوان جذاب و حاوی کلمه کلیدی (جذاب یعنی مثلا شامل عدد – تاریخ – عبارات جذاب مثل رایگان ، جامع ، دانلود ، ویدیو، تر و ترین و …)دقت کنید که می بایست از کلمات کلیدی اصلی صفحه در عنوان و هدینگ H1 آن استفاده کنیداز اهمیت استفاده از lsi ها در متن غافل نشوید!ایجاد URL حاوی کلمه کلیدی (فارسی یا انگلیسی بودن یو ار ال تفاوتی ندارد.)داشتن تگ H1 و H2 جذاب و حاوی کلمات کلیدی (H1 میتواند با تگ تایتل یکی باشد)از کلمات کلیدی اصلی در قسمت های ابتدایی محتوا استفاده کنیدنوشتن محتوای با کیفیت جامع و کامل شامل بخش های مختلفی که نیاز کاربر را برآورده کند تا به صفحه دیگری مراجعه نکند (برای این منظور عبارت کلیدی خود را در گوگل سرچ کنید و صفحه سایت های صفحه اول گوگل را باز کنید . چیزهایی که رقبا در صفحه یک پوشش داده اند را پوشش دهید )

منبع

Author: admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *