۹ مورد از مهارت‌های مدیریت تیمی موثر برای سال جدید

۹ مورد از مهارت‌های مدیریت تیمی موثر برای سال جدید

شکل ۱: مهارت‌های مدیریت تیمی
منتشر‌شده در: teambuilding به تاریخ ۳ مارس ۲۰۲۱ لینک منبع: 9 Examples of Effective Team Management Skills for 2021مهارت‌های مدیریت تیم ویژگی‌هایی هستند که به رهبران در هدایت موثر گروه‌ها کمک می‌کنند. مهارت‌های نمونه شامل هوش هیجانی، ارتباط و تصمیم‌گیری هستند. این ویژگی‌ها مدیران را قادر می‌سازد تا کارمندان را با همدلی، منطق و اعتماد به نفس راهنمایی کنند.رهبران می‌توانند این مهارت‌ها را با خواندن کتاب‌های مدیریت، کتاب‌های رهبری و کتاب‌های مدیریت پروژه بهبود بخشند.این مقاله شامل موارد زیر است:مهارت‌های مدیریت تیممهارت‌های مدیریت عملکردمهارت‌های مدیریت تیمی عملکرد متقابلمهارت‌های مدیریت تیم فروشمهارت‌های نرم مدیریت تیمو قدرت‌های عالی یک رهبر فوق‌العاده.این هر چیزی است که باید بدانید.در اینجا فهرستی از توانایی‌ها آورده شده است که همه مدیران باید بر آن‌ها مسلط شوند تا از پتانسیل واقعی تیم‌ها بهره‌برداری کرده و به هماهنگی گروهی دست یابند.تفویض اختیارات یا قدرت یکی از مهم‌ترین مهارت‌های مدیریت تیم است. نقش یک رهبر یافتن بهترین افراد برای یک شغل و استفاده موثر از هر همکار است. در حالی‌که موفقیت فردی کارمندان حول محور عملکرد شخصی است، موفقیت مدیر منوط به این است که اعضای تیم را پاسخگو بداند، و با این حال به آن‌ها برای انجام کارشان اعتماد کند.مدیریت خرد زمانی رخ می‌دهد که مدیران برای واگذاری کنترل به هم‌تیمی‌هایشان تلاش می‌کنند. هنگامی که رهبران به طور مداوم وظایفی که کارکنان قادر به رسیدگی به آن‌ها به تنهایی هستند را بررسی یا اجرا می‌کنند، اعتماد به نفس و روحیه کارکنان کاهش می‌یابد. لازم به ذکر نیست که وظایف رهبری اغلب در این فرآیند نادیده گرفته می‌شوند. در‌حالی‌که مدیر وظایف ساده را کامل می‌کند، هیچ‌کس وظایف سطح بالاتر مانند تجزیه و تحلیل داده‌ها و ارزیابی پیشرفت، ارزیابی و مربیگری کارکنان، و تصمیم‌گیری‌های اجرایی که به نفع تیم هستند را انجام نمی‌دهد. علاوه بر این، تلاش برای انجام هر کاری یک دستورالعمل مطمئن برای فرسودگی شغلی است.مدیریت تیم نیاز به تغییر در طرز فکر، از یک بازیکن در زمین به یک مربی برای هدایت بازی دارد. رهبران ماهر نقاط قوت و ضعف هم‌تیمی‌هایشان را شناسایی می‌کنند، حجم کار را ارزیابی می‌کنند و وظایف را بر اساس آن میان اعضای تیم تقسیم می‌کنند. در صورت لزوم، مدیران تیم می‌توانند با پیشرفت پروژه مجددا نقش خود را ایفا کنند، اما برای هر عضو تیم مهم است که وظایف روشن و حجم کار کافی را دریافت کند.شاید مطالعه مقاله 10 ابزار برای کمک به هر فریلنسر برای بهره‌وری و کسب درآمد بیشتر برای شما مفید باشد.مدیران افراد با افراد با پیش‌زمینه‌های مختلف، سطوح مسئولیت و شخصیت‌ها به صورت روزانه ارتباط برقرار می‌کنند. این تماس‌ها از هم‌تیمی‌ها گرفته تا مدیران اجرایی گرفته تا فروشندگان و مشتریان را در برمی‌گیرد. داشتن بهره عاطفی بالا و همدلی استثنایی، مدیران را قادر می‌سازد تا موقعیت‌ها را با وقار و شکوه‌ و با اطمینان از احترام متقابل هدایت کنند.هوش هیجانی یکی از محوری‌ترین مهارت‌های نرم مدیریت تیم است. هوش هیجانی که به عنوان توانایی شناسایی دقیق و پاسخ به بیان احساسات تعریف می‌شود، رهبران را در تعامل با همکاران هدایت می‌کند.مهارت‌های عاطفی قوی از تعارض جلوگیری می‌کند و روابط را سرعت می‌بخشد، به کارمندان کمک می‌کند تا با روسا ارتباط برقرار کنند و امنیت روانی لازم برای رشد در محیط کار را به دست آورند.شما می‌توانید با انجام تست‌های شخصیت آنلاین آزاد، اطلاعات بیشتری در مورد هوش هیجانی خود به دست آورید.یکی از شایستگی‌های مدیریت تیم که اغلب نادیده گرفته می‌شود، توانایی تعیین مرزها است. رهبران یک خط خوب بین توسعه روابط شخصی و حرفه‌ای باقی مانده را ایجاد می‌کنند. هدف مدیران تیم، برقراری ارتباط و احترام است. این رهبران از کارکنان می‌خواهند که آن‌ها را به عنوان انسان ببینند در حالی که هنوز آن‌ها را به عنوان رئیس می‌شناسند.هرچند ممکن است دستیابی و حفظ این تعادل بین قدرت و اعتبار، با مرزهای مناسب، دشوار باشد. مدیران خوب به زندگی کارکنان فراتر از دفتر کار علاقه نشان می‌دهند، اما در مورد موضوعات نامناسب کاری بحث و گفتگو نمی‌کنند. در‌حالی‌که رهبران تیم ممکن است روابط نزدیک‌تر یا رابطه قوی‌تر با اعضای خاص تیم ایجاد کنند، وقتی زمان کار فرا می‌رسد، همه هم‌تیمی‌ها در موقعیت برابر هستند و رفتار منصفانه دریافت می‌کنند.رهبران بزرگ تیم با اینکه دوستانه و قابل دسترسی عمل می‌کنند، اما انتظارات خود را برآورده کرده و نتایج را پی‌گیری می‌کنند. کارمندان می‌دانند که رابطه دوستانه با رهبر تیم بهانه‌ای برای عملکرد ضعیف نیست.سازمان‌دهی یک مهارت ضروری برای رهبران تیم، و یکی از محوری‌ترین مهارت‌های مدیریت تیمی کارکرد متقابل است. پروژه‌ها و همکاری شامل بسیاری از بخش‌های در حال حرکت و مشارکت‌های فردی است، و بدون یک سیستم منظم، رهبران ممکن است جزئیات مهم را نادیده بگیرند.رهبران تیمی که به خوبی سازمان‌ یافته‌اند، هم‌تیمی‌هایشان را در وظایف متمرکز کرده، مدیران را آگاه و عملیات را به خوبی اداره می‌کنند. مدیرانی که برنامه مشخصی دارند می‌دانند چه زمانی جلسات را برنامه‌ریزی کنند، کجا اطلاعات مهم را پیدا کنند، و با چه کسی به‌روزرسانی‌ها را بررسی کنند. حس حاصل از آرامش و کنترل، اعتماد به نفس را القا می‌کند و همکاران را در آرامش قرار می‌دهد.یکی از راه‌های سازمان‌دهی کار تیمی استفاده از نرم‌افزار مدیریت پروژه است. روش دیگر استخدام یک دستیار شایسته برای جمع‌آوری و مدیریت اطلاعات است. با این حال، هر مدیر یک روش سازمانی ارجح دارد، مانند صفحات گسترده، لیست‌های انجام کار، یا برنامه‌ای که روزانه برنامه‌ریزی‌شده است.تشکیل تیم یک فرآیند مداوم و عمدی است، بنابراین مهم است که مدیران دانش لازم برای ایجاد روابط، تقویت ارتباطات، و تقویت روابط بین هم‌تیمی‌هایشان را داشته باشند. در‌حالی‌که برخی از همکاران بر روی آن اصرار می‌کنند و به سرعت پیش می‌روند، اغلب گروه‌ها به کمک ارتباط، هماهنگی، تشخیص مجموعه مهارت‌های یکدیگر، و قدردانی از شخصیت‌ها و دیدگاه‌های منحصر به فرد نیاز دارند.رهبران بزرگ تیم اعضای گروه را حول یک هدف اصلی گرد هم می‌آورند. این مدیران نقاط قوت و عوامل متمایز اعضای تیم را مورد توجه قرار می‌دهند و در عین حال بر کیفیت سهم هم‌تیمی‌هایشان نیز تاکید می‌کنند. رهبران تیم باهوش زمینه مشترکی را ایجاد می‌کنند و در عین حال استعدادهای فردی را پرورش می‌دهند و به طرز معنی‌داری هم‌تیمی‌هایشان را به روش‌هایی به هم متصل می‌کنند که تعامل بیشتر را تشویق می‌کند.این تمرین به تلاش بسیار زیادی نیاز دارد. با این حال، هر چه هم‌تیمی‌هایشان بیشتر ارتباط برقرار کنند، بیشتر به سیستم‌های حمایتی یکدیگر و رهبران گروه تبدیل می‌شوند. هرچه تیم بیشتر به یکدیگر کمک کند، مدیر باید کم‌تر مربیگری کند.برقراری ارتباط برای موفقیت تیم حیاتی است. ارتباط منظم باعث ایجاد اعتماد و توسعه رابطه بین مدیران و کارمندان می‌شود. از آنجا که کار گروهی شامل گروه‌هایی از افراد است که کارها را به طور همزمان به امید رسیدن به یک هدف واحد انجام می‌دهند، مهم است که هر همکار بداند دیگران در کجای کار هستند.هنگامی که رهبران نمی‌توانند جزئیات مهم را منتقل کنند، دستورالعمل‌ها را به اندازه کافی توضیح دهند، یا انتظارات روشنی را مطرح کنند، کارکنان در زیر فشار کاری قرار می‌گیرند. فقدان ارتباط یکی از دلایل اصلی ناامیدی کارکنان است، اما ایجاد خطوط ارتباطی محکم باعث می‌شود که تیم‌ها کارآمدتر شوند و اعضای تیم احساس ارزشمندی و اعتماد به نفس بیشتری داشته باشند.مدیران باید به طور منظم کارمندان را بررسی کنند، حتی اگر فقط تایید کنند که هیچ موضوع فوری برای بحث وجود ندارد. انتخاب ابزار مناسب ارتباطی نیز مهم است. به عنوان مثال، اگر هیچ به‌روزرسانی فوری وجود نداشته باشد، یک پیام فوری ممکن است به جای یک جلسه کافی باشد. اگر یک مدیر باید مقدار زیادی از اطلاعات مهم را منتقل کند، پس یک ایمیل با فرمت خوب ممکن است بهترین روش باشد.یک رهبر خوب استانداردهایی را برای ارتباطات تعیین می‌کند و این رفتارها را برای تیم مدل‌سازی می‌کند. تنظیم یک لحن حرفه‌ای در مکالمات و به اشتراک گذاری اطلاعات بلافاصله کارمندان را تشویق می‌کند تا از آن‌ها پیروی کنند.شما می‌توانید ارتباط خود را با استفاده از بازی‌ها بهبود بخشید تا واژگان خود را گسترش دهید.تصمیماتی که یک رهبر می‌گیرد بر بقیه اعضای تیم و اغلب شرکت تاثیر می‌گذارد. مدیران استراتژی را برای تیم تعیین می‌کنند، اختلافات را حل و فصل می‌کنند، و دوره‌های عملی را در طول بحران‌ها ترسیم می‌کنند. این رهبران مسئول انتخاب موثرترین راه‌ها برای تکمیل پروژه‌ها و در عین حال حصول اطمینان از سلامت اعضای تیم هستند. هر تصمیمی باید در خدمت کسب‌وکار، مشتریان، و تیم باشد، و ایجاد تعادل می‌تواند دشوار باشد.مدیران باید قادر به برنامه‌ریزی تمام نتایج بالقوه و تجزیه و تحلیل گزینه‌ها به صورت عینی باشند. رهبران خوب نه تنها نتایج فوری را در نظر می‌گیرند، بلکه در مورد اثرات بلند‌مدت نیز فکر می‌کنند. اغلب، شخصیت‌های مقتدر باید تصمیمات سریع و مهم را با اطلاعات محدود بگیرند. دانستن زمان عمل و زمان انتظار برای داده‌های بیشتر یک ویژگی ضروری رهبر تیم است. برای به دست آوردن اعتماد همکاران، رهبران باید قادر به توضیح منطق خود و نشان دادن اعتماد به انتخاب‌هایشان برای به دست آوردن اعتماد همکاران باشند.انتخاب و تصمیم‌گیری اتفاق نامعمول نیست، بلکه یک اتفاق روزانه و تکراری است. رهبران باید اعتماد به نفس و استقامت لازم برای انتخاب مداوم را توسعه دهند، در غیر این صورت خستگی و شک و تردید در تصمیم‌گیری می‌تواند موثر باشد.مطالعه مقاله ۱۶ مورد از بهترین ابزارهای نرم‌افزاری مدیریت پروژه برای سال ۲۰۲۱ توصیه می‌شود.حل مساله یک توانایی حیاتی برای هر رهبر تیم است، اما به طور خاص تحت مهارت‌های مدیریت تیم فروش قرار می‌گیرد. مشتریان اغلب به این اصل پایبند هستند، «همیشه حق با مشتری است» یا انتظار دارند که همه شرکت‌ها شعار معروف برگرکینگ را در خود جای دهند، « روش خود را داشته باشید.» در نتیجه، رهبران درخواست تسهیلات ویژه و مدیران فروش باید بین جلب رضایت مشتری در‌حالی‌که در حوزه امکان فعالیت می‌کنند، توازن ایجاد کنند.در یک وضعیت ایده‌آل، کارکنان از قضاوت خوب برای حل مسائل بدون ورودی مدیریتی استفاده می‌کنند، اما به طور واقع‌گرایانه، اکثر کارکنان باید راه‌حل تعارض را در عمل مشاهده کنند تا رویکرد بهینه را شناسایی کنند. به علاوه، رهبران تیم معمولا تجربه بیشتری نسبت به هم‌تیمی‌هایشان دارند و توانایی در نظر گرفتن مسائل از چند دیدگاه را نشان می‌دهند، که آن‌ها را قادر می‌سازد تا راه‌حل‌های عملی‌تر را انتخاب کنند.توانایی ارائه ماهرانه انتقاد سازنده یکی از مهم‌ترین مهارت‌های مدیریت عملکرد است. شنیدن بازخورد می‌تواند افراد را دفاعی کند، با این حال یک مدیر ماهر، دریافت کنندگان پیام را خلع سلاح می‌کند و پیام‌ها را با موفقیت ارسال می‌کند.به گفته مجله کسب‌وکار هاروارد، بهترین ارزیابی کارمندان، صادق بودن است اما نه بیش از حد خشن. به جای صرفا دادن دستور یا مشاوره، بازخورد عالی، الهام‌بخش تفکر و آزمایش است.در این مورد، HBR توصیه می‌کند که فرمول ایده‌آل برای نقد همکاران این است:زمان و مکان را در زمان وقوع رفتار ذکر کنید.رفتار خود را عینی توصیف کنید و آنچه را که دیدید و شنیدید بیان کنید.به افکار، احساسات و عواقب ناشی از این اقدام توجه کنید.به جای قضاوت و یا گفتن «این اشتباه بود»، انتقاد سازنده خوب بر اثرات عمل تمرکز می‌کند. هدف مدیر این است که هم دیدگاه خود را منتقل کند و هم دیدگاه سوژه را درک کند، و به دنبال راه حلی با کارمند باشد.همچنین، در‌حالی‌که بیشتر مدیران بر روی پرداختن به عادات ناقص تمرکز می‌کنند، تشخیص و کشف عملکرد مثبت نیز به همان اندازه مهم است. تقویت مثبت نه تنها باعث می‌شود کارکنان احساس قدردانی کنند و آن‌ها را نسبت به بازخورد پذیرا سازند، بلکه به آن‌ها کمک می‌کند درک کنند که کدام رفتارها به نفع کسب‌وکار است.رهبری یک تیم به چیزی بیش از یک عنوان نیاز دارد. با گسترش شایستگی‌های مدیریت تیم، رهبران یک جعبه‌ابزار با قابلیت حل هر مساله‌ای می‌سازند. تقویت مهارت‌های رهبری تیمی از مشکلات و تعارضاتی که باعث تاخیر و تردید می‌شوند، جلوگیری می‌کند.ایده «فردی رهبر متولد شده» تا حد زیادی افسانه است. اغلب رهبران به طور آگاهانه تخصص و توانایی‌های خود را در طول زمان، چه از طریق تمرین و چه از طریق آموزش خارجی، توسعه می‌دهند. در هر صورت، در حالی که برخی افراد تمایلات رهبری طبیعی دارند، رهبری یک کیفیت یا ویژگی مشخص به اندازه یک عمل عمدی و یک عمل مکرر در آن نیست.این متن با استفاده از ربات ترجمه مقالات کارآفرینی ترجمه شده و به صورت محدود مورد بازبینی انسانی قرار گرفته است.در نتیجه می‌تواند دارای برخی اشکالات ترجمه باشد.مقالات لینک‌شده در این متن می‌توانند به صورت رایگان با استفاده از مقاله‌خوان ترجمیار به فارسی مطالعه شوند.

منبع

Author: admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *