رپورتاژ آگهی چیست؟

رپورتاژ آگهی چیست؟

رپورتاژ آگهی یا رپورتاژ های خبری یکی از مهم‌ترین روش‌های بازاریابی و سئو هستند. این نوع از تبلیغات متنی کمک می‌کنند که وب‌سایت و یا برند شما در مدت‌زمان بسیار کوتاه‌تری شناخته شود و اگر در زمینه فروش فعال هستید، فروش محصولاتتان نیز چندین برابر شود! گرچه رپورتاژ آگهی‌ها تأثیر بسیار زیادی بر دیجیتال مارکتینگ دارند، اما همچنان بسیاری از افراد آشنایی کاملی با آن ندارند.ما در این مقاله تلاش می‌کنیم که به ساده‌ترین شکل ممکن شما را با رپورتاژ آگهی‌ آشنا کرده و مفهوم اصلی آن‌ها را به شما عزیزان انتقال دهیم. پس برای آشنایی با این شیوه از بازاریابی و سئو با ما همراه باشید.رپورتاژ آگهی ( رپورتاژ خبری) معنی کلمه Advertorial است، که از ترکیب دو لغت Advertisement و Editorial نشأت می‌گیرد. بهتر است وقت را تلف نکرده و ساده‌ترین تعریف را در ارتباط با این کلمه بیان کنیم. رپورتاژ آگهی به‌ نوعی می‌تواند یک مقاله، صفحه‌ای خاص از یک وب‌سایت و یا یک ویدئو در موضوعات مختلف باشد که تنظیم و نگارش آن به گونه‌ای است، که هرکسی با خواندن و یا مشاهده‌اش فکر می‌کند یک مطلب عادی و میهج می‌بیند! به‌هرحال اگر برای اولین بار یک رپرتاژ آگهی را ببینید اصلاً به ذهنتان نمی‌رسد که این یک تبلیغ پولی است.رپورتاژ آگهی‌ها معمولاً اطلاعات مفید و خوبی را انتقال می‌دهند اما هدف اصلی آنها بازاریابی محصولات یک شرکت، افزایش اعتبار یک برند خاص و یا تغییر دیدگاه‌ها می‌باشد. علاوه بر این رپورتاژ آگهی ابزاری قدرتمند برای دریافت بک لینک و لینک سازی، افزایش سئو سایت و در نهایت بهبود جایگاه سایت در موتورهای جستجو به شمار می روند. با توجه به اینکه مدت زمان رپورتاژ آگهی دائمی می باشد و نیازی به پرداخت هزینه اضافی برای تمدید آن نیست، با این روش تبلیغاتی همواره سایت یا کسب و کار شما توسط کاربران جدید شناخته می شود.📷رپورتاژ آگهی‌ها فاصله شدیدی با تبلیغات سنتی دارند. بر خلاف شیوه تبلیغاتی سنتی که بر پایه شعارهای جذاب، موزیک‌های شاد و یا مدل‌های تبلیغاتی طراحی‌شده‌اند، رپورتاژ خبری تنها اطلاعاتی کارآمد و مفید را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. از طرفی تبلیغات Advertorial بر اصول روزنامه‌نگاری و نگارشی پایبند نیستند و تلاش می‌کنند که به ساده‌ترین شکل ممکن اطلاعات خاصی را در اختیار بازدیدکنندگان قرار بدهند.جدای از ارتباط خوبی که خوانندگان با رپرتاژ آگهی برقرار می‌کنند؛ فرصتی فراهم می‌شود که در ارتباط با یک موضوع خاص اطلاعات بیشتری کسب کنند. این موضوع دقیقاً نقطه مقابل تبلیغات سنتی است، زیرا در آن‌ها بیشتر تصاویر ارائه می‌شوند و متن‌های مفید جایگاه خاصی ندارند. برخی شواهد نشان می‌دهد که تأثیر رپرتاژ خبری نسبت به تبلیغات بومی دو یا حتی چندین برابر است. بر اساس مطالعات نیلسن تبلیغات رپورتاژ توجه بیشتری نسبت به تبلیغات بنری جذب می‌کنند.متناسب با رسانه و یا وب‌سایتی که رپورتاژ آگهی در آن منتشر می‌شود، سبک متن تنظیم‌شده نیز کاملاً متفاوت است. به‌گونه‌ای باید گفت متنی که به‌عنوان ریپورتاژ آگهی در یک رسانه خبری منتشر می‌شود نسبت به متنی که به‌عنوان یک رپورتاژ آگهی در یک وب‌سایت علمی منتشر می‌شود تفاوت‌های فاحشی دارد. معمولاً تولیدکنندگان محتوای نشریه اقدام به تنظیم متن رپورتاژ آگهی‌ می‌کنند؛ این موضوع متن رپرتاژ خبری را به‌گونه‌ای جلوه می‌دهد که همانند یک پست و یا مطلب عادی به نظر برسد که همین امر در جذب مخاطب تأثیر به سزایی دارد.تبلیغات اسپانسری، با رپورتاژ آگهی‌ ها تمایزات مشهودی دارند. بیایید در همین‌جا با یک مثال ساده بحث را تمام کنیم. تصور کنید که در حین پخش یک برنامه روزانه آشپزی از تلویزیون، برنامه برای چند ثانیه قطع‌شده و یک تبلیغ خاص، پخش می‌شود؛ این همان تبلیغ اسپانسری است که اسپانسر برنامه می‌تواند هر چیزی را تبلیغ کند. اما گاهی می‌بینید که آشپز این برنامه، در حین آموزش‌های ارائه‌شده نام یک محصول خاص آشپزی از برندی مشخص بارها و بارها تکرار کرده و خوبی‌های آن را ذکر می‌کند. این دقیقاً یک رپورتاژ آگهی محسوب می‌شود.📷سخن پایانی:ریپورتاژ آگهی‌ها بحث گسترده‌ای دارند که در صورت پرداختن به آن‌ها باید ساعت‌ها از وقت خود را صرف مطالعات گوناگون کنید؛ بااین‌وجود ما تلاش کردیم که مفهوم این شیوه تبلیغاتی جدید را به ساده‌ترین شکل ممکن به شما عزیزان انتقال دهیم. شما می‌توانید نظرات خود را از طریق بخش دیدگاه‌ها با ما به اشتراک بگذارید. اگر شما هم برای بهبود سئو سایتتان، دریافت بک لینک، معرفی محصول یا کسب و کارتان و یا حتی برندسازی نیاز به خرید رپورتاژ آگهی دارید، می توانید از پلتفرم انتشار رپورتاژ آگهی سکو استفاده کنید. با کمک سکو می توانید رپورتاژ آگهی تان را در برترین و معتبرترین وب سایت های فارسی زبان با کمترین هزینه و تعرفه منتشر کنید.

منبع

Author: admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *