تبلیغات همسان چیست؟

تبلیغات همسان چیست؟

در حال حاضر انواع و اقسام تبلیغات وجود دارد و از سوی کسب و کارهای مختلف برای جلب و جذب مشتری مورد استفاده قرار می‌گیرد. در حال حاضر وارد هر سایتی که می‌شویم (مخصوصاً سایت‌های خبری) پر از تبلیغات کوچک و بزرگ و رنگارنگ هستند ولی دیگر مشتریان توجه چندانی به آن‌ها ندارند؛ چون می‌دانند که این نوع از تبلیغات هیچ کمکی به آن‌ها نمی‌کند. در این بین یک سری از افراد کاردان و متخصص به این نتیجه رسیدند که تبلیغات برای اثربخشی به همسان‌سازی نیاز دارند و راهکار جدید خود را « تبلیغات همسان یا تبلیغات نیتیو » نام‌گذاری کردند.درواقع مشتریان به حالتی جدید به نام نابینایی نسبت به بنرهای تبلیغاتی (Banner Blindness) رسیده‌اند و وقتی بنرهای تبلیغاتی را در سایت‌ها می‌بینند، توجه چندانی به آن ندارند. متخصصان و تحلیلگران پس از بررسی این وضعیت به راهکاری به نام تبلیغات همسان (Native Advertising) رسیده‌اند که واقعا راهگشا و کاربردی است و در صورتی که به درستی مورد استفاده قرار گیرد، می‌تواند مشکل را به صورت کامل حل کند.در سال‌های اخیر مفهومی به نام دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال مطرح شده و از نظر فراگیری عملکرد بسیار خوبی داشته است؛ زیرا بسیاری از کسب و کارها به این نتیجه رسیده‌اند که واقعاً به این نوع از بازاریابی نیاز دارند. بازاریابی دیجیتال در واقع استفاده از اینترنت، رسانه‌های اجتماعی، موتورهای جستجو و سایر کانال‌ها برای دسترسی به مشتریان و مصرف کنندگان است.یکی از بخش‌های اصلی این نوع از بازاریابی، تبلیغات است. تبلیغات در سال‌های اخیر در سایت‌های مختلف به خصوص سایت‌های عمومی (این سایت‌ها در مورد هر چیزی مطلب منتشر می‌کنند) خیلی پررنگ شده و همین موضوع باعث شده که دیگر تبلیغات و بنرهای تبلیغاتی چندان به چشم مخاطب نیاید و امروز با مشکلی به نام نابینایی نسبت به بنرهای تبلیغاتی مواجه شویم. در واقع تبلیغات به قدری زیاد شده که چشم مخاطب به آن‌ها عادت کرده و توجه چندانی به آن‌ها نمی‌کند.مشکل نابینایی نسبت به تبلیغات سبب شد که متخصصان بازاریابی به این فکر بیفتند که نوع جدیدی از تبلیغات را مطرح کنند و ارائه دهند. برای این دغدغه هیچ راهکاری بهتر از تبلیغات همسان (Native Advertising) نیست. در ادامه تعریفی از این نوع تبلیغات ارائه شده است:” تبلیغات همسان، دسته‌ای از تبلیغات است که از نظر ظاهر، شکل، فرم، ساختار و محتوا کاملاً با پلتفرمی که در آن منتشر می‌شود، همخوانی و سازگاری دارد و به همین خاطر است که کاربر در همان نگاه اول متوجه تبلیغاتی بودن آن نمی‌شود و آن را نادیده نمی‌گیرد. تبلیغات همسان با سایر نقاط سایتی که در آن‌ها منتشر می‌شود، همخوانی دارد و از این رو است که کاربر خیلی راحت‌تر به این نوع از تبلیغات اعتماد می‌کند و حاضر است توجه خود را صرف آن کند.”تمرکز تبلیغات همسان بر تجربه کاربری است. بسیاری از کاربران تبلیغات را پوچ و بی‌فایده می‌انگارند ولی تبلیغات نیتیو با سایر انواع تبلیغات دیجیتال (مثل تبلیغات بنری) متفاوت است؛ زیرا از نظر محتوا غنی‌تر و پربارتر است. این نوع از تبلیغات اصلاً قرار نیست در بالای یک صفحه وب یا در حاشیه آن قرار گیرد؛ چون این نوع از تبلیغات با تمام بخش‌های دیگر سایت از نظر ظاهر، احساس و کارکرد شباهت و همخوانی دارد.تبلیغات همسان دارد روز به روز محبوب‌تر و معروف‌تر می‌شود و جای خود را در دل سایت‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی باز می‌کند. مجموعه پژوهشی فوربز به این نتیجه رسیده است که تبلیغات نیتیو می‌تواند قصد خرید کاربران را 18 درصد افزایش دهد.گاهی یک سری از سایت‌ها مانند فوربز، محتواهایی به نام محتوای اسپانسرشده (Sponsored Content) در بین سایر محتواهای معمولی خودشان دارند. نام دیگر این محتواها، تبلیغات درون محتوایی است. یک صفحه در رسانه اجتماعی اینستاگرام را در نظر بگیرید که در بین پست‌هایی که منتشر می‌کند، برای یک کسب و کار یا محصول هم تبلیغ می‌کند. این نوع از تبلیغات هم نوعی تبلیغات همسان است.یکی از انواع اصلی تبلیغات همسان، تبلیغات پولی در موتورهای جستجو(مثل گوگل ادوردز) است. با پرداخت مبلغی مشخص گوگل شما را در یم کلمه کلیدی خاص در رتبه اول قرار می‌دهد. تبلیغات در موتورهای جستجو خیلی خوب جواب می‌دهد و به مشتریان کمک می‌کند که بتوانند محصول خود را بهتر و راحت‌تر انتخاب کنند. جالب است که این نوع از تبلیغات نیتیو خاص و منحصر به فرد نیست و نتایج جستجو را ارگانیک و طبیعی جلوه می‌دهد.یکی دیگر از انواع تبلیغات همسان یا نیتیو، ویجت‌های پیشنهادی است که در سایت‌ها، شبکه‌های اجتماعی و نتایج صفحات جستجوی گوگل دیده می‌شود. این ویجت‌ها در قالب تبلیغاتی که در کنار صفحه وب وجود دارد یا در پایین مقاله دیده می‌شود. معمولاً این ویجت‌ها، محتواهایی را به شما پیشنهاد می‌دهند که ممکن است بپسندید و دوست داشته باشید.ما در همیار آکادمی به طور کامل تبلیغات همسان را معرفی کرده ایم که با مراجعه به صفحه تبلیغات همسان چیست؟ می توانید آن را مطالعه کنید.

منبع

Author: admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *